שמואל דוד כתב:ועיין זבחים פב. כל היום כולו.
מיללער כתב:ב"ק כב. במסכסכת כל הבירה כולה
מיללער כתב:ב"ק כב. במסכסכת כל הבירה כולה
אחד הרבנים כתב:שמואל דוד כתב:אהרון 37 כתב:ואיך שכחתם את הפסוק המפורש "כל העולם כולו גשר צר מאוד והעיקר לא להתיאש כלל".
לא עיינתי ואולי הביאו את זה, יש בסוף פ"ז ברכות "ואין עונין אמן אחר הכותי המברך עד שישמע כל הברכה כולה".
ובמשנה באבות פ"ו מ"א, "ולא עוד אלא שכל העולם כולו כדאי הוא לו."
הפסוק??
האומר לאביו ולאמו לא ראיתיו - כשחטאו בעגל ואמרתי מי לה' אלי נאספו אלי כל בני לוי וצויתים להרוג את אבי אמו והוא מישראל או את אחיו מאמו או בן בתו וכן עשו וא"א לפרש אביו ממש ואחיו מאביו וכן בניו ממש שהרי לויים הם ומשבט לוי לא חטא אחד מהם שנאמר כל בני לוי
אבל בפסחים לו. אי' לפנינו "כל הפת אסורה".עושה חדשות כתב:על פת הנילושה בחלב אי' ד"כל הפת כולה" אסורה. וכמדומני שהאחרו' כתבו בזה ביאורים.
אולי י"ל לשון תפלה שאני.שמואל דוד כתב:מכאן סתירה לדברי הט״ז
לָכֵן חַכּוּ לִי נְאֻם יְהוָה לְיוֹם קוּמִי לְעַד כִּי מִשְׁפָּטִי לֶאֱסֹף גּוֹיִם לְקָבְצִי מַמְלָכוֹת לִשְׁפֹּךְ עֲלֵיהֶם זַעְמִי כֹּל חֲרוֹן אַפִּי כִּי בְּאֵשׁ קִנְאָתִי תֵּאָכֵל כָּל הָאָרֶץ.
כל הארץ – ר״ל רוב אנשי הארץ כמו שכתוב וכל הארץ באו מצרימה (בראשית מ״א:נ״ז).
אִם כֹּה יֹאמַר נְקֻדִּים יִהְיֶה שְׂכָרֶךָ וְיָלְדוּ כָל הַצֹּאן נְקֻדִּים וְאִם כֹּה יֹאמַר עֲקֻדִּים יִהְיֶה שְׂכָרֶךָ וְיָלְדוּ כָל הַצֹּאן עֲקֻדִּים.
כל הצאן – רוב הצאן, כמו וכל הארץ באו מצרימה (בראשית מ״א:נ״ז) והדומים לו.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 235 אורחים