פרנקל תאומים כתב:חבר פורום אוצר החכמה כתב: אדרבה תביא תמונות מגדולי ראשי הישיבות והרבנים בליטא שמלפני השואה עם עניבה.
אתה מתכווין דווקא לרבנים שנפטרו בזקנותם עוד לפני השואה? (דאל''ה הלא ישנן תמונות רבות כאלה. לדוגמא הגרמ''מ אפשטיין זי''ע, וכנ''ל הסטייפלער והחזו''א. הבעיה היא שלהרבה רבנים היה זקן ארוך שהסתיר את העניבה...).
פרנקל תאומים כתב: אם הח''ח למשל ענב עניבה לצורך תצלום פספורט, האם אי''ז ברור מכך שאין בעניבת עניבה סרך של איסור?
חבר פורום אוצר החכמה כתב:נכון גם. והתכוונתי גם מבחינה עקרונית, אם מותר לי...
חבר פורום אוצר החכמה כתב:כן. דעה שונה משלך משעשע אותך.
פרנקל תאומים כתב:לא. דעה שונה לא משעשעת אותי. אבל עמדה משעשעת, אכן משעשעת אותי.
הרי גם אם נניח שהרבנים הישישים דאז לא ענבו עניבות, הלא זה ברור לכל בר דעת שהטעם לכך הוא הרגל הלבוש של בני דורם ותול''מ, והא ראיה שכל הרבנים הצעירים יותר לפני השואה אכן ענבו עניבות, ואין ספק שגם הישישים, אילו היו היו צעירים יותר, היו עונבים, כי העניין כאן הוא אך ורק הרגלי לבוש המשתנים מתקופה לתקופה. ולכן, לענ''ד הלא חשובה והמטופשת, לקחת את זה למקום עקרוני זה די משעשע. בערך כמו שתאמר שמשה רבינו לא ענב עניבה מסיבות עקרוניות הלכתיות...
נא לא להיפגע ממני, אנחנו מתלוצצים כידידים, ודעתך בוודאי חשובה מדעתי עשרת מונים.
חבר פורום אוצר החכמה כתב:פרנקל תאומים כתב:לא. דעה שונה לא משעשעת אותי. אבל עמדה משעשעת, אכן משעשעת אותי.
הרי גם אם נניח שהרבנים הישישים דאז לא ענבו עניבות, הלא זה ברור לכל בר דעת שהטעם לכך הוא הרגל הלבוש של בני דורם ותול''מ, והא ראיה שכל הרבנים הצעירים יותר לפני השואה אכן ענבו עניבות, ואין ספק שגם הישישים, אילו היו היו צעירים יותר, היו עונבים, כי העניין כאן הוא אך ורק הרגלי לבוש המשתנים מתקופה לתקופה. ולכן, לענ''ד הלא חשובה והמטופשת, לקחת את זה למקום עקרוני זה די משעשע. בערך כמו שתאמר שמשה רבינו לא ענב עניבה מסיבות עקרוניות הלכתיות...
נא לא להיפגע ממני, אנחנו מתלוצצים כידידים, ודעתך בוודאי חשובה מדעתי עשרת מונים.
לייטנר כתב:האגדה מספרת כי:
האדמו"ר מפיאסעצנה קרע פעם מעל צווארו של אחד מחסידיו עניבה, באמרו: "מקובלני מאבותי/רבותי שזה קשר של רשעים".
(הובא בהקדמה לחובת התלמידים?)
לייטנר כתב:האגדה מספרת כי:
האדמו"ר מפיאסעצנה קרע פעם מעל צווארו של אחד מחסידיו עניבה, באמרו: "מקובלני מאבותי/רבותי שזה קשר של רשעים".
(הובא בהקדמה לחובת התלמידים?)
עזריאל ברגר כתב:מאידך, הרבי דיבר כמה פעמים בזלזול על לבישת העניבה, ומספרים שפעם הוא אמר לאחד החסידים בתמיהה "גם אתה כבר התחלת ללבוש את "הסמרטוט" הזה" (מסתמא אמר ביידיש - שמאטע).
חבר פורום אוצר החכמה כתב:פרנקל תאומים כתב:חבר פורום אוצר החכמה כתב: אדרבה תביא תמונות מגדולי ראשי הישיבות והרבנים בליטא שמלפני השואה עם עניבה.
אתה מתכווין דווקא לרבנים שנפטרו בזקנותם עוד לפני השואה? (דאל''ה הלא ישנן תמונות רבות כאלה. לדוגמא הגרמ''מ אפשטיין זי''ע, וכנ''ל הסטייפלער והחזו''א. הבעיה היא שלהרבה רבנים היה זקן ארוך שהסתיר את העניבה...).
פשוט.
לדוגמא להגאון ר' ברוך בער לא היה זקן ארוך, הגאון ר' יצחק אלחנן הגאון ר' דוד קרלינר האור שמח ועוד הרבה.
פרנקל תאומים כתב:העומד במרכז הוא הגאון ר' פנחס הירשפרונג זצ''ל.
חבר פורום אוצר החכמה כתב:פרנקל תאומים כתב:העומד במרכז הוא הגאון ר' פנחס הירשפרונג זצ''ל.
מחסידי טשורטקוב
פרנקל תאומים כתב:א) מנא לך?
ב) למאי נפקא מינה?
ההיא דאתיא לקמיה דרב יהודה מנהרדעא לדינא, ואיתחייבת מן דינא. אמרה ליה: שמואל רבך הכי דנן? אמר לה: ידעת ליה? אמרה ליה: אין, גוצא ורבה כריסיה, אוכם ורבה שיניה. אמר לה: לבזוייה קאתית, תיהוי ההיא אתתא בשמתא! פקעה ומתה.
חבר פורום אוצר החכמה כתב:פרנקל תאומים כתב:א) מנא לך?
ב) למאי נפקא מינה?
א) בכל מקום שתמצא אפי' מעט מתולדותיו
ב) ידוע שחסידי רוז'ין נהגו כן
באמונתו כתב:מרן הגר"ח קניבסקי זצ"ל, מעולם לא ענד עניבה, חוץ מפעם אחת, תחת חופתו, וזאת מפני הבקשה המפורשת של אמו.
זו הייתה הפעם ראשונה, וכן האחרונה.
נמצאת תמונה הזאת, של מרן עם עניבה בחופתו (ראה הספר "בית אמי" עמוד 250, ועוד).
באמונתו כתב:נדרים נ, ב:ההיא דאתיא לקמיה דרב יהודה מנהרדעא לדינא, ואיתחייבת מן דינא. אמרה ליה: שמואל רבך הכי דנן? אמר לה: ידעת ליה? אמרה ליה: אין, גוצא ורבה כריסיה, אוכם ורבה שיניה. אמר לה: לבזוייה קאתית, תיהוי ההיא אתתא בשמתא! פקעה ומתה.
זאב ערבות כתב:האשכול התעורר לחיים... אך נשארת השאלה הנוקבת: הנה נלחמים לא לשנות כקוצו של יו"ד בהרבה ענינים וכן בעניני מלבוש... וכאן העניבה בצורתה הנוכחית שכל מטרתה היא לנוי החלה כפריט אופנתי אצל הגויים, ולא רק זאת אלא לפי המובא בוויקיפדיה במיוחד בכדי למשוך תשומת לב של נשים... ואנ"ש לובשים אותה לכתחילה עד כדי כך שאסור להראות ברבים בלי עניבה... והדבר תמוה ביותר. הלא על מסאנה דערקא נלחמו...
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 194 אורחים