כדכד כתב:מהסתירה בדברי עצמו אין כל כך קושיה כי בשני המקומות לא כתב הכלל שזה תמיד כך או להיפך אלא שפעמים רבות כך ופעמים רבות כך ויש לראות בכל פעם היכן עומדים הדברים. לגבי הברכי יוסף נראה לי שעדיף לבדוק לפני שכותבים שיש סתירה בדבריו
תם מה הוא אומר כתב:https://forum.otzar.org/viewtopic.php?f=7&t=46115 וצרף לכאן ודוק היטב.
הפצת המעיינות כתב:תם מה הוא אומר כתב:https://forum.otzar.org/viewtopic.php?f=7&t=46115 וצרף לכאן ודוק היטב.
מה כוונתך ודוק היטב?
הפצת המעיינות כתב:הקדשת חייך לחפש מומיו?
תם מה הוא אומר כתב:הקדשת חייך להגן בעדו?
קראקובער כתב:בנו הראשון לציון הוציא סדרת ספרים על כללי פסיקה אולי תחפש שם מה הדין שכיש סתירה בילקוט יוסף.
הפצת המעיינות כתב:תם מה הוא אומר כתב:הקדשת חייך להגן בעדו?
כן.
אין מה להתבייש מלהגן על ת"ח משא"כ להיפך
[/size]
זה פלא, שספרי בעל הילקו"י נמצאים באוצה"ח, על כל ההשמצות והזלזולים הכלולים בהם.
ועדיין לא ראינו שמישהו ביקש להסירם ולסלקם מהר ככל האפשר.
אך כאשר ישנם שבאים להשיב חורפיהם דבר, הרודף נהפך לנרדף.
תם מה הוא אומר כתב:הפצת המעיינות כתב:הקדשת חייך לחפש מומיו?
אם הייתי מקדיש אפילו כמה דקות בודדות ביום לספר ילקוט"י, הייתי ממלא כאן אשכולות ענקיים. רק שביטול תורה כנגד כולם.
מפני שאנו מצרפים שיטה הסוברת שחופה אינה יחוד, וכן כתב בספר משפט וצדקה ביעקב חלק ב' סי' קפז, ע"ש. והיינו דפשט המנהג דלא כהרמב"ם ומרן דסבירא להו דחופה היינו יחוד, אלא החופה היא פריסת יריעה על גבי הכלונסאות על החתן והכלה בשעת השבע ברכות תחת היריעה. ועל כרחנו לומר כן, דאם לא כן היאך אנו מברכים שבע ברכות אחר הסעודה קודם הייחוד, ואמאי מברכים ז' ברכות פעמיים, גם תחת החופה וגם אחר הסעודה, ועל כרחך דסומכים על הסוברים דחופה היינו פריסת הכילה, וממילא הויא כנשואה, ולכן בסעודה הראשונה מברכים שבע ברכות.
אין הכלה חייבת לכסות את ראשה מיד לאחר שבע ברכות שאחר החופה, מפני שעדיין דינה כארוסה עד אחר הייחוד, לפי מנהגנו שאין מתייחדים אלא לאחר הסעודה.
וכלה אחר שבע הברכות שתחת החופה עדיין אינה צריכה כיסוי הראש, שהחופה אינה הטלית שפורשים בעת שבע הברכות, אלא החופה היא היחוד שמתייחדים החתן והכלה, ורק אז היא נחשבת כנשואה לכל דבר, וחייבת לכסות את ראשה... וכן פסקו הרמב"ם ומרן השו"ע. אמנם הרמ"א בהג"ה שם פסק שהחופה היא הסודר שפורסין מעל לראשיהם של החתן והכלה בעת השבע ברכות, אבל לדידן העיקר להלכה כדעת הרמב"ם ומרן השו"ע, ולכן רק לאחר היחוד הכלה צריכה לכסות את ראשה כדת וכדין.
תם מה הוא אומר כתב:הפצת המעיינות כתב:תם מה הוא אומר כתב:הקדשת חייך להגן בעדו?
כן.
אין מה להתבייש מלהגן על ת"ח משא"כ להיפך
[/size]
אשריך!
מצפים שתפתח פיך בדברי תורה ולא רק בדברי קינטור (כמו שהעיר לך כאן: viewtopic.php?f=17&t=44815&p=530475#p530481)
בכבוד תענה תשובה על שאלה אחת ששאלו על כבוד מרן הראשון לציון בעל הילקוט יוסף שליט"א
ובכללות,
כבר העירו לך באשכול זה, (viewtopic.php?f=17&t=44815&p=530475#p530627)זה פלא, שספרי בעל הילקו"י נמצאים באוצה"ח, על כל ההשמצות והזלזולים הכלולים בהם.
ועדיין לא ראינו שמישהו ביקש להסירם ולסלקם מהר ככל האפשר.
אך כאשר ישנם שבאים להשיב חורפיהם דבר, הרודף נהפך לנרדף.
ס''ט כתב:אם כבר סתירה בילקו"י.
בספר ילקו"י, חופה וקידושין - מהדורא מורחבת עם הוספות רבות של הספר ילקוט יוסף 'שובע שמחות', חלק ראשון, שנת תשס"ה, עמ' רמח-רמט, כתב את האיסור המפורסם לספרדים לעשות חדר יחוד "שכבר כתבו גדולי האחרונים שמנהג מכוער הוא להתייחד מיד לאחר החופה" (אגב, מישהו יודע ספר אחד שכתב דבר כזה?!).
ובנימוקים שם, אחר שהזכיר שדעת הרמב"ם והשו"ע ועוד שחופה היינו יחוד, כתב להסביר למה בכל זאת לא עושים חדר יחוד, ובעמ' רנ אות ד, כתב:מפני שאנו מצרפים שיטה הסוברת שחופה אינה יחוד, וכן כתב בספר משפט וצדקה ביעקב חלק ב' סי' קפז, ע"ש. והיינו דפשט המנהג דלא כהרמב"ם ומרן דסבירא להו דחופה היינו יחוד, אלא החופה היא פריסת יריעה על גבי הכלונסאות על החתן והכלה בשעת השבע ברכות תחת היריעה. ועל כרחנו לומר כן, דאם לא כן היאך אנו מברכים שבע ברכות אחר הסעודה קודם הייחוד, ואמאי מברכים ז' ברכות פעמיים, גם תחת החופה וגם אחר הסעודה, ועל כרחך דסומכים על הסוברים דחופה היינו פריסת הכילה, וממילא הויא כנשואה, ולכן בסעודה הראשונה מברכים שבע ברכות.
והנה, שלושה עמודים לאחר מכן, עמ' רנג, כתב:אין הכלה חייבת לכסות את ראשה מיד לאחר שבע ברכות שאחר החופה, מפני שעדיין דינה כארוסה עד אחר הייחוד, לפי מנהגנו שאין מתייחדים אלא לאחר הסעודה.
ובנימוקים שם כתב:וכלה אחר שבע הברכות שתחת החופה עדיין אינה צריכה כיסוי הראש, שהחופה אינה הטלית שפורשים בעת שבע הברכות, אלא החופה היא היחוד שמתייחדים החתן והכלה, ורק אז היא נחשבת כנשואה לכל דבר, וחייבת לכסות את ראשה... וכן פסקו הרמב"ם ומרן השו"ע. אמנם הרמ"א בהג"ה שם פסק שהחופה היא הסודר שפורסין מעל לראשיהם של החתן והכלה בעת השבע ברכות, אבל לדידן העיקר להלכה כדעת הרמב"ם ומרן השו"ע, ולכן רק לאחר היחוד הכלה צריכה לכסות את ראשה כדת וכדין.
אם כן, לדעת הילקו"י, כלה כיום לאחר מעמד החופה נשואה או ארוסה?
ישראל אליהו כתב:לא הבנתי התשובה.
לפי המנהג, היא ארוסה או נשואה?
אישצפת כתב:ישראל אליהו כתב:לא הבנתי התשובה.
לפי המנהג, היא ארוסה או נשואה?
לא מחייבים בכיסוי ראש על פי מנהג החופה רק על פי ההלכה.
ישראל אליהו כתב:ומה התלונה כעת על מי שמקדש מלחמה להיפך, להגן על הדרך הנכונה לדעתו? ורק מביא קושיות וסתירות.
תם מה הוא אומר כתב:קראקובער כתב:בנו הראשון לציון הוציא סדרת ספרים על כללי פסיקה אולי תחפש שם מה הדין שכיש סתירה בילקוט יוסף.
האם התבלבלת, הרי זה אותו מחבר!
(או שכוונתך..).
הפצת המעיינות כתב:ישראל אליהו כתב:ומה התלונה כעת על מי שמקדש מלחמה להיפך, להגן על הדרך הנכונה לדעתו? ורק מביא קושיות וסתירות.
למה משפחתו ותלמידי הגרי"ח שליט"א מקדשים מלחמה? כולם נתקלו בקושיות וסתירות? או ששונאים אותו בגלל ענין אחר... והחליטו לפתוח הספרים ולחפש בעיות?
הפצת המעיינות כתב:ישראל אליהו כתב:ומה התלונה כעת על מי שמקדש מלחמה להיפך, להגן על הדרך הנכונה לדעתו? ורק מביא קושיות וסתירות.
למה משפחתו ותלמידי הגרי"ח שליט"א מקדשים מלחמה? כולם נתקלו בקושיות וסתירות? או ששונאים אותו בגלל ענין אחר... והחליטו לפתוח הספרים ולחפש בעיות?
הפצת המעיינות כתב:חבורת תלמידי הגרי"ח סופר שליט"א שהקדישו מלחמה נגד הראשל"צ שליט"א בפורום במסוה של תמימות
הפצת המעיינות כתב:ישראל אליהו כתב:ומה התלונה כעת על מי שמקדש מלחמה להיפך, להגן על הדרך הנכונה לדעתו? ורק מביא קושיות וסתירות.
למה משפחתו ותלמידי הגרי"ח שליט"א מקדשים מלחמה? כולם נתקלו בקושיות וסתירות? או ששונאים אותו בגלל ענין אחר... והחליטו לפתוח הספרים ולחפש בעיות?
ישראל אליהו כתב:אישצפת כתב:ישראל אליהו כתב:לא הבנתי התשובה.
לפי המנהג, היא ארוסה או נשואה?
לא מחייבים בכיסוי ראש על פי מנהג החופה רק על פי ההלכה.
בברכות שחוששים לסב"ל נגד השו"ע.
וכאן מברכים נגד השו"ע! כי היא נשואה.
אבל לענין כיסוי ראש, הולכים אחר השו"ע?
ועושים תרתי דסתרי.
חוכא ואיטלולא
אישצפת כתב:ישראל אליהו כתב:אישצפת כתב:ישראל אליהו כתב:לא הבנתי התשובה.
לפי המנהג, היא ארוסה או נשואה?
לא מחייבים בכיסוי ראש על פי מנהג החופה רק על פי ההלכה.
בברכות שחוששים לסב"ל נגד השו"ע.
וכאן מברכים נגד השו"ע! כי היא נשואה.
אבל לענין כיסוי ראש, הולכים אחר השו"ע?
ועושים תרתי דסתרי.
חוכא ואיטלולא
מה חוכא ואיטלולא????
יש כללי פסיקה בענין ברכות ואחד הוא שלא אומרים סב"ל במקום מנהג שיש לו סימוכין. ומה הקשר כעת שחוששים לסב"ל נגד השו"ע. למה כבודו מערבב שני כללים?.
וסתם שאלה לי לכבודו האם אבות אבותיך (ספרדים) עשו יחוד באולם? וכיצד נהגה הכלה בכיסוי הראש?.
עד שאתה מקשה צא ויישב מנהגם של ישראל ומי גדול ממו"ר הגאון היח"ס שעומד ליישב בכל כחו מנהגים וכאן משום מה בוחרים לחפש קושיות במקום ליישב מנהגם של ישראל.
אישצפת כתב:זאת אומרת שלפי דבריך הרב עובדיה יוסף ובנו מחליטים לפי מה שבא להם מתי לומר סב"ל ומתי לא. ולא דנים כל ענין לגופו לפי הפוסקים ולפי המנהגים.
אם כבודו יוצא מתוך חשיבה/ אג'נדה כזאת כאן נגמר הויכוח.
לעניות דעתי יש לדון בכל ענין לגופו כיצד התייחסו אליו הפוסקים ומה הם כתבו בנידון ההוא.
ועל סמך השערות שהמנהג לא יסתור את עצמו בעוד שכת"ר לא יודע מה היה המנהג לבא ולגבב קושיות. אין מקומי בויכוח זה.
אני מויכוחים מעין אלו בורח כמטחוי קשת וגם כאשר נתבקשתי על ידי אחד מרבותי להשיב על איזה קונטרס כדרכה של תורה והיה לי בו די השב. מכיון שידעתי מטרת הקונטרס התחמקתי ממנו בטענות שונות כי איני רוצה להכניס ראשי למקומות אלו.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 98 אורחים