ח''ל קאליסק כתב:דרך אגב במכתב לרד''מ מקרעטשניף כתב הבילגורייער זצ''ל בזה''ל ו'ת''ל אשתי המליטה זכר',
ח''ל קאליסק כתב:תוספות מסכת בבא קמא דף פ עמוד א
לבי ישוע הבן - פ"ה פדיון הבן וכן הערוך וקשה דאע"ג דמתרגמינן פדיון פורקן מ"מ אין שייך לשון ישועה ור"ת פי' שנולד שם בן ועל שם שהולד נושע ונמלט ממעי אמו כדכתיב והמליטה זכר (ישעיה סו) נקט לשון ישועה
ח''ל קאליסק כתב:ותיתי זאת לבנו של מרן המהרי'''ד זיע''א שקיבל שבץ מוחי אחר ששמע שירת התקוה וכמדומה שמחולי זה לא קם
ח''ל קאליסק כתב:הזמנת הבילגורייער לברית הינוקא
דרך אגב במכתב לרד''מ מקרעטשניף כתב הבילגורייער זצ''ל בזה''ל ו'ת''ל אשתי המליטה זכר',
ח''ל קאליסק כתב:ותיתי זאת לבנו של מרן המהרי'''ד זיע''א שקיבל שבץ מוחי אחר ששמע שירת התקוה וכמדומה שמחולי זה לא קם
חלמישצור כתב:בית הכנסת "החשמונאים" (במפות גוגל). אכן הברית נערכה שם. רב בית הכנסת, אגב, היה אז רבי ישראל הלוי מובשוביץ (עיינו אשכול זה; כתבה עם פטירתו).
אנא עבדא כתב:על פי ציוויו של כ"ק מרן מהר"א מבעלזא זי"ע, שאף נימק ואמר: היות ובטבריה יש ישיבות רבות, וגם כי תלמידי הבעש"ט קבורים שם. עוד הורה, שיתנו עם החברה קדישא מראש, שלא יקברו אף אחד בתוך ארבע אמותיו.
אופציות רבות ממילא לא היו. הר הזיתים היה בידי הערבים. הר המנוחות עדיין לא היה קיים (הביה"ח).
עתניאל בן קנז כתב:אנא עבדא כתב:על פי ציוויו של כ"ק מרן מהר"א מבעלזא זי"ע, שאף נימק ואמר: היות ובטבריה יש ישיבות רבות, וגם כי תלמידי הבעש"ט קבורים שם. עוד הורה, שיתנו עם החברה קדישא מראש, שלא יקברו אף אחד בתוך ארבע אמותיו.
אופציות רבות ממילא לא היו. הר הזיתים היה בידי הערבים. הר המנוחות עדיין לא היה קיים (הביה"ח).
מה פירוש?
והיכן נקברו של שאר היהודים שנפטרו בתקופה ההיא. ביניהם היו גם אנשים 'מסוימים'?
חזור אל “משפחות סופרים וימות עולם”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 57 אורחים