גלרשטיין כתב:אני מדבר על מצב בו אין שום דין של ׳מצטער׳ כגון ללמוד משנ״ב בין מנחה לעררבית, האם אני צריך לחסור לבית וללמוד בסוכה או שמותר לי להשאר ללמוד בבית הכנסת
קראקובער כתב:למה לא תשאל כבר איך כולם מתפללים בבית הכנסת ולא בסוכה? והתשובה אותו תשובה.
טברייני כתב:זאת ההזדמנות היחידה שמצאת ללמוד בחג הסוכות????
ראינו להרבה אם לא רוב גדולי ישראל שלמדו בביתם, וכמדומני שהנימוק לכך מחמת המחסור בספרים בסוכה, והוי מצטער, וא"כ בודאי כ"א שנוח לו טפי ללמוד בבית כנסת פשיטא שא"צ לילך לסוכה.
וגם אם יש בכך ענין, מדבריכם משמע שהוא חיוב כאכילה ושינה, וזה ודאי אינו.
גלרשטיין כתב:טברייני כתב:זאת ההזדמנות היחידה שמצאת ללמוד בחג הסוכות????
...וא״כ אם דין לימוד בסוכה שוה לדין אכילה בסוכה (כפי שמבואר בהרבה ראשונים)...
ונתנו ידידים כתב:אז בא נשאל שאלה אחרת מי שיושב בביה"כ בליל יו"ט בין מנחה לערבית ויכול לצאת לסוכת ביה"כ ולומד דבר קל שאינו צריך עיון ולא הוי מצטער לכאורה צריך לצאת לסוכה, ומה נעשה שכנדומני רוב האנשים אינם נוהגין כן, מהו פשר הדבר?
גלרשטיין כתב:ראשונים שכותבים שדין לימוד בסוכה שוה לדין אכילה ושניהם חייבים להעשות בסוכה: הר"ן (על הרי"ף יג.) כתב שהמעיין פטור מן הסוכה משום שהוא מצטער, וכן הוא בריטב"א (סוכה כח:)...
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 27 אורחים