... כתב:קובץ שחולק בבתי כנסת בארץ ישראל
איש_ספר כתב:זו גרסה מלאה ולא כגי' המצונזרת שבישורון.
לא נעים לכתוב דברים כאלו בעריו"כ, אבל האובססיה החולנית הזו של פרסום החוברת בבתי כנסיות! מוסברת במוחי הדל רק בשני אופנים, אחד מהם או שניהם:
א. תאוות פרסום של הכותב
ב. רדיפה אישית נגד עוז והדר/ האברך שכשל בפרסום הפירוש.
אין לי שום דבר עם אף אחד מהגורמים האלו, ולכן כאדם מן הצד אני מרשה לעצמי לומר לכותב, לא על הדרך הזו תהיה תפארתך. ביחד עם קלונם של עוז והדר, נחשף גם קלונך שלך.
נויירא כתב:כנראה הוא מקבל טבין ותקילין ממכון מתחרה
אבל האמת מה זה משנה, בא נחזור לעיסוקינו
אם הוכחה אין כאן, לימוד זכות יש כאן...ישבב הסופר כתב:אין כל הוכחה שהצטרכו לשלם לו...
יונה ברד''ח כתב: [הערת יונה ברד''ח: כעת ברור שהייתה כוונה זדונית מאוד מאוד]
יונה ברד''ח כתב:ואגב, עד לעת הזאת לא שמענו מכל החכמים ותלמידיהם תגובה עניינית למאמר ונספחיו.
בשלם סוכו כתב:אחרי כל הנאצות והקללות נגד כותב המאמר. מישהו כאן שם לב לכך שעוז והדר היו לפני שהם הדפיסו את החיבור אצל הרב יצחק ישעיה ווייס והוא הזהיר אותם שלא יעיזו להדפיס את הספר? האמת, אולי בכלל גם לרב ווייס יש משהו נגד עוז והדר, מישהו יודע משהו בעניין?
יונה ברד''ח כתב:ציטוט מהודעת 'בן המחבר' באשכול 'מלבי''ם על קהלת';
ואגב, עד לעת הזאת לא שמענו מכל החכמים ותלמידיהם תגובה עניינית למאמר ונספחיו.
חוצפא יסגא כתב: הרי קוראי ישורון מונים כמה מאות איש בלבד, ואכן בדרך כלל מסתפקים הכותבים בסכום זה של קוראים, אבל כאן לא מדובר במאמר מחקרי, אלא בהסרת מכשול (לדעתו של הכותב) הנוגע לרבבות איש, ולכן אין הוא רוצה להסתפק באותם מאות.
עט סופר כתב:מכאן עד להשמצת כל המוסד הדרך ארוכה.
עט סופר כתב:מכאן עד להשמצת כל המוסד הדרך ארוכה, יש לי אישית בקורות על עוד מחלקות שונות לצד דברי שבח רבים על מחלקות שונות, כמו בכל דבר שגודל בכל המקומות יש יותר הצלחה ונמצאו יותר האנשים המתאימים ובחלק פחות, די לזכור כי המפעל כולל מאות אברכים במספר גדול של פרויקטים שאין שום קשר בין אחד לשני מלבד ההנהלה המשותפת.
ואגב זה ידוע לי מידיעה אישית שכל פרוייקט שנהפך לרווחי הרווחים מופנים לפרוייקט חדש, חלקם מראש ברור שלעולם לא יהיו רווחים. אך הרצון של הרב לייפער להרבות כבוד שמים גובר על הכל, וארון הספרים המכובד אכן מוכיח על הסייעתא השמיא שזכו לה.
אדג כתב:עט סופר כתב:מכאן עד להשמצת כל המוסד הדרך ארוכה, יש לי אישית בקורות על עוד מחלקות שונות לצד דברי שבח רבים על מחלקות שונות, כמו בכל דבר שגודל בכל המקומות יש יותר הצלחה ונמצאו יותר האנשים המתאימים ובחלק פחות, די לזכור כי המפעל כולל מאות אברכים במספר גדול של פרויקטים שאין שום קשר בין אחד לשני מלבד ההנהלה המשותפת.
ואגב זה ידוע לי מידיעה אישית שכל פרוייקט שנהפך לרווחי הרווחים מופנים לפרוייקט חדש, חלקם מראש ברור שלעולם לא יהיו רווחים. אך הרצון של הרב לייפער להרבות כבוד שמים גובר על הכל, וארון הספרים המכובד אכן מוכיח על הסייעתא השמיא שזכו לה.
שלשה הדגשות - שלשה הערות:
א. טענת הכותב (לפחות בין השורות, ובאופן חלקי בשורות עצמם), שהלהט להוציא ספרים גובר על מקצועיות ההוצאה. - למעשה, אתה מסכים איתו! אתה אומר: אכן, חלקנו לא מקצועי, לא מתאים ולא ראוי, ובכל זאת עובד במכון עריכה חשוב ומכובד! לא נשמע לך מוזר?
ב. ב"ה, הציבור הירא לדבר השם, גדול ורחב, הביקוש למשרות רב על ההצע, והרבה אברכים יקרים ומוכשרים ישמחו להחליף את מקומם של הללו שאינם מתאימים. למה זה לא קורה, תחשוב...
ג. ארון הספרים המכובד של 'עוז והדר' איננו זקוק להגנתי או הגנת אי-מי. אך, חשוב כמה כבוד נמנע ואיזה כבוד שמים יכל להיות אם היה מושקע יותר מאמץ, הקפדה ופיקוח על הוצאת הספרים!
"יען לא האמנתם בי להקדישני לעיני בני ישראל לכן לא תביאו את הקהל הזה אל הארץ אשר נתתי להם", ופירש"י: "שאילו דברתם אל הסלע והוציא הייתי מקודש לעיני העדה ואומרים מה סלע זה שאינו מדבר ואינו שומע ואינו צריך לפרנסה מקיים דבורו של מקום, קל וחומר אנו". וכי כעת לא קידשו שם שמים ברבים שהכה על הסלע משה במטהו ויצאו מים? אלא שיכלו להרבות בכבוד שמים ולא הרבו.
ומסיימים בטוב.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 670 אורחים