בסידור תפלה נוסח אשכנז [סדר שני וחמישי]: ואל תשחית זכר שאריתנו וחון אום המיחדים שמך פעמים בכל יום תמיד באהבה ואומרים שמע ישראל
ושם בשבת בקדושה דמוסף: ממקומו הוא יפן ברחמים ויחן עם המיחדים שמו ערב ובקר בכל יום תמיד פעמים באהבה שמע אומרים:
ובסידור "ספרד" [ברכות השחר קרבנות]: אשרינו, כשאנו משכימים ומעריבים בבתי כנסיות, ובבתי מדרשות, ומיחדים שמך בכל יום תמיד, ואומרים פעמים באהבה", וכן בקדושה דמוסף של שבת והוא כנוסח בני אשכנז.
ובסידור תפלה נוסח עדות המזרח [סדר קרבנות]: אשרנו כשאנחנו משכימים ומעריבים בבתי כנסיות ובבתי מדרשות. ומיחדים שמך בכל יום תמיד אומרים פעמים באהבה
ועוד שם סדר נפילת אפים: וזכור עדותינו בכל יום תמיד אומרים פעמים באהבה שמע ישראל
ושם בקדושה של מוסף: ממקומו הוא יפן ברחמיו לעמו המיחדים שמו ערב ובקר בכל יום תמיד אומרים פעמים באהבה, שמע ישראל.
וצ"ע הרי אנחנו אומרים ארבע פעמים ביום ק"ש, ק"ש שחרית וערבית, ק"ש דקרבנות וק"ש על המטה, ואיך כולם מזכירים ואומרים בתפילות רק פעמים, והיכן הלך חשש דובר שקרים וכו', ובשלמא נוסח קדושה דמוסף יש לפרש דמיירי בק"ש דבוקר וערב וכמו שאומרים ומציינים זאת במפורש ואומרים "ערב ובוקר", אבל בשאר המקומות הנ"ל לכאורה קשיא.
ותו וכי אבותינו לא היו אומרים קריאת שמע על המטה המובאת בגמרא ברכות ס: עיי"ש, ואם כן שלש פעמים אומרים ולא רק פעמיים ביום וצ"ע. [ודוחק דנקטו רק הק"ש דאורייתא]
היש מי שדיבר ופירש בזה?
ומהו בכל יום תמיד, הרי הלשון כפולה ולמה לי?