- כנה''ג.PNG (18.57 KiB) נצפה 7074 פעמים
כנסת הגדולה
עזריאל ברגר כתב:יש דיבור בפוסקים על לבישת בגדי שבת שראוי שתיעשה סמוך לשבת - כדי שיהא הדבר ניכר.
אבל לכאורה עדיף ללבוש ולהציע כלי שבת בבוקר, אם האפשרות השניה היא לעשות את זה אחרי הדלקת נרות...
(למי שיודע את נפשו ונפש בני-ביתו, שלא יעשו זאת בזמן הנכון)
דרומי כתב:את החלות פורסים, ואילו את המפות פורשים
דורשי יחודך כתב:מהי הבעיה לערוך את השלחן לכבוד שבת קודש, באופן שזה לא יתלכלך, בבוקרו של ער"ש (הלוואי עלי)?
יש כאלה שכבר מליל שישי זה עומד ערוך. (כנ"ל).
תמיד חשבתי שאין דבר יותר נאה מזה, להראות את הייחול והצפייה לכבוד שבת קודש.
וכי יש הו"א שזה לא ניכר שזה לכבוד שבת קודש?
והרי זה אינו דומה כלל לרחיצה, שתוקפה פג במשך הזמן, וכן ללבישת בגדי שבת מדי מוקדם, שאז הם נהפכים לבגדי ערב שבת. אבל כאן השולחן יושב ומצפה שיסעדו עליו סעודות שבת קודש. מה יכול רע בזה?
מידע כתב:בשביל אחד שמתארח הרבה בשבתות בדירה אחת, והחדר מיוחד בשביחו,
וכל ימות השבוע כמעט אין שימוש בחדר,
הלכתי לברר אם יש ענין להוריד את המפות במוצאי שבת,
ואם לא הספיקו, אם מזדמן לשם, האם לבוא להוריד את המפות לפני יום שישי,
ולא שמעתי תשובה ברורה,
ומדברי הרב לענין מדברי כנה''ג , נראה לכאורה שיש ענין אפילו ביום שישי בבוקר, להוריד.
דודי צח כתב:כיון שעיקר הכוונה כדי שיהיה ניכר שזה לכבוד שבת, א"כ דור דור ומנהגיו ואורחותיו.
בעבר היו חוזרים מן השדה ביום שישי לעת ערב, כמפורש בגמרא, כך שלא כ"כ הכירו שיום שישי הוא 'ערב שבת', וגם כיום יש הרבה נוהגים כן, בארה"ב החרדית למשל שעתיים לפני שבת נראה כיום חול, והחנויות פתוחות עד כמה דקות לפני הצפירה.
אך כאן בארץ הקודש, ובאורחות החיים דהיום, וגם להוסיף מה שיש לנו דירות גדולות שכדי להציע המיטות כראוי צריך להתחיל כבר מבעוד יום אם לא מיום חמישי, א"כ כל ניקיון וכל כיבוד זועק ואומר "לכבוד שבת קודש" אין כאן ספק שכל מה שאנו עושים מיום חמישי ויום שישי בבוקר - הכל הוא לכבוד שבת. האווירה משדרת שהבית כבר מוכן לכבוד שבת.
חופשה מהעבודה,
חופשה מהכוללים,
הכל לכבוד שבת קודש !!
ולכן דברי הכנה"ג לא מכוונים למצב דהיום ולמקום דהיום ולדירות דהיום
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 181 אורחים