שומע ומשמיע כתב:ספק המצוי: נוטלים ידיים בתוך הבית, ורוצים לשתות קודם הנטילה כדי לצאת ידי שיטת היראים בברכה על משקה בסעודה. להיכנס לסוכה לשתות ואז לחזור לנטילה היא טרחה מרובה. מה עדיף, לחשוש ליראים, או להיות מהמהדרים השותים רק בסוכה?
שומע ומשמיע כתב:ספק המצוי: נוטלים ידיים בתוך הבית, ורוצים לשתות קודם הנטילה כדי לצאת ידי שיטת היראים בברכה על משקה בסעודה. להיכנס לסוכה לשתות ואז לחזור לנטילה היא טרחה מרובה. מה עדיף, לחשוש ליראים, או להיות מהמהדרים השותים רק בסוכה?
עזריאל ברגר כתב:האם פשוט לך שברכת המים בבית פוטרת את שתית המים שבסוכה?
שומע ומשמיע כתב:ספק המצוי: נוטלים ידיים בתוך הבית, ורוצים לשתות קודם הנטילה כדי לצאת ידי שיטת היראים בברכה על משקה בסעודה. להיכנס לסוכה לשתות ואז לחזור לנטילה היא טרחה מרובה. מה עדיף, לחשוש ליראים, או להיות מהמהדרים השותים רק בסוכה?
סגי נהור כתב: כשצריך לרדת ולעלות ג' קומות...
אברך כתב:שומע ומשמיע כתב:ספק המצוי: נוטלים ידיים בתוך הבית, ורוצים לשתות קודם הנטילה כדי לצאת ידי שיטת היראים בברכה על משקה בסעודה. להיכנס לסוכה לשתות ואז לחזור לנטילה היא טרחה מרובה. מה עדיף, לחשוש ליראים, או להיות מהמהדרים השותים רק בסוכה?
ספק מעניין
לכאורה אפשר לשתות פחות מכזית [או רביעית], ואז לכאורה אין ענין להחמיר. או שזה גופא יש להסתפק להמחמירים שלא לשתות חוץ לסוכה, אם יש ענין גם לא לאכול פחות מכזית חוץ לסוכה.
ועיקר החומרה של שתיית מים בסוכה, כבר דיברו בזה, שאין החומרא לשתות בסוכה, כיון שלכאורה לא מקיימים בזה מצוה כיון שזה ארעי, וזה גרע מישיבה בסוכה ללא אכילה או שתיה, שזה קיום מצות טיול, אלא שהחומרא היא "לא" לשתות חוץ לסוכה, וכמו שמבואר בלשון הרמב"ם, דהיינו להקפיד שלא לשתות מחוץ לסוכה, ואפשר שזה כדי שלא יבא לאכול או לשתות קבע מחוץ לסוכה.
[אני ידוע שיש מביאים מהגרי"ז שיש קיום מצוה בשתית מים בסוכה, אך יש שחולקים בזה, וגם בגמרא לכאורה מוכח כן, ששאלו מדוע הקפיד להעלות את המים לסוכה, ואם יש בזה קיום מצוה, אין בזה שום שאלה].
פרי יהושע כתב:אין להשוות כל עיקר
שתית מים בתוך הסוכה היא הידור
היראים, (עד כמה שיש לחוש לדבריו), הוא דין.
עזריאל ברגר כתב:פרי יהושע כתב:אין להשוות כל עיקר
שתית מים בתוך הסוכה היא הידור
היראים, (עד כמה שיש לחוש לדבריו), הוא דין.
אין להשוות כל עיקר
שתית מים בתוך הסוכה היא הידור המובא בחז"ל ומוסכם על כל הפוסקים.
שיטת היראים - שנויה במחלוקת, ונקטינן לעיקר דלא ככוותיה!
פרי יהושע כתב:עזריאל ברגר כתב:פרי יהושע כתב:אין להשוות כל עיקר
שתית מים בתוך הסוכה היא הידור
היראים, (עד כמה שיש לחוש לדבריו), הוא דין.
אין להשוות כל עיקר
שתית מים בתוך הסוכה היא הידור המובא בחז"ל ומוסכם על כל הפוסקים.
שיטת היראים - שנויה במחלוקת, ונקטינן לעיקר דלא ככוותיה!
(יודעני שבחב"ד נהגו מאד לדקדק על כך..)
אמנם, הלא כו"ע לא פליגי שאין כאן אלא הידור בעלמא
והיראים כמש"כ עד כמה שנקטינן כוותיה, ועד כמה שאנו חוששים לו (כן או לא), הוא חשש מעיקרא דדינא.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 52 אורחים