נוצר תאנה כתב:היצרן כותב כדי שלא יבואו אליו בטענות כשקורה משהו.
אני מכיר מישהו שקורא כל דף של תרופה לפני שנוטל אותה, הוא לא מסוגל לקחת כמעט שום תרופה שהרופא רושם, על הרבה תרופות כתוב למשל שיכול להביא לרצון להתאבדות רח"ל, וכהנה רבות.
הם רוצים שתישא באחריות על כל מה שאתה עושה ועל ההשלכות שלהם
ביקורת תהיה כתב:וכה קראנו היום בנביא: גַּם-אֵ֣לֶּה תִשְׁכַּ֔חְנָה.פרנקל תאומים כתב:אינני יודע מה לומר לכם, אך המציאות היא שהאסון הזה אירע (רח''ל) גם אצל אנשים אחראים מאד.
יוֹסֶפֶר כתב:ביקורת תהיה כתב:וכה קראנו היום בנביא: גַּם-אֵ֣לֶּה תִשְׁכַּ֔חְנָה.פרנקל תאומים כתב:אינני יודע מה לומר לכם, אך המציאות היא שהאסון הזה אירע (רח''ל) גם אצל אנשים אחראים מאד.
אני רואה שחוץ ממני עוד הרבה נזכרו בענין זה בעת ההפטרה, וכן בבית נאמן של הגר"מ מזוז השבוע.
אין מערבין שכחה בשכחה.זאב ערבות כתב:אולי ראוי שיתחילו מעתה והלאה להזהר מדברים הקשים לשכחה, או להיפך שיתעסקו עם דברים המועילים לזכרון.
ביקורת תהיה כתב:אין מערבין שכחה בשכחה.זאב ערבות כתב:אולי ראוי שיתחילו מעתה והלאה להזהר מדברים הקשים לשכחה, או להיפך שיתעסקו עם דברים המועילים לזכרון.
יש שכחה שהוראתה מחיית דברים מן המאגר שבמוח,
ויש שכחה שהוראתה הֵעלמוּת דבר מן הדעת.
הדברים הקשים לשכחה, ומנגד הדברים שהם תרופה לה – נאמרו על השכחה הראשונה בלבד.
מעיין כתב:קראתי האשכול, ולא ראיתי מהמגיבים לציין לנושא דומה שנידון הרבה בספרי תשובות אשה שמחמת עייפות לקחה הילד למטה להניק ובשוגג נתהפכה על הילד ונחנק ומת ל"ע אי צריך כפרה ובדרך כלל החמירו הפוסקים להצריך כפרה אף שעסקה בהנקת הילד, ולא כתבו שדי לה בעונש שאיבדה ילד, ומ"מ כמדומני שבימינו אלו להרבה בנ"א אין להחמיר בתשובה, שדברים אלו אפשר שיגרמו בעיות נפשיות לההורים, וכבר כתבו הפוסקים להקל בתשובה, בחשש מכשול ולא אאריך במראי מקומות יבואו החברים וירחיבו, ודון מינה ואוקי באתרין בנידון האשכול
מעיין כתב:ודאי יש הבדל - ויש לדון בסוגי' אדם מועד לעולם בין ער וכו' ובפלוגתת הראשונים במזיק באונס גמור ובדברי הירושלמי כשקדמו כלים והדברים עתיקין, ובסוגיא דגרמא וגרמי, דיני שמים ודיני אדם, היזק ותשובה וכפרה
והפך בה והפך בה דכולא בה כל שאלה יש מקום לדמות מילתא למילתא ולמצוא סמוכין בדברי תורה, ולא לגבב סברות בסברת הכרס, ורגשי לב מדומים, שבאים מסברת הרחוב.
בענינים אלו הרבה פעמים רואים דעת בעה"ב היפך דעת תורה
מעיין כתב:קראתי האשכול, ולא ראיתי מהמגיבים לציין לנושא דומה שנידון הרבה בספרי תשובות אשה שמחמת עייפות לקחה הילד למטה להניק ובשוגג נתהפכה על הילד ונחנק ומת ל"ע אי צריך כפרה ובדרך כלל החמירו הפוסקים להצריך כפרה אף שעסקה בהנקת הילד, ולא כתבו שדי לה בעונש שאיבדה ילד, ומ"מ כמדומני שבימינו אלו להרבה בנ"א אין להחמיר בתשובה, שדברים אלו אפשר שיגרמו בעיות נפשיות לההורים, וכבר כתבו הפוסקים להקל בתשובה, בחשש מכשול ולא אאריך במראי מקומות יבואו החברים וירחיבו, ודון מינה ואוקי באתרין בנידון האשכול
כלום אינך מכיר את בעלי הזכרון הפנומנלי, בורות סודים שאינם מאבדים טיפה, אך את כרטיס המקוה שוכחים תדיר להביא אתם?זאב ערבות כתב:חילוק מענין, אך מבחינה ביולוגית גופנית אין ידוע לי על הבדל ביניהם. שכחה זֹה שכחה.
ביקורת תהיה כתב:כלום אינך מכיר את בעלי הזכרון הפנומנלי, בורות סודים שאינם מאבדים טיפה, אך את כרטיס המקוה שוכחים תדיר להביא אתם?זאב ערבות כתב:חילוק מענין, אך מבחינה ביולוגית גופנית אין ידוע לי על הבדל ביניהם. שכחה זֹה שכחה.
מעיין כתב:גם מתרפה במלאכתו אח היא לאיש משחית
מ"מ גדרי ענישה של תורה שונה בשב ואל תעשה מקום ועשה
מ"מ בעצם הדבר ראינו שפושע נחשב בגדר מזיק לכמה פוסקים
***
עוד אשכול הוסב לנושא החיסונים... [דרך אגב, לדעתי אני רואה את המונע חיסונים מבניו לא 'חובל' בבניו אלא מי ש'נחבל' לפרסומת שקרית של אנשי רחוב, זה מה שנוגע לעצמי ואל איזה כיוון יש להעסקנים לכוון חיצם לא להרעיש אל המונעים כרוצחים אלא לעשות פרסומת נגדיית ומעט מן האור דוחק הרבה מן החושך, עכ"פ לאלו שיש להם עינים פתוחות]
***
מה שהובא פה בדרך אגב מהגאון רשכבה"ג ר' חיים עוזר זי"ע זה דוקא לאדם גדול מסוגו, שמוחו שלט על לבו בכל חייו, אבל מי שאינו משכמו ולמעלה, ודברים גשמיים ואיבוד ממון מוציאים אותו משווין נפש ועל העדרות קרובו אין הדבר נוגע לנפשו זה נובע מאכזריות וחוסר רגשית
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 108 אורחים