תוכן כתב:אמרינן ביומא שמיתה מכפרת. ואמרינן שנובלות מיתה שינה. האם לפי זה יש קצת כפרת עוונות כשהולכים לישון?
ביליצר כתב:מן הסתם שאלה תורנית זו התעוררה על ידי אחד מקניני התורה שרכשת = מיעוט שינה -:)
צביב כתב:וגם בחלומות מצינו כפרה כמ''ש בברכות נ''ה ע''ב.
אפרקסתא דעניא כתב:תוכן, זה פורים תורה?
בוא נמשיך: אדם ששם לחברו חומר הרדמה בכוס חייב משום רוצח?
כהן שנגע באדם ישן נטמא בטומאת מת (במקצת)?
חפצי מת אסורים בהנאה, אז אסור ליהנות מפיז'מה של אדם ישן כשהוא ישן (נניח לנקות בה את המשקפיים)?
סגי נהור כתב:תמיד חשבתי להפך: אם שינה היא אחד מששים למיתה, ולישון זה הרי כל כך טוב, אפשר רק לתאר כמה נפלא זה מיתה...
תוכן כתב:
חפצי מת המיועדים לקבורתו אסורים בהנאה. מעולם לא שמענו שבגדיו של אדם שמת אסורים בהנאה.
אפרקסתא דעניא כתב:תוכן כתב:
חפצי מת המיועדים לקבורתו אסורים בהנאה. מעולם לא שמענו שבגדיו של אדם שמת אסורים בהנאה.
איצטלא דמילתא דפרסוה אמיתנא.
אישצפת כתב:שאלה מעניינת.
שמא מכאן יש ללמד זכות על אותם הישנים שעות רבות, היות ונפשם חשה צורך לתיקון. ואע"ג דאיהו לא חזי מזליה חזי.
קראקובער כתב:עכשיו שימי תשובה ממשמשים ובאים אולי כדאי לקום מאוחר יותר כדי לחטוף עוד קצת כפרות עונות..
תוכן כתב:סגי נהור כתב:תמיד חשבתי להפך: אם שינה היא אחד מששים למיתה, ולישון זה הרי כל כך טוב, אפשר רק לתאר כמה נפלא זה מיתה...
אכן, אלו שחזרו מהמות, כולם מתארים פה אחד, שהמיתה חוויה נפלאה.
נהר שלום כתב:תוכן כתב:סגי נהור כתב:תמיד חשבתי להפך: אם שינה היא אחד מששים למיתה, ולישון זה הרי כל כך טוב, אפשר רק לתאר כמה נפלא זה מיתה...
אכן, אלו שחזרו מהמות, כולם מתארים פה אחד, שהמיתה חוויה נפלאה.
לכאורה זה בגלל שלא סיימו למות
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 300 אורחים