איש_ספר כתב:אבל אין כאן על עדות של קיום. ואולי שונה?
עושה חדשות כתב:זה אכן ידוע כחידוש של התומים, שהפסול של רשע לעדות אינו חל מאליו אלא רק ע"י ב"ד.
אם כדבריו, ודאי כשר גם לקיומי. אם לא כדבריו ודאי פסול, כי צריך עדות אליבא דאמת.
עושה חדשות כתב:ובענין אחר,
האם יש דין "עדות שאתה יכול להזימה" בעידי קיום של דבר שבערווה?
אסביר. עדים לקיום דשב"ע לכאו' מעלתם היא בכך שיכולים לספר ולהעיד על הקידושין וכו'. השאלה היא, מה הדין אם באופן שיבואו להעיד אח"כ על הקידושין, משום מה לא תהיה אפשרות להזימן. האם הם כשרים לקיום.היא שיחתי כתב:עושה חדשות כתב:ובענין אחר,
האם יש דין "עדות שאתה יכול להזימה" בעידי קיום של דבר שבערווה?
הסבר נא את שאלתך, הרי הם לא מעידים בפיהם כלום, ומה שייך לעשות להם כאשר עשו?
ובלאו הכי בעדות בן גרושה מלקין, והכא נמי לו יצוייר שיש להענישם (ולא אדע על מה להענישם, ומה שקר יש בעשייתם) יקבלו מלקות, ואם כן אין לדון בעדי טריפה.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 144 אורחים