פרנצויז כתב:עובדיה חן כתב:מנהג לצבוע לסייד את הבית לאחר חצות בתשעה באב
עיי' כף החיים סי' תקנ"ט סוף ס"ק ע"ו (בשם ברכי יוסף) טעם שלא מיחו חכמים בנשים שנהגו אחר חצות לכבד את הבית ולתקן המטות וכיוצא, עיי"ש.
(והבו דלא לוסיף עליה).
ספר ברכי יוסף על או"ח - סימן תקנט
"שוב ראיתי בספר הכונות להאר"י זצ"ל (דף פט ע"ג) שהביא המנהג ונתן טעם למנהג כמשז"ל (איכ"ר ד,יד) דכשישראל ראו דבט' באב בערב הציתו אש בהיכל אמרו מזמור, ששפך חמתו על עצים ואבנים ושמחו שמחה גדולה, דאי לאו הכי לא היה ח"ו תקומה, ואז קבלו נחמה, המנהג הוא טוב ונכון. והאריך עוד. וכתב מרח"ו שם, דנראה לו ששמע טעם אחר מהרב זצ"ל, כי במנחת ט' באב נולד המשיח הנקרא מנחם כמשז"ל (ראה איכ"ר א,נא), עש"ב. ומצאתי כתוב דמזה הטעם לא מיחו חכמים על רבות בנות דאחר חצות מתעסקות בכל כחן לכבד הבית ולתקן המטות, וכיוצא מתקוני הבית, וזה מנהג קדום בערי איטאליא לנשים, ויען שדעתן קצרה וחלושי אמונה אדרבא חיזקו ידיהם לקבוע אמונת הגאולה ולא יתיאשו ח"ו"