חיס כתב:ידוע שהספד שדרש האריז"ל אחרי מיטתו של הרמ"ק זצ"ל היה ממש להיפוך גמור. ועוד מתוך הפירוש כאן.
שליטא כתב:אהבתי, יפה!
שאלה: איך האריזל יבאר את מה שחזל אמרו שאין מקרא יוצא מידי פשוטו?
ברוך שאמר כתב:ההבדל נעוץ בביאור תיבת "חטא" משפט מות.
האריז"ל ביאר חטא מלשון ולא יחטיא, היינו שאם נחסר צדיק שאין בו משפט מות מצ"ע, אז ותלית חסרונו בחטא עץ הדעת.
אולם הש"ך מדבר על נקודה אחרת לגמרי, שחטא הייינו עבירה ממש, ואם יש חטא אסור לתלות סיבת המות בעץ הדעת.
נמצא ששניהם רמזו בפסוק שני ענינים אחרים לגמרי. אמור מעתה, שאין סתירה בין הדברים.
גלאגוזים כתב:יורשה לי להעיר,
לא הש"ך על התורה. אלא ה"שפתי כהן" עה"ת.
רבינו הש"ך לא חיבר חיבור על התורה.
חיס כתב:ברוך שאמר כתב:ההבדל נעוץ בביאור תיבת "חטא" משפט מות.
האריז"ל ביאר חטא מלשון ולא יחטיא, היינו שאם נחסר צדיק שאין בו משפט מות מצ"ע, אז ותלית חסרונו בחטא עץ הדעת.
אולם הש"ך מדבר על נקודה אחרת לגמרי, שחטא הייינו עבירה ממש, ואם יש חטא אסור לתלות סיבת המות בעץ הדעת.
נמצא ששניהם רמזו בפסוק שני ענינים אחרים לגמרי. אמור מעתה, שאין סתירה בין הדברים.
הרי בש"ך כתוב במפורש ב"צדיק גמור באמת"
גלאגוזים כתב:יורשה לי להעיר,
לא הש"ך על התורה. אלא ה"שפתי כהן" עה"ת.
רבינו הש"ך לא חיבר חיבור על התורה.
חכם באשי כתב:גלאגוזים כתב:יורשה לי להעיר,
לא הש"ך על התורה. אלא ה"שפתי כהן" עה"ת.
רבינו הש"ך לא חיבר חיבור על התורה.
מעולם לא שמעתי שעל ראשי התיבות 'ש"ך' קיימות זכויות יוצרים!...
גלאגוזים כתב:יורשה לי להעיר,
לא הש"ך על התורה. אלא ה"שפתי כהן" עה"ת.
רבינו הש"ך לא חיבר חיבור על התורה.
אגרת כתב:ומה שעשוי לנחת שאל, גם לש"ך יש חיבור עה"ת רק שלא הוא הוציאו.
חיס כתב:בש"ך על התורה עה"פ כי יהיה באיש חטא משפט מות ותלית אותו על עץ (דברים כ"ב ב) כותב שם דברי פלא מאד
שאין לתלות מיתת הצדיק גמור באכילת אדם הראשון מעץ הדעת, ולא תלין נבלתו זהו דבר נבלה...ראה כאן צילום.
ידוע שהספד שדרש האריז"ל אחרי מיטתו של הרמ"ק זצ"ל היה ממש להיפוך גמור. ועוד מתוך הפירוש כאן.
וצריך עיון....
משתמשים הגולשים בפורום זה: איש-קראקא ו־ 116 אורחים