גימפעל כתב:יש סיפור על הג"ר איסר זלמן מלצר מח"ס אבן האזל, שפעם הגיע לבית הכנסת בבתי ראנד בירושלים שהיה בית כנסת חסידי כידוע בבגדי שבת בליל ת"ב, אם ידוע מקור מוסמך לסיפור הנ"ל.
ארזי ביתר כתב:גימפעל כתב:יש סיפור על הג"ר איסר זלמן מלצר מח"ס אבן האזל, שפעם הגיע לבית הכנסת בבתי ראנד בירושלים שהיה בית כנסת חסידי כידוע בבגדי שבת בליל ת"ב, אם ידוע מקור מוסמך לסיפור הנ"ל.
מקור: האדמו"ר מטאלנא שליט"א. מוסמך? איני יודע.
זאת ביררתי: בבתי ראנד לא לבשו בגדי שבת, במגילת איכה.
אגב, האם מישהו ראה 'חסידים' בבגדי שבת, או אדמו"רים בבגדי שבת. אדמו"רים רבים לובשים בגדי שבת בכל ימות השבוע.
גימפעל כתב:היכן מקורו בדברי הטאלנער,
הסיפור הוא שהוא היה היחיד בבגדי שבת, ולכן זה מסתדר עם המחקר שלך שבבתי ראנד לא הלכו בבגדי שבת.
ארזי ביתר כתב:מקור: האדמו"ר מטאלנא שליט"א. מוסמך? איני יודע.
חובב_ספרים כתב:ארזי ביתר כתב:מקור: האדמו"ר מטאלנא שליט"א. מוסמך? איני יודע.
קשה לקרוא זה מקור מאחר שהוא עצמו אמר רק שכך מסופר ולא הביא שום מקור לזה. הרב גימפעל ידע כבר שכך מסופר וביקש מקור לזה. מה זה מוסף שגם האדמו"ר מטאלנא שמע בדיוק כמו הרב גימפעל?
סענדער כתב:במ''ב מהדורת דרשו מביא שכך נהגו בבית מדרשו של החזו''א כי נהגו לפי השו''ע לחלוץ נעליים אחרי 'ברכו' ,
ורק החזו''א שבית מדרשו היה בביתו נכנס להחליף הבגדים.
לענד כתב:עי' ס' אורח דוד שכן נהג הגאון רבי זלמן בהר"ן [בן הגאון הק' ר' נחום שאדיקער ז"ל]
גימפעל כתב:לענד כתב:עי' ס' אורח דוד שכן נהג הגאון רבי זלמן בהר"ן [בן הגאון הק' ר' נחום שאדיקער ז"ל]
היש מתנדב להעלות את העמוד הרלוונטי.
סענדער כתב:גימפעל כתב:לענד כתב:עי' ס' אורח דוד שכן נהג הגאון רבי זלמן בהר"ן [בן הגאון הק' ר' נחום שאדיקער ז"ל]
היש מתנדב להעלות את העמוד הרלוונטי.
אין כזה ספר לא באוצר החכמה ולא בהיברובוקס
דרומי כתב:המנהג הזה כנראה נשתרבב מהעובדה שפעם היו חולצים נעליים בבית הכנסת. ולא ברור האמנם ראוי לנהוג כן גם לפי המנהג האידנא שמחליפים נעליים כבר בבית.
נחמת ציון כתב: לשבת בקינות עם שטריימל של שבת זה נראה קצת מגוחך(??)
דרומי כתב:פעם שמעתי שאכן בערי מזרח אירופה היה נפוץ המנהג שמתפללים ערבית בזמן הרגיל וחולצים המנעלים לאחר ברכו, וחדשים מקרוב באו שהנהיגו כמנהג הנפוץ היום לאחר התפלה ולבוא מלכתחילה ללא נעלי עור.
לכאורה, פעם היה נפוץ יותר שהולכים ללא מנעלים כלל, וממילא באים לבית הכנסת עם נעלי שבת וחולצים אותם אחר ברכו. אולם היום שרבו ההולכים עם נעלי בד, גומי וכיו"ב, יותר קל לחכות לצאת שבת ולהחליף נעליים בבית מאשר להביא נעליים בשקית (לפני שבת!). ומן הסתם מכאן זה התחיל.
[ביומן ממזכירו של האדמור מחבד בשנת תשמ"ח - התפרסם לפני כשנתיים - הוא מספר שהאדמור הביע פליאה על זה שמאחרים את מעריב ואמר לו שברוסיא היו מתפללים מעריב בזמן הרגיל, ואינו תח"י לבדוק בדיוק].
דרומי כתב:בוודאי שהיו מתפללים עם בגדי השבת (וחולצים הנעליים בלבד), כפי שנוהגים עד היום הזה בכמה קהילות.
עזריאל ברגר כתב:נחמת ציון כתב: לשבת בקינות עם שטריימל של שבת זה נראה קצת מגוחך(??)
תיאורטית כן, אם כי מי שמת לו הורה בשבת והלך ללוויה במוצש"ק ועשה את הקריעה בבגדי שבת - מסתמא יישאר עם הבגדים האלו לכל השבעה...
ודון מינה ואוקי באתרה.
סענדער כתב:וגם בגרביים ללא נעלי בד או גומי כפי שרואים בתמונה (אולי זה כבר נכנס לגדר איסור 'לא יחפור')
בני ברקי כתב:עזריאל ברגר כתב:נחמת ציון כתב: לשבת בקינות עם שטריימל של שבת זה נראה קצת מגוחך(??)
תיאורטית כן, אם כי מי שמת לו הורה בשבת והלך ללוויה במוצש"ק ועשה את הקריעה בבגדי שבת - מסתמא יישאר עם הבגדים האלו לכל השבעה...
ודון מינה ואוקי באתרה.
אף אחד לא יושב עם שטריימל בקינות וגם לא הולך עם שטריימל בלוויה של הוריו גם לא בחוה"מ (בהלוויה של הגר"ש וואזנר זצ"ל תלמידיו הקרובים היו ללא שטריימל ועם בגדי יום חול למרות שהלוויה הייתה בחוה"מ).
האדמור מבעלזא שליט"א הולך עם ספודיק כל ימות השבוע בשעת התפילות (בשבת ויו"ט עם שטריימל) ולכן בתמונה רואים אותו עם ספודיק זה בגדי יום החול שלו בתפילות.
סענדער כתב:הבעלזער רוב שליט''א נוהג כמו שיטת החזו''א
גם בבגדי שבת , אך בקולפיק ולא בשטריימל, גם כשחל שלא במוצ''ש.
וגם בגרביים ללא נעלי בד או גומי כפי שרואים בתמונה (אולי זה כבר נכנס לגדר איסור 'לא יחפור')
עזריאל ברגר כתב:נחמת ציון כתב: לשבת בקינות עם שטריימל של שבת זה נראה קצת מגוחך(??)
תיאורטית כן, אם כי מי שמת לו הורה בשבת והלך ללוויה במוצש"ק ועשה את הקריעה בבגדי שבת - מסתמא יישאר עם הבגדים האלו לכל השבעה...
ודון מינה ואוקי באתרה.
אש משמים כתב:סענדער כתב:הבעלזער רוב שליט''א נוהג כמו שיטת החזו''א
גם בבגדי שבת , אך בקולפיק ולא בשטריימל, גם כשחל שלא במוצ''ש.
וגם בגרביים ללא נעלי בד או גומי כפי שרואים בתמונה (אולי זה כבר נכנס לגדר איסור 'לא יחפור')
האדמו"ר שליט"א בשנה זו (תשע"ט) עם נעליים.
פרנקל תאומים כתב:נעליים??!! בוודאי אלו נעליים שאינן עשויות עור ומיוחדות עבורו לת''ב.
חזור אל “בין המצרים, תשעה באב וחמשה עשר באב”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 22 אורחים