.השוחט כתב:ישיש כגבור
עזריאל ברגר כתב:מנין כתב:חידה 1.
מי בסדר העבודה (אמיץ כח) מכונה על שם העתיד?
חידה 2.
מתי אומרים סדר העבודה בראש השנה?
ילמדנו רבינו?
ר_חיים_הקטן כתב:אם הוא עשה כל זה מבעוד יום ואח"כ עשה שאלת חכם על קבלת שבת וחזר להיות לו חול.
לבי במערב כתב:קין (ב"ר).
עזריאל ברגר כתב:לבי במערב כתב:קין (ב"ר).
הכיצד?!
נעמה אשת נח בת למך הראשון - חיתה למעלה מ1500 שנה! כפי שהארכתי במ"א, וכמבואר שתי הדעות במדרש רבה.
שבענו מטובך כתב:עזריאל ברגר כתב:לבי במערב כתב:קין (ב"ר).
הכיצד?!
נעמה אשת נח בת למך הראשון - חיתה למעלה מ1500 שנה! כפי שהארכתי במ"א, וכמבואר שתי הדעות במדרש רבה.
חיים שאול כתב:שבענו מטובך כתב:עזריאל ברגר כתב:לבי במערב כתב:קין (ב"ר).
הכיצד?!
נעמה אשת נח בת למך הראשון - חיתה למעלה מ1500 שנה! כפי שהארכתי במ"א, וכמבואר שתי הדעות במדרש רבה.
וקין חי לדעה אחת בערך 1656 שנה.
והדברים ידועים.[/quote
רש"י בראשית ד כד
שבעים ושבע וּמִדְרַשׁ בְּרֵאשִׁית רַבָּה לֹא הָרַג לֶמֶךְ כְּלוּם
ולפ"ז מת במבול
עזריאל ברגר כתב:מי אמר שהוא לא מת (כדרך כל הארץ) בגיל אלף שנה או פחות?
"וּמָחִיתִי אֶת כָּל הַיְקוּם", רַבִּי בֶּרֶכְיָה אָמַר קִיּוּמֵי', רַבִּי אָבוּן אָמַר יְקוּמִינֵי'. רַבִּי לֵוִי בְּשֵׁם רֵישׁ לָקִישׁ אָמַר זֶה קַיִן הָיָה תָּלוּי בְּרִפְיוֹן, וּבָא מַבּוּל וּשְׁטָפוֹ, שֶׁנֶּאֱמַר "וַיִּמַח אֶת כָּל הַיְקוּם".
שהי' תלוי ברפיון. פירש הערוך באויר. ואולי הכוונה שהגזרה היתה רפויה ותלוי' עד המבול. וכדאיתא בק"ר פ' אם יוליד שקין חי עד המבול:
דָּבָר אַחֵר, "אִם כֶּסֶף תַּלְוֶה אֶת עַמִּי", הֲדָא הוּא דִכְתִיב "נִבְהָל לַהוֹן אִישׁ רַע עָיִן", זֶה קַיִן שֶׁהִבְהִיל עַצְמוֹ לִטֹּל הָעוֹלָם . . שֶׁהָיְתָה עֵינוֹ רָעָה בְּאָחִיו, "וְלֹא יֵדַע כִּי חֶסֶר יְבֹאֶנּוּ", וּמַה חֶסְרוֹן הִגִּיעַ לוֹ, שֶׁאָמַר הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא "נָע וָנָד תִּהְיֶ' בָאָרֶץ", וּמַהוּ כֵן שֶׁכָּל מָקוֹם שֶׁהוֹלֵךְ, הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא הָיָה מֵבִיא לוֹ רָעָה לְרַגְלָיו, וְהָיוּ מַכִּין אוֹתוֹ וְרוֹדְפִין אַחֲרָיו עַד שֶׁמּוֹצִיאִין אוֹתוֹ. וּשְׁלֹמֹה קוֹרֵא עָלָיו "אִם יוֹלִיד אִישׁ מֵאָה", זֶה קַיִן שֶׁהוֹלִיד מֵאָה בָנִים, "וְשָׁנִים רַבּוֹת יִחְיֶ'", שֶׁחָיָה כְּמוֹ שֶׁחָיָה אָדָם, "וְרַב שֶׁיִּהְיוּ יְמֵי שָׁנָיו", שֶׁהוֹסִיף יָמִים עַל יְמֵי אָבִיו תשכ"ו שָׁנִים . . "וְגַם קְבוּרָה לֹא הָיְתָה לוֹ", שֶׁהָיָ' תָּלוּי בְּרִפָיוֹן וּבָא הַמַּבּוּל וּשְׁטָפוֹ . .
אך בספר הזהר מוסיף הוראה שביעית: אזהרה לדיינים שלא יאכלו קודם שדנו דין;א. סנהדרין שהרגו את הנפש לא יטעמו כלום כל אותו היום.
ב. איסור אכילה מבהמה שחוטה קודם שתצא נפשה.
ג. איסור אכילה מבשר קדשים לפני זריקת הדם.
ד. איסור הבראת קרובים על הרוגי בית דין.
ה. אזהרה לבן סורר ומורה.
ו. איסור אכילה ושתיה קודם התפלה.
בזוהר משפטים הזהיר מאד שלא לישב בדין אחר סעודה, וסמיך ליה אקרא ד'לא תאכלו על הדם', אבל לא מצאנו זה בגמרא ובפוסקים. ומשמע בגמרא דבזמן הש"ס היה כן, שלא ישבו אחר הסעודה בדין, ועתה לא ראיתי בבתי דינים שינהגו כן.
עזריאל ברגר כתב:על כמה אנשים נאמר בתנ"ך ששני הוריהם היו מעורבים בקריאת שמם?
לי זכורים ארבעה בחומש בראשית:
ש י י ב/ב
ביקורת תהיה כתב:מלה בתורה שבתלמוד ישנן שש דעות חלוקות מה הוראתה. איזוהי?
רמז: המלה בת שתי הברות.
לבנון כתב:עזריאל ברגר כתב:על כמה אנשים נאמר בתנ"ך ששני הוריהם היו מעורבים בקריאת שמם?
לי זכורים ארבעה בחומש בראשית:
ש י י ב/ב
שת: ותקרא את שמו שת (בראשית ד כה), ויקרא את שמו שת (שם ה ג).
ישמעאל: הנך הרה וילדת בן וקראת שמו ישמעאל (שם טז יא), ויקרא אברם שם בנו אשר ילדה הגר ישמעאל (שם טו).
עשו: ויקראו שמו עשו (שם כה כה). עפ"י מדרש אגדה ורד"ק, ויקראו אביו ואמו.
בנימין: ותקרא שמו בן אוני ואביו קרא לו בנימין (שם לה יח).
שלמה: ותקרא את שמו שלמה (שמואל ב יב כד), ויקרא את שמו ידידיה (שם כה, עפ"י הרד"ק שם פסוק כד).
יעבץ: ואמו קראה שמו יעבץ לאמר (דברי הימים א ד ט). לפי א' הפירושים שם ברד"ק.
יאיר כתב:אפשר רמז?
יאיר כתב:דוקא נ"ל שאני יודע את התשובה לשאלתך האחרונה..כעת נותר לי למצוא את התשובה לשאלה הראשונה
הבטחתי כתב:נהניתי מההברקה
הפשטן כתב:הבטחתי כתב:נהניתי מההברקה
אני רק תוהה - איזו הברקה מצאת כאן, אחרי שחידתי - לא רק ציינה במפורש שהפתרון נמצא בחומש - אלא גם ציטטה מתוך פסוק מפורש בחומש את הקטע המדויק (בן שלוש-המילים) שעליו נשאלה החידה, כך שכדי לענות נכון על החידה - כל מה שנשאר זה רק לציין - לגבי מה מוזכר בחומש הקטע הנ"ל...
הבטחתי כתב:דת, באת, את.
viewtopic.php?f=7&t=541&p=333723#p333690לענין כתב:היכן כתוב בחמשה חומשי תורה, את המילים (כל אחד בנפרד) 'המלך היושב על כסא רם ונשא'.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 389 אורחים