יואל שילה כתב:זה מקרה קלאסי של 'טלטול מן הצד לצורך דר המותר', כלומר כאן מטלטל תינוק מלוכלך, ולא צואה המוחזקת ע"י ילד.
בתינוק המחזיק בידו מטבע - יש כאן טלטול של תינוק וגם טלטול של מטבע, אבל בנדו"ד יש כאן רק טלטול תינוק, וזה העומק במה שענה הרב פריד
ברוך00 כתב:קיי"ל שאסור לטלטל תינוק שמחזיק מוקצה בשבת. לפי"ז צ"ב איך מותר לטלטל תינוק שעשה צרכיו בשבת הרי מטלטל מוקצה? (לא מדבר כשרוצה להחליף לו שאז יש היתר לסלק גרף של רעי).
הרה"ג אופיר מלכה השיב על זה אתמול שמותר משום שכל זמן שלבוש זה חלק ממנו. ולא הבנתי כוונתו, מה הכונה חלק ממנו? הרי זה לא בקיבה שלו זה בחוץ.
הרה"ג רבי עמרם פריד ענה שצ"ע.
יואל שילה כתב:זה מקרה קלאסי של 'טלטול מן הצד לצורך דר המותר', כלומר כאן מטלטל תינוק מלוכלך, ולא צואה המוחזקת ע"י ילד.
בתינוק המחזיק בידו מטבע - יש כאן טלטול של תינוק וגם טלטול של מטבע, אבל בנדו"ד יש כאן רק טלטול תינוק, וזה העומק במה שענה הרב פריד
יואל שילה כתב:זה מקרה קלאסי של 'טלטול מן הצד לצורך דר המותר', כלומר כאן מטלטל תינוק מלוכלך, ולא צואה המוחזקת ע"י ילד.
בתינוק המחזיק בידו מטבע - יש כאן טלטול של תינוק וגם טלטול של מטבע, אבל בנדו"ד יש כאן רק טלטול תינוק, וזה העומק במה שענה הרב פריד
ברוך00 כתב:ולכאו' צ"ע, דהא קיי"ל באבן על פי חבית דבאופן שיכול להטות את החבית ולנער ממנה את האבן אין היתר להגביהה עם האבן ולהוליכה למקום אחר, אלא חייב לנערה במקומה. ממילא גם פה אין היתר לטלטול מן הצד אם יכול לנער אותו במקום. זאת אומרת להחליף
ברוך00 כתב:ועוד דלמש"כ הגרש"ז אויערבך (שולחן שלמה ש"ט סק"א, ובשש"כ פכ"ב הערה מט) דבאופן שרגילים בטלטול כזה ואין בכך שינוי אין זה כטלטול מן הצד שיש בו קצת שינוי. אם כן ג"כ בתינוק כיון שרגילים ככה ליטול אותו אין זה נחשב כטלטול מן הצד.
ואם כן עדיין צ"ע מה ההיתר.
ברוך00 כתב:בן אדם בסיס?
חוות דעת כתב:עי' ב"ק יח:
גללים אצטריכא ליה ס"ד אמינא הואיל ובתר גופיה גרירין כגופיה דמי קמ"ל
ופרש"י ובתר גופה גרירין - דבגופה טענה להו כגופה דמיין קמ"ל:
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 365 אורחים