עושה חדשות כתב:רצוני לשאול, האם תפילתו של הגנב היא להינצל מתפיסה וכדומה, או אפילו על עצם הצלחת הגניבה/העבירה?
כמארז"ל גנבא אפום מחתרתא רחמנא קריא שיצליח בגנבתו...
שייף נפיק כתב:תפילת ישראל מועלת אף כשאינה לטובה רק תפילת גוי לא מועלת.
סגי נהור כתב:עושה חדשות כתב:רצוני לשאול, האם תפילתו של הגנב היא להינצל מתפיסה וכדומה, או אפילו על עצם הצלחת הגניבה/העבירה?
לקוטי תורה תבוא מב, ד:כמארז"ל גנבא אפום מחתרתא רחמנא קריא שיצליח בגנבתו...
עושה חדשות כתב:ואת"ל שהוא מתפלל להצליח בעבריינות שלו, האם מוזכר גם שתפילה כזאת יש לה כח לפעול ולהועיל?
דשמעתי בשם מורי [הבעש"ט] פירוש רצון יראיו יעשה ואת שועתם ישמע ויושיעם. דקשה, אם כבר עשה רצון יראיו מה צריך עוד לשמוע שועתם להושיעם, ועל כל פנים איפכא הוה ליה למימר ששומע שועתם ורצון יראיו יעשה. וביאר, כי מצינו מדתו ית' ששומע לכל הקוראים אותו, או לטובה או לרעה ח"ו, כמרז"ל גנבא אפום מחתרתא רחמנא קריא, וכי תימא אם כן מה הפרש יש בין צדיק לרשע. וביאר, כי יש הפרש גדול ביניהם כי הגנב נשמע תפלתו שיוכל לגנוב, ואח"כ שנתפס על גניבתו חוזר וקורא לו ית' שוב לא נענה מאחר שבחר בזה. משא"כ הצדיק המתפלל על איזה דבר, גם שיודע ה' שאין זה לטובתו, מכל מקום ה' עושה מבוקשו. וז"ש רצון יראיו יעשה. ואחר כך כשרואה שאין זה טובתו חוזר וקורא אל ה', ואז ברחמיו ית' שועתם ישמע ויושיעם מכל מקום.
צביב כתב:דרך הלצה,
בשם הרב ( כך נדפס, לא בררתי אם הבעש''ט או הרב המגיד)
מהו הלואי אותי עזבו ותורתי שמרו,
גנבא אפומא דמחתרתא,
ה' עונה לו,
הלואי אותי עזבו ותורתי שמרו.
ויאמר ה' אל שאול ואל בית הדמים על אשר המית הגבעונים אל שאול שלא נספד כהלכה ואל בית הדמים על אשר המית הגבעונים וכי היכן מצינו בשאול שהמית הגבעונים אלא מתוך שהרג נוב עיר הכהנים שהיו מספיקין להם מים ומזון מעלה עליו הכתוב כאילו הרגן קא תבע אל שאול שלא נספד כהלכה וקא תבע על אשר המית הגבעונים אין דאמר ריש לקיש מאי דכתיב בקשו את ה' כל ענוי ארץ אשר משפטו פעלו באשר משפטו שם פעלו ...
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 211 אורחים