עני בן פחמא כתב:לפני שנים הסתובבו שמועות אודות ספרי קבלה של הרב עובדיה, שיצאו לאור לאחר פטירתו. אלא שמרן נסתלק מעמנו לפני 6 שנים ועדין לא שמענו אודות ספר בקבלה שעתיד לצאת בקרוב, האם השמועות לא היו נכונות? האם עובדים על הכתבים צוות אברכים מישיבת המוקבלים או אולי בכלל כל הכתבים נגנבו ואינם? האם מישהו יודע?
חוות דעת כתב:עני בן פחמא כתב:לפני שנים הסתובבו שמועות אודות ספרי קבלה של הרב עובדיה, שיצאו לאור לאחר פטירתו. אלא שמרן נסתלק מעמנו לפני 6 שנים ועדין לא שמענו אודות ספר בקבלה שעתיד לצאת בקרוב, האם השמועות לא היו נכונות? האם עובדים על הכתבים צוות אברכים מישיבת המוקבלים או אולי בכלל כל הכתבים נגנבו ואינם? האם מישהו יודע?
היו גם שמועות שיש לו חידושים על כל הש"ס מעין ה" מאור ישראל " אולי פחות הלכתי.... ידוע לכם?
עמי היתה ושלחתיה
מגדל כתב:קשקוש מקושקש, וכל המוצא את המקומות בספריו בהם יתחייס לענייני קבלה, מיד עיניו יחזו עפעפיו יבחנו, האם יתכן סיפור עין זה.
לענ"ד מכיוון שתחום זה היה חלש אצלו, והרי אצל הספרדים רמה קרנה של חכמת הקבלה, אז מספר הסיפורים ובעל ההגדה הרגיש צורך לחפות על נקודה זו.
ממש כדוגמת הסיפורים על האדמו"רים ששלטו בש"ס ופוסקים, אלא שלא עשו כן אלא בימי שלישי בין 9:45 ל9:52, והסיפורים על גדול המקובלים הספרדים מהדור הקודם, שהיה מעביר שיעורים בקצוה"ח בפורת יוסף, וכהנה וכהנה.
ואידך זיל גמור.
יוסף חיים אוהב ציון כתב:אני פתחתי את ס' הקבלה בביתו ואין שום הערה.
מגדל כתב:והסיפורים על גדול המקובלים הספרדים מהדור הקודם, שהיה מעביר שיעורים בקצוה"ח בפורת יוסף, וכהנה וכהנה
מגדל כתב:אינני מחפש מה לא נכון, ואינני צריך ליזהר בגחלתו, כיוון שאין בדבריי שמץ גנאי.
מבחינתי להזכיר את חוסר עיסוקו וממילא שליטתו של הרב עובדיה בקבלה, הרי הוא ממש כהזכרת חוסר עיסוקו וממילא הבנתו של הרמב"ם בחיבור פזמונים במשקל ערבי.
מגדל כתב:אנא, ציין לי אל המקומות בכל ספריו בהם התרשמת כך. אני באמת אשמח לראות. כי לי יצא לראות בכמה וכמה סוגיות, שהביא דברי מרן האר"י ולי האביון ממש נראה דלא ידע מאי קאמר.
מה שנכון נכון כתב:ע"ע ישכי"ע ח"ח עמ' צו.
מקדש מלך כתב:מגדל כתב:אנא, ציין לי אל המקומות בכל ספריו בהם התרשמת כך. אני באמת אשמח לראות. כי לי יצא לראות בכמה וכמה סוגיות, שהביא דברי מרן האר"י ולי האביון ממש נראה דלא ידע מאי קאמר.
כאן הדיון מתחיל לקרום בשר, ואיני יודע מדוע נעצר.
אדרבה, יביא הרב מגדל את אותם מקומות, ואת השגותיו על הבנת מרן בדברי האר"י, ומאידך יביאו החכמים החולקים את המקומות בהם משמע להיפך. ישוטטו רבים ותרבה הדעת.
מגדל כתב:אנא, ציין לי אל המקומות בכל ספריו בהם התרשמת כך. אני באמת אשמח לראות. כי לי יצא לראות בכמה וכמה סוגיות, שהביא דברי מרן האר"י ולי האביון ממש נראה דלא ידע מאי קאמר.
תם מה הוא אומר כתב:1. הוצאת שם רע ('קיצוניות' אמרנו, לא?)
סגי נהור כתב:תם מה הוא אומר כתב:1. הוצאת שם רע ('קיצוניות' אמרנו, לא?)
כצופה מן הצד, אין כאן שום הוצאת שם רע. ניכר וברור שיש בפורום זה כמה כותבים שמגמתם היא לערער את ההגמוניה של הגר"ע אצל הספרדים ועדות המזרח. אני מוכרח להודות שביחס לכל שאר המחלוקות הישנות והלעוסות בציבור החרדי, זאת דווקא אחת מסקרנת...
סגי נהור כתב:תם מה הוא אומר כתב:1. הוצאת שם רע ('קיצוניות' אמרנו, לא?)
כצופה מן הצד, אין כאן שום הוצאת שם רע. ניכר וברור שיש בפורום זה כמה כותבים שמגמתם היא לערער את ההגמוניה של הגר"ע אצל הספרדים ועדות המזרח. אני מוכרח להודות שביחס לכל שאר המחלוקות הישנות והלעוסות בציבור החרדי, זאת דווקא אחת מסקרנת...
כמעיין המתגבר כתב:סגי נהור כתב:תם מה הוא אומר כתב:1. הוצאת שם רע ('קיצוניות' אמרנו, לא?)
כצופה מן הצד, אין כאן שום הוצאת שם רע. ניכר וברור שיש בפורום זה כמה כותבים שמגמתם היא לערער את ההגמוניה של הגר"ע אצל הספרדים ועדות המזרח. אני מוכרח להודות שביחס לכל שאר המחלוקות הישנות והלעוסות בציבור החרדי, זאת דווקא אחת מסקרנת...
הוכה למגמה זו אפשר לראות שבכל אשכול שנפתח כאן שנוגע בעניינו של מרן הרב עובדיה, הכותבים הנ"ל ישר מסיטים את זה לכיוון שלהם.
ברוך ה' שזה שהקיצוניות הזאת נשארת בגבולות שכונת בית ישראל והאינטרנט (הנו'ן בפתח), ורוב ככל המוני הספרדים ממשיכים ללכת לאורו של מרן זיע"א.
כמעיין המתגבר כתב:אני לא בא למנות כאן כרוכלא ובפרט שמסתובבים כאן כמה אנשים שכל לימודם הוא בשביל לקעקע את קבלת הוראות מרן הבית יוסף זיע"א
עקביה כתב:נשמע מזעזע.
אבל מאידך, נ"ל שזה מן חוש הומור שהיה מצוי גם אצל אביו, וישנו גם אצל ר' חיים קניבסקי, ואולי אצל עוד.
קשה לי להצדיק את התופעה הזו, אבל אם מבינים שמדובר בהומור זה שם את הדברים באיזו פרופורציה.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 75 אורחים