מצליח כתב:בשם מהרי"ד מבלז: יש לכוין על בנים טובים בברכת הודאה 'לדור ודור נודה לך ונספר תהלתיך'.
אראל כתב:מצליח כתב:בשם מהרי"ד מבלז: יש לכוין על בנים טובים בברכת הודאה 'לדור ודור נודה לך ונספר תהלתיך'.
אני שמעתי אימרא זו מכמה וכמה מקורות ואנשים בנוסח זה, אבל שום אחד לא שם לב לפירוש המילות....
אתה הוא לדור ודור, נודה לך ונספר תהלתך
המילים 'לדור ודור' קאי אדלעיל..., כלומר על הרבוש"ע, אתה הוא לדור ודור, ואנחנו נודה לך ונספר תהלתך
אולי אמר זאת על תפלה דומה, 'לדור ודור נגיד גדלך', אבל באמת אין אומרים זאת בכל יום, רק הבעל תפלה בחזרת הש"ץ...
אראל כתב:מצליח כתב:בשם מהרי"ד מבלז: יש לכוין על בנים טובים בברכת הודאה 'לדור ודור נודה לך ונספר תהלתיך'.
אני שמעתי אימרא זו מכמה וכמה מקורות ואנשים בנוסח זה, אבל שום אחד לא שם לב לפירוש המילות....
אתה הוא לדור ודור, נודה לך ונספר תהלתך
המילים 'לדור ודור' קאי אדלעיל..., כלומר על הרבוש"ע, אתה הוא לדור ודור, ואנחנו נודה לך ונספר תהלתך
אולי אמר זאת על תפלה דומה, 'לדור ודור נגיד גדלך', אבל באמת אין אומרים זאת בכל יום, רק הבעל תפלה בחזרת הש"ץ...
אראל כתב:אולי אמר זאת על תפלה דומה, 'לדור ודור נגיד גדלך', אבל באמת אין אומרים זאת בכל יום, רק הבעל תפלה בחזרת הש"ץ...
אראל כתב:המילים 'לדור ודור' קאי אדלעיל..., כלומר על הרבוש"ע, אתה הוא לדור ודור, ואנחנו נודה לך ונספר תהלתך
דרומי כתב:יהודי אחד, פנה לשכנו המתמיד והמלומד, בשאלה פשוטה:
בתפלת שמונה עשרה אנו מתפללים על תחיית המתים, בנין ירושלים, רפואה וברכת השנים וכו', אולם אני פחות מתחבר לבקשות הללו, ומתפלא אני למה לבקשות שבאמת אני מרגיש חסרון בהם אין מקום בתפלת שמונה עשרה. מה שחסר לי הוא נחת מהילדים, שיצליחו בשידוכים, שלא יעשו לי בושות... וכן על זה הדרך - למה בשמונה עשרה זה בכלל לא מוזכר?
אותו שכן נענה בחריפות על אתר ואמר: בוודאי שמתפללים על זה בשמונה עשרה - "השיבה שופטינו .. והסר ממנו יגון ואנחה", וברור כשמש שהכוונה היא לעניני צער גידול בנים, שאין לך 'יגון ואנחה' יותר מהם!...
מה דעתכם על הפשט?
בברכה המשולשת כתב:דרומי כתב:יהודי אחד, פנה לשכנו המתמיד והמלומד, בשאלה פשוטה:
בתפלת שמונה עשרה אנו מתפללים על תחיית המתים, בנין ירושלים, רפואה וברכת השנים וכו', אולם אני פחות מתחבר לבקשות הללו, ומתפלא אני למה לבקשות שבאמת אני מרגיש חסרון בהם אין מקום בתפלת שמונה עשרה. מה שחסר לי הוא נחת מהילדים, שיצליחו בשידוכים, שלא יעשו לי בושות... וכן על זה הדרך - למה בשמונה עשרה זה בכלל לא מוזכר?
אותו שכן נענה בחריפות על אתר ואמר: בוודאי שמתפללים על זה בשמונה עשרה - "השיבה שופטינו .. והסר ממנו יגון ואנחה", וברור כשמש שהכוונה היא לעניני צער גידול בנים, שאין לך 'יגון ואנחה' יותר מהם!...
מה דעתכם על הפשט?
כל הדיון פלא גדול בעיני.
הרי תפילת העמידה היא מיוחדת לצרכי הכלל, ולא לצרכי הפרט
"אסור לכוין בתפילה לצורך עצמו, אך התפלל שיהיו כל ישראל בתכלית השלמות ויהיה נשלם כנסת ישראל למעלה, אבל לא לצורך עצמו. אלא יתפלל באלקי נצור על עצמו, שתפילת אלקי נצור הוא על עצמו." (שנות אליהו, ברכות, פ"ה מ"א. מובא בסידור אזור אליהו ויעו"ש עוד)
שייף נפיק כתב: אי משום הא לא אריא, שזה ג"כ צרכי הכלל, לבקש שכולם יהיה להם נחת מילדיהם.
שייף נפיק כתב:ראה הודעתי למעלה
אראל כתב:מצליח כתב:בשם מהרי"ד מבלז: יש לכוין על בנים טובים בברכת הודאה 'לדור ודור נודה לך ונספר תהלתיך'.
אני שמעתי אימרא זו מכמה וכמה מקורות ואנשים בנוסח זה, אבל שום אחד לא שם לב לפירוש המילות....
אתה הוא לדור ודור, נודה לך ונספר תהלתך
המילים 'לדור ודור' קאי אדלעיל..., כלומר על הרבוש"ע, אתה הוא לדור ודור, ואנחנו נודה לך ונספר תהלתך
אולי אמר זאת על תפלה דומה, 'לדור ודור נגיד גדלך', אבל באמת אין אומרים זאת בכל יום, רק הבעל תפלה בחזרת הש"ץ...
קאצ'קלה כתב:ואגב, החות יאיר בספרו מקור חיים (סי' קכז, בקיצור הלכות) מעיר שגם על אריכות ימים אין מתפללים בפירוש בשמונה עשרה, כי אם במודים דרבנן. כנראה התכוון ל"כן תחיינו ותקימנו".
עזריאל ברגר כתב:ויותר פליאה בעיני, שאין מבקשים כלל בשמו"ע שיהיו ילדים.
עושה חדשות כתב:עזריאל ברגר כתב:ויותר פליאה בעיני, שאין מבקשים כלל בשמו"ע שיהיו ילדים.
משנת רבי אליעזר פרשה יב -
ואין אתה יכול להוסיף עוד מדות אחרות על שמונה עשרה, אם פקידת העקרות כענין שנאמר ויעתר יצחק, הרי הוא בכלל רפואת חולים. ואם פרנסה כענין שנאמר ויצמא מאד ויקרא, הרי הוא בכלל ברכת השנים, וכדומה להן.
עזריאל ברגר כתב:עושה חדשות כתב:עזריאל ברגר כתב:ויותר פליאה בעיני, שאין מבקשים כלל בשמו"ע שיהיו ילדים.
משנת רבי אליעזר פרשה יב -
ואין אתה יכול להוסיף עוד מדות אחרות על שמונה עשרה, אם פקידת העקרות כענין שנאמר ויעתר יצחק, הרי הוא בכלל רפואת חולים. ואם פרנסה כענין שנאמר ויצמא מאד ויקרא, הרי הוא בכלל ברכת השנים, וכדומה להן.
יישר כח.
בברכה המשולשת כתב:
כל הדיון פלא גדול בעיני.
הרי תפילת העמידה היא מיוחדת לצרכי הכלל, ולא לצרכי הפרט
"אסור לכוין בתפילה לצורך עצמו, אך התפלל שיהיו כל ישראל בתכלית השלמות ויהיה נשלם כנסת ישראל למעלה, אבל לא לצורך עצמו. אלא יתפלל באלקי נצור על עצמו, שתפילת אלקי נצור הוא על עצמו." (שנות אליהו, ברכות, פ"ה מ"א. מובא בסידור אזור אליהו ויעו"ש עוד)
הרואה כתב:בברכה המשולשת כתב:
כל הדיון פלא גדול בעיני.
הרי תפילת העמידה היא מיוחדת לצרכי הכלל, ולא לצרכי הפרט
"אסור לכוין בתפילה לצורך עצמו, אך התפלל שיהיו כל ישראל בתכלית השלמות ויהיה נשלם כנסת ישראל למעלה, אבל לא לצורך עצמו. אלא יתפלל באלקי נצור על עצמו, שתפילת אלקי נצור הוא על עצמו." (שנות אליהו, ברכות, פ"ה מ"א. מובא בסידור אזור אליהו ויעו"ש עוד)
שואל אדם צרכיו בשומע תפילה ברכות לא. ע"ז ח.
דרומי כתב:כמדומה שאחת הפעמים היחידות ממש שבהם מתפלל אדם במפורש על ילדיו היא בתפלה הנאמרת בשלושה רגלים בעת פתיחת הארון ("וזכני ואת אשתי ובני ובנותי וכו'")
חזור אל “עיון תפילה וחקר פיוט”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 82 אורחים