הפלא ופלא כתב:אולי היה כדי לפתוח פורום מיוחד לזה, בנוסף לבית המדרש, מטפחת ומשפחות, שבו יוכלו לפתוח אשכול על כל ספר חדש
חכם באשי כתב:עדיף יותר שיהיה אשכול אחד, זה הנוכחי, אלא שראוי ל'נועצו' בראש האשכולות, כדי שלא יעלם בתהום האשכולות.
הפלא ופלא כתב:חכם באשי כתב:עדיף יותר שיהיה אשכול אחד, זה הנוכחי, אלא שראוי ל'נועצו' בראש האשכולות, כדי שלא יעלם בתהום האשכולות.
אם זה יהיה בצורה כמו ש'אריה לייב' כתב למעלה, שרק מביאים מידע על ספר חדש ולא מתפתח דיון סביבו, אז אתה צודק שמספיק אשכול אחד, אבל הרי יהיו ספרים שבוודאי יגררו דיונים ותשבחות לצד גינויים, ואז האשכול מאבד את מטרתו, ולכן אולי עדיף לפתוח פורום וכל ספר 'יקבל' אשכול.
כמובן לשיקול דעתם של המנהלים דפה.
חסיד חבד כתב:אפש' לסקור בקצרה את צוואת ריה"ח החדש בהוצאת אוצר הפוסקים.
לייבל כתב:שמעתי שיצא אגרות משה ח"ט, עדיין לא ראיתיו.
מדוע לוקח שם כ"כ הרבה שנים? האם בעוד 15 שנה נתבשר על חלק י'?
אגב, האם הטענות על חלק ח' הן על סילופים או על תשובות שלא נועדו לפרסום?
חסיד חבד כתב:מהדיר. ייש"כ. אני מחפש דווקא את השיטות ההלכתיות שסביב לצוואה, ולאו דווקא את הצוואה עצומה כמוגת ומדוייקת וכו', ומנקודה זו נראה שהספר כן מספק את הסחורה.
חכם באשי כתב:ובכך המשיך מו"ל 'צוואת ריה"ח' את גישתו ב'ספר חסידים' שהוציא לאור לפני כמה שנים, אלא ששם היה לו ממי לגנוב...
ולא אאריך יותר, והחכם ידע!
חסיד חבד כתב:כמה מחירו?
המהדיר כתב:חסיד חבד כתב:כמה מחירו?
תלוי בסמיכות לאיזה 770 אתה נמצא.
ברוקלין או כפר חב"ד. או איזשהו מקום אחר על פני הגלובוס...
חכם באשי כתב:חסיד חבד כתב:מהדיר. ייש"כ. אני מחפש דווקא את השיטות ההלכתיות שסביב לצוואה, ולאו דווקא את הצוואה עצומה כמוגת ומדוייקת וכו', ומנקודה זו נראה שהספר כן מספק את הסחורה.
הבעייה בספר 'צוואת ריה"ח', במהדורתו החדשה, שהוא מנסה לדון בפרטיו ע"פ 'הקדמות' שלא היו מוכרות למחבר עצמו - ר' יהודה החסיד!...
ובכך הוא ממשיך את גישת קודמיו.
אלא שבעוד לקודמיו לא שאר ספרי ר' יהודה החסיד כדי להבין דבר משורשו, ועל בוריו, על פי המקבילות, הרי שכיום נדפסו מכת"י כמה מספרי ריה"ח, ואף אלו שעדיין בכתב יד (כמו כתב היד הגדול, אוקספורד, אופ 1567, המחזיק ששה חיבורים גדולים המיוחסים [מספק] לריה"ח) - הם נגישים ביותר בדורינו, שצילומי כולם מצויים במתכ"י שבירושלים.
ובכך המשיך מו"ל 'צוואת ריה"ח' את גישתו ב'ספר חסידים' שהוציא לאור לפני כמה שנים, אלא ששם היה לו ממי לגנוב...
ולא אאריך יותר, והחכם ידע!
זקן ששכח כתב:חכם באשי כתב:חסיד חבד כתב:מהדיר. ייש"כ. אני מחפש דווקא את השיטות ההלכתיות שסביב לצוואה, ולאו דווקא את הצוואה עצומה כמוגת ומדוייקת וכו', ומנקודה זו נראה שהספר כן מספק את הסחורה.
הבעייה בספר 'צוואת ריה"ח', במהדורתו החדשה, שהוא מנסה לדון בפרטיו ע"פ 'הקדמות' שלא היו מוכרות למחבר עצמו - ר' יהודה החסיד!...
ובכך הוא ממשיך את גישת קודמיו.
אלא שבעוד לקודמיו לא שאר ספרי ר' יהודה החסיד כדי להבין דבר משורשו, ועל בוריו, על פי המקבילות, הרי שכיום נדפסו מכת"י כמה מספרי ריה"ח, ואף אלו שעדיין בכתב יד (כמו כתב היד הגדול, אוקספורד, אופ 1567, המחזיק ששה חיבורים גדולים המיוחסים [מספק] לריה"ח) - הם נגישים ביותר בדורינו, שצילומי כולם מצויים במתכ"י שבירושלים.
ובכך המשיך מו"ל 'צוואת ריה"ח' את גישתו ב'ספר חסידים' שהוציא לאור לפני כמה שנים, אלא ששם היה לו ממי לגנוב...
ולא אאריך יותר, והחכם ידע!
איזה? חכם באשי?
האם מותר לי לשער שמדובר ב'ספר גימטריאות' לר"י החסיד?! דומה שנסתחפה שדהו לתוך שדהו של הס"ח...
חכם באשי כתב:זקן,
השערותיך הן על אחריותך בלבד!
ירושלמי כתב:נחזיר את האשכול לייעודו:ראיתי בהפצות הספרים בבתי הכנסת, שספרו החדש של הג"ר דוד כהן שליט"א ר"י חברון על התורה ומועדים, "מזמור לדוד", נחטף כמו לחמניות. (האמת היא שמעולם לא עקבתי אחר קצב רכש הלחמניות במכולת. מה'מזמור לדוד' היה בשחרית ערימה של ספרים, ובמעריב דההוא יומא כבר לא נשאר מהם ולו אחד).
בולטת בספר גישתו של המחבר לתורת הגר"א, עם נגיעות בעולמות 'מסקרנים' יותר, [ולא אמרתי מפורש "קבלה לייט", ע"ע הגרשד"פ זצ"ל, ובאמתחתי עדויות על כמה קיבוצים וחברותות ללימוד קבלה ונסתר בהם נמנה הגרד"כ שליט"א], ובנושאים מחשבתיים טהורים, תוך שימוש במראי מקומות עשיר ומגוון.
לא הספקתי לעיין מדי הרבה, ו35 ש"ח שנדרשו הימנו, גם הם אינם מנת חלקי לע"ע.
מענין פעם אחת לפתוח את השילוב הזה של הגרד"כ, שלצד חלקו הגדול והעצום בהרבצת תורה והעמדת תלמידים בדרך לימוד סוגיות הש"ס, פקע גם שמו כאחד הגדולים במחשבה ואגדה. למי שידוע על בית המדרש הימנו ינק, רבותיו וכו' יבוא וירחיב. רק מהר, כי עוד רגע מתחיל הזמן.
הגהמ כתב:בנוגע להוצאה החדשה של צוואת ריה"ח אזכיר דבר אחד. והוא ששיטת המהדיר בהערותיו להתייחס לצוואותיו של ריה"ח כאל סתם הלכות פסוקות שבשו"ע ובכך לדון עליהם בכל מיני 'פשעטלאך' ותורות כמו צירופי ספיקות וקולות, לענ"ד אין לה יסוד.
לדוגמא: בע' קכ"ג הוא דן אם יש להחמיר בענין מסוים ע"פ הנראה ממש"כ בא' מהכת"י והוא מסיק להקל ע"פ שיטת החזו"א המנגדת לגילויים מכתבי ידות חדשות. ומלבד שעצם שיטת החזו"א בענין מסובכת למדי (וראיתי שר"א בראדט אסף בזה חמרים חמרים בישורון כ"ד עיי"ש), כפשוטו מדובר בו רק על ענין מסורת ההלכתי אבל בכלל אין לב שום שייכות לנידון צוואת ריה"ח שתוכו רצוף רק דברי מוסר וענייני סוד ולפעמים שניהם גם יחד. וכבר צווחו קמאי שאין לצוואותיו מקור בהלכה ורק לזרעו תקנם וכדו', ואם ברבות הימים אזהרותיו מתפשטות בקרב כלל ישראל לא נעשו משו"ה כשאר סעיף קטן שבקש"ע. והכלל בזה דמאן דקפיד קפדינן בהדיה שייך בין במה שנדפס מכבר בין במה שנמצא בכת"י בשוה.
היא שיחתי כתב:ראיתי שמוכרים בהפצה בבתי כנסיות
ספר ענק על פרשת לך לך בלבד
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 168 אורחים