ראשית, אברר את נוסח עניית השומעים ברכת הגומל:
השו"ע (או"ח סי' ריט ס"ב) כתב: 'והשומעים אומרים: מי שגמלך כל טוב הוא יגמלך כל טוב סלה' וכן הוא נוסח הטור, ובב"י ציין לרמב"ם (הל' ברכות פרק י הלכה ח) ולפנינו כך כתוב: 'וכל השומעין אומרים: שגמלך טוב הוא יגמלך סלה'.
ויש שגרסו (וכך הוא בהרבה סידורים) 'מי שגמלך טוב הוא יגמלך כל טוב סלה', ואע"פ שהוא נשמע לשון המתוקן, שעונים כנגדו שכשם שעשה לו המקום טובה זו כן ירבה לו טובות הרבה, הרי לכאורה יש בזה סתירה לברכת המברך שאמר 'שגמלני כל טוב' (אמנם יש לעיין שהרי הוא מודה על ענין מסוים, ומדוע הוא מברך שגמלני כל טוב ולא שגמלני טוב?).
שנית, האם יש חיוב לענות כנגד המברך, כמו אמן אחר ברכה?