אהרן תאומים כתב:
אינני יודע מה נהוג בשראל אבל אצלנו כאן בקנדה מהידוע לי בתור הסופר של הגיטין, שבסיום כל מסירת גט נערך טקס חרם על הוצאת לעז על הגט בשמו של ר"ת, מה שאתה עושה עכשיו נקרא לעז על הגט !!!! תאמר לקרובתך שהיא יכולה להחתן ללא שום פיקפוק לאחר 92 יום מהגט
אהרן תאומים כתב:שליטא כתב:התגלגל לידי מקרה של קרובת משפחה שהפעילה כח כנגד בעלה וגרמה לו לתת לה גט. לאחר בירור עם הגרוש הבנתי שהוא לא נתן לה את הגט בלב שלם אלא מחמת שהדיינים הציקו לו ולא היה לו כח להתמודד איתם אז בלית ברירה הוא נתן לה גט בניגוד לרצונו. בשיחת חברים שעשיתי, נאמר לי שיצא על זה קונטרס בשם 'גיטי כזב'
לקרובת המשפחה שלי המלצתי שלא להתחתן בשנית עד שאזכה לברר לעומק את הנושא ע''י גדולי ישראל (אם לא הייתי מכיר את הסיפור מקרוב לא הייתי מתערב)
אם מישהו כאן מחברי הפורום היקרים, יודע מה באמת דעת גדולי ישראל בענין הקונטרס הנ''ל ובכלל? האם יש ת''ח ירא שמים שאפשר לדבר איתו על הנושא הזה בפתיחות? (אפשר בתשלום)
יש לי חבר טוען רבני שאמר לי שכל הפסקי דין בבית הדין הרבני הם לפי ההלכה בלי שום צד של ספק אמנם מצד שני הוא גם אמר לי שדרך בתי הדין היא 'להציק' לבעל עד שיסכים לתת גט
אני מאמין שגדולי ישראל הביעו את דעתם בנושא ואשמח לדעת מה באמת דעתם אבל אין אני מעוניין לעשות מזה רעש אלא לברר את ההלכה בשביל קרובת משפחה שלי בלבד.
תודה לכל העוזרים והמסייעים,
תזכו למצוות ותבורכו מפי עליון
אינני יודע מה נהוג בשראל אבל אצלנו כאן בקנדה מהידוע לי בתור הסופר של הגיטין, שבסיום כל מסירת גט נערך טקס חרם על הוצאת לעז על הגט בשמו של ר"ת, מה שאתה עושה עכשיו נקרא לעז על הגט !!!! תאמר לקרובתך שהיא יכולה להחתן ללא שום פיקפוק לאחר 92 יום מהגט
פרנקל תאומים כתב:יש''כ.
אני שמעתי באוזניי מת''ח מפורסם שהתגרש והיו לו הרבה נערווין על הגט שלדעתו הוצא ממנו אחרי הפעלת לחצים שונים ולא מרצונו החופשי, והוא הלך למרן הגרי''ש אלישיב זי''ע היות שהוא רצה לתת לה גט נוסף (הפעם מרצונו המלא, וכדי שלא להכשיל אותה), ומרן הגריש''א זי''ע אסר עליו בכל תוקף לעשות כן חרף כל טענותיו.
ישנן פעמים שבי''ד מצווה על הבעל לתת גט והוא חייב לשמוע להם, וישנן פעמים שמותר לבי''ד ומצווה עליהם גם ללחוץ עליו באופנים שונים ע''מ שיתן גט, וישנן פעמים שגם מותר לבי''ד ומצווה עליהם לכופו ממש לתת את הגט. צריך ללמוד אבה''ע עם נו''כ ראשונים ואחרונים הדק היטב בשביל להתערב בעניינים הללו. האמירה הכללית הזאת של "הציקו לו" "לחצו עליו" או אפי' "כפו עליו" אין בה ממש, כי מאן יימר שלא עשו כן עפ''י דין, ומה''ת למי שלא מונח בסוגיות הללו הלכה למעשה להטיל בזה פקפוקים.
צביב כתב:אמרו שהרב יעקב יוסף זצ''ל אמר שלא להנשא למגורשת , לפני שמבררים אצל המגרש.
אהרן תאומים כתב:אינני יודע מה נהוג בשראל אבל אצלנו כאן בקנדה מהידוע לי בתור הסופר של הגיטין, שבסיום כל מסירת גט נערך טקס חרם על הוצאת לעז על הגט בשמו של ר"ת, מה שאתה עושה עכשיו נקרא לעז על הגט !!!! תאמר לקרובתך שהיא יכולה להחתן ללא שום פיקפוק לאחר 92 יום מהגט
שליטא כתב:פרנקל תאומים כתב:יש''כ.
אני שמעתי באוזניי מת''ח מפורסם שהתגרש והיו לו הרבה נערווין על הגט שלדעתו הוצא ממנו אחרי הפעלת לחצים שונים ולא מרצונו החופשי, והוא הלך למרן הגרי''ש אלישיב זי''ע היות שהוא רצה לתת לה גט נוסף (הפעם מרצונו המלא, וכדי שלא להכשיל אותה), ומרן הגריש''א זי''ע אסר עליו בכל תוקף לעשות כן חרף כל טענותיו.
ישנן פעמים שבי''ד מצווה על הבעל לתת גט והוא חייב לשמוע להם, וישנן פעמים שמותר לבי''ד ומצווה עליהם גם ללחוץ עליו באופנים שונים ע''מ שיתן גט, וישנן פעמים שגם מותר לבי''ד ומצווה עליהם לכופו ממש לתת את הגט. צריך ללמוד אבה''ע עם נו''כ ראשונים ואחרונים הדק היטב בשביל להתערב בעניינים הללו. האמירה הכללית הזאת של "הציקו לו" "לחצו עליו" או אפי' "כפו עליו" אין בה ממש, כי מאן יימר שלא עשו כן עפ''י דין, ומה''ת למי שלא מונח בסוגיות הללו הלכה למעשה להטיל בזה פקפוקים.
אם אותו ת''ח סיפר לך אישית אז אשמח אם תשאל אותו האם הגרי''ש דיבר במקרה שלו אישית או באופן כללי שאסור להחמיר חרף כל הטענות??
תודה וישר כח גדול
בשדי יער כתב:אהרן תאומים כתב:אינני יודע מה נהוג בשראל אבל אצלנו כאן בקנדה מהידוע לי בתור הסופר של הגיטין, שבסיום כל מסירת גט נערך טקס חרם על הוצאת לעז על הגט בשמו של ר"ת, מה שאתה עושה עכשיו נקרא לעז על הגט !!!! תאמר לקרובתך שהיא יכולה להחתן ללא שום פיקפוק לאחר 92 יום מהגט
לפי הנראה כתבת דבריך אלו ולא ראית לקונטרס הנ"ל ולכן כתבת מה שכתבת אבל אחר שתראה הכתוב שם תבהל עד מאוד.
ואיני יכול להעלות על הכתב כאן מה שהעיד ואמר לי ראש ב"ד בעיר גדולה כאן בא"י על שערורויות בעיניני גיטין כאן באה"ק, תסמרנה שערות ראש, ה' ירחם.
אהרן תאומים כתב:אינני יודע מה נהוג בשראל אבל אצלנו כאן בקנדה מהידוע לי בתור הסופר של הגיטין, שבסיום כל מסירת גט נערך טקס חרם על הוצאת לעז על הגט בשמו של ר"ת, מה שאתה עושה עכשיו נקרא לעז על הגט !!!! תאמר לקרובתך שהיא יכולה להחתן ללא שום פיקפוק לאחר 92 יום מהגט
כדכד כתב:אהרן תאומים כתב:אינני יודע מה נהוג בשראל אבל אצלנו כאן בקנדה מהידוע לי בתור הסופר של הגיטין, שבסיום כל מסירת גט נערך טקס חרם על הוצאת לעז על הגט בשמו של ר"ת, מה שאתה עושה עכשיו נקרא לעז על הגט !!!! תאמר לקרובתך שהיא יכולה להחתן ללא שום פיקפוק לאחר 92 יום מהגט
למה 92 ולא 90?
מלבב כתב:איני יודע לגבי דיעבד, אב לכתחילה פסקו כל גדולי ישראל לא לעשות גטין אצל הרבנות
בברכה המשולשת כתב:כל?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 135 אורחים