לייטנר כתב:י"ל שהלכו לפי השיטה שצירוף שני שמות הוא שם נפרד לחלוטין משני השמות שמהם צורף, ופנים חדשות באו לכאן.
וכמדומני ברור שכבר דנו בכ"ז בעבר כאן בפורום באשכול על 'למך'. עוד זכור לי שקראוס כתב בזה פלפול שלם בב"מ או בהעו"ב
לייטנר כתב:י"ל שהלכו לפי השיטה שצירוף שני שמות הוא שם נפרד לחלוטין משני השמות שמהם צורף, ופנים חדשות באו לכאן.
כלבאשבוע כתב:בקשה לאישור עליה לר' שלום שלמה שניאורסון ואשתו ובתו זלדה בת ה10 [מארכיון המדינה]
מיללער כתב:כלבאשבוע כתב:בקשה לאישור עליה לר' שלום שלמה שניאורסון ואשתו ובתו זלדה בת ה10 [מארכיון המדינה]
ר' שלום שלמה בן?
דרומי כתב:לקראת יומא דהילולא ה-75 (כ"ף מנחם אב) - כמה דברים מתורתו הנפלאה
ראוי לציין במיוחד את ה'רשימה' שרשם על התלאות בחייו ומבאר את הפרטים והפרטי פרטים על פי קבלה באופן מדהים. מעניין אם יש מקבילה לדבר כזה אצל אחד מגדולי ישראל - שיסביר את המאורעות בחייו שלו לפי הקבלה
כלבאשבוע כתב:בקשה לאישור עליה לר' שלום שלמה שניאורסון ואשתו ובתו זלדה בת ה10 [מארכיון המדינה]
א איד כתב:כלבאשבוע כתב:בקשה לאישור עליה לר' שלום שלמה שניאורסון ואשתו ובתו זלדה בת ה10 [מארכיון המדינה]
מעניין.
(עה"ח בא ד"ר א. הילמן – כנראה ד"ר אשר הילמן אבי רד"צ!).
לייטנר כתב:א איד כתב:כלבאשבוע כתב:בקשה לאישור עליה לר' שלום שלמה שניאורסון ואשתו ובתו זלדה בת ה10 [מארכיון המדינה]
מעניין.
(עה"ח בא ד"ר א. הילמן – כנראה ד"ר אשר הילמן אבי רד"צ!).
ר' שלום שלמה היה חתנו של רד"צ חן. כלומר, דודו של ד"ר הילמן.
א איד כתב:רבי שלום שלמה מילא את מקומו של הרד"צ חן, חם חמיו של ד"ר הילמן, ברבנות צ'רניגוב; יתכן והיה קשר ביניהם.
א איד כתב:בעצם, ר' שלום שלמה מילא מקום חמיו.
עזריאל ברגר כתב:מיללער כתב:כלבאשבוע כתב:בקשה לאישור עליה לר' שלום שלמה שניאורסון ואשתו ובתו זלדה בת ה10 [מארכיון המדינה]
ר' שלום שלמה בן?
ב"ר ברוך שניאור.
ר' שלום שלמה הוא אחיו של רבי לוי יצחק.
בתו שיינא זלדה שניאורסון-מישקובסקי - מוכרת כ'המשוררת זלדה' - http://forum.otzar.org/viewtopic.php?p=496886#p496886
לבי במערב כתב:א איד כתב:בעצם, ר' שלום שלמה מילא מקום חמיו.
מר בטוח כי אכן הספיק "למלא" מקום חמיו?!
הלא עלו לאה"ק יחדיו (ונפטרו בהפרש של מעט יותר מחודש זמ"ז).
הרב בן הרב כתב: . . אחיו ר' שלום שלמה (חתן של הרד"צ חן הידוע) שימש כרב במושבה שירקא במשך כמה שנים, ואח"כ שימש על יד חותנו ברבנות צ'רניגוב . .
דרומי כתב:לכבוד יומא דהילולא - עשרים באב - שני אפיזודות קטנות ששמעתי ואני מקווה שאני מדייק בפרטים.
1) היה בירושלים יהודי יקר - מעולי רוסיא בשנות הלמ"ד - בשם ר' ברוך קופרמן ע"ה (לפני כשבוע נלב"ע אשתו מ' פערל ע"ה). ובילדותו התגלה אצלו איזה מום ל"ע, ואביו ר' שמעון ז"ל בא לרב רבי לוי יצחק וביקש את ברכתו. אמר לו הרב: אל דאגה, עם כזה מום אפשר לחיות 71 שנה... ואכן, הוא נלב"ע בגיל זה בדיוק.
איש_ספר כתב:א איד כתב:רבי שלום שלמה מילא את מקומו של הרד"צ חן, חם חמיו של ד"ר הילמן, ברבנות צ'רניגוב; יתכן והיה קשר ביניהם.
מה איתכם..?! רש"ש היה חתן רד"צ חן! חו"ז של ר"א הילמן. לאמור המשוררת זלדה היתה שלישי בשלישי של ר"א הילמן. ולפיכך במותה התחלקו בירושתה בנו הרד"צ ו... הרבי מחב"ד.
דרומי כתב:מכיון שנכנסו כאן לכל עניני המשפחה, אזכיר דבר פלא שהיה בהנהגת הרבי מליובאוויטש - שאמר 'קדיש' ביום היארצייט של סביו וסבתו מצד אמו, הרב מאיר שלמה ע"ה ינובסקי ורעייתו הרבנית רחל, אך לא אמר 'קדיש' ביום היארצייט של סביו וסבתו מצד אביו, הרב ברוך שניאור ע"ה שניאורסאהן ורעייתו מ' זעלדא.
[וגם בין הדודים (אחי אביו ר' לוי יצחק) הבדיל, שהיה אומר 'קדיש' ביום היארצייט של דודו ר' שמואל ורעייתו גיטל, ולא אמר 'קדיש' ביום היארצייט של הדוד הצעיר - ר' שלום שלמה הנ"ל. ובזה יתכן שהוא משום שהדוד ר' שמואל ורעייתו היו דודים כפולים - שכן שני האחים התחתנו עם שתי אחיות, כפי שנזכר לעיל, ואם כן היו לו דוד ודודה הן מצד האב והן מצד האם].
אלטנוישול כתב:
אצל דוד ר"ש למד לכאורה וכמדומה שגם נסמך להוראה.
דרומי כתב:וגם בין הדודים (אחי אביו ר' לוי יצחק) הבדיל, שהיה אומר 'קדיש' ביום היארצייט של דודו ר' שמואל ורעייתו גיטל
חרסון כתב:אלטנוישול כתב:
אצל דוד ר"ש למד לכאורה וכמדומה שגם נסמך להוראה.
חדש לי. באיזו הזדמנות? ומדוע בעצם, הלא אביו קיים?
ב"ה
להיות לראי' ביד האברך המופלג החריף ובקי וי"א וכו' הר"ר מנחם מענדל בהרה"ג הר"ר לוי יצחק נ"י שניאורסאהן אשר הוא מלא וגדוש בגמ' ופוסקים ראשונים ואחרונים כאחד הגדולים, יודע לכוון להלכה של תורה וגם מיראי הוראה הוא ע"כ כל מן דין סמכנא לנא יורה יורה ידין ידין ויסדר גיטין וחליצה ויכולים לסמוך על הוראותיו בלי שום חשש ופקפוק וע"ז באתי עה"ח י"ט ימים לחדש מנ"א שנת התרפ"ד פה ניקוליוב.
שמואל שניאורסאהן, רב בניקוליוב
דרומי כתב:לא הבנתי מה רואים מתעודה זו שנתן דוד לאחיינו. כפי הנראה היה צורך באיזה אישור של רב רשמי ולכן ביקש מדודו
(תאריך התעודה גם מלמד שהיה זה בעונת הקיץ, ומסתבר שנסעו אז לניקולייב לבקר את בני המשפחה ולנפוש וכדומה)
חרסון כתב:חדש לי. באיזו הזדמנות? ומדוע בעצם, הלא אביו קיים?
חזור אל “משפחות סופרים וימות עולם”
משתמשים הגולשים בפורום זה: גבול ים ו־ 239 אורחים