אבני גזית כתב:קיבלתי באישי
אני מעיד כדבריך, ומאשר כל מה שכתבת, בתור חבר עורך רשמי שם, אשר נרשמתי לזה בתום לב כששמתי לב כמה טעויות בולטות ומופרכות ששזורות בערכים שביקרתי, ובעיקר בתחום שקרוב ליושבי ביהמ"ד כמו מוסדות ורבנים ופרטים השזורים בהיסטוריה היהודית וכו'.
ואכן תיקנתי המון ערכים, וקבלתי תודות ופירגונים אינספור! עד שפתאום בדברים מסויימים התיקונים שלי נמחקו בין לילה.
חשבתי אולי זה לא נקלט במחשב ותיקנתי שנית.
ויש תיבה מסויימת להסביר כל תיקון ושינוי שגלוי לעיני העורכים הראשיים, והסברתי. ושוב הכל נמחק. והוחזרו השטויות השקריים.
הצד השווה שבהם שהיה כתוב לא סתם טעות כמו [דוגמא לא אמיתית] שישיבת מיר נפתחה בזמן המהפכה הצרפתית. אלא שהיה כתוב [אמיתי, כמדומה שעדיין כתוב] שהרב מפונוביז היה ציוני נלהב ומנוגד לדעות החזו"א וכל השאר... בקיצור מה ששייך להשקפה החרדית יש שם כאלו שיש להם עניין לשבש!
ולכן הפסקתי לתקן. לא בגלל העלבון, אלא אם זה מלא טעויות לפחות שיבלוט בכל מה ששייך שאכן ויקיפ' זה דבר מלא שיבושים וטעויות לא מוסמך ולא מוגה, למה שאעזור בעשייתה למוגהת שעי"ז יתקבלו יותר הטעויות הגסות המכוונות?
אש משמים כתב:אבני גזית כתב:קיבלתי באישי
הצד השווה שבהם שהיה כתוב לא סתם טעות כמו [דוגמא לא אמיתית] שישיבת מיר נפתחה בזמן המהפכה הצרפתית. אלא שהיה כתוב [אמיתי, כמדומה שעדיין כתוב] שהרב מפונוביז היה ציוני נלהב ומנוגד לדעות החזו"א וכל השאר... בקיצור מה ששייך להשקפה החרדית יש שם כאלו שיש להם עניין לשבש!
ולכן הפסקתי לתקן. לא בגלל העלבון, אלא אם זה מלא טעויות לפחות שיבלוט בכל מה ששייך שאכן ויקיפ' זה דבר מלא שיבושים וטעויות לא מוסמך ולא מוגה, למה שאעזור בעשייתה למוגהת שעי"ז יתקבלו יותר הטעויות הגסות המכוונות?
צר לי. לא נראה לי שמדובר בטעות ועוד כזו גסה. הרב מפוניבז' אכן לא היה החזו"א ולא קרוב לדרכו בעניין המדינה והציונות והדגל המונף עד עצם היום הזה מעל ישיבתו בגאון מוכיח כן ואין המפורסמות צריכות ראיה.
קו ירוק כתב:אש משמים כתב:אבני גזית כתב:קיבלתי באישי
הצד השווה שבהם שהיה כתוב לא סתם טעות כמו [דוגמא לא אמיתית] שישיבת מיר נפתחה בזמן המהפכה הצרפתית. אלא שהיה כתוב [אמיתי, כמדומה שעדיין כתוב] שהרב מפונוביז היה ציוני נלהב ומנוגד לדעות החזו"א וכל השאר... בקיצור מה ששייך להשקפה החרדית יש שם כאלו שיש להם עניין לשבש!
ולכן הפסקתי לתקן. לא בגלל העלבון, אלא אם זה מלא טעויות לפחות שיבלוט בכל מה ששייך שאכן ויקיפ' זה דבר מלא שיבושים וטעויות לא מוסמך ולא מוגה, למה שאעזור בעשייתה למוגהת שעי"ז יתקבלו יותר הטעויות הגסות המכוונות?
צר לי. לא נראה לי שמדובר בטעות ועוד כזו גסה. הרב מפוניבז' אכן לא היה החזו"א ולא קרוב לדרכו בעניין המדינה והציונות והדגל המונף עד עצם היום הזה מעל ישיבתו בגאון מוכיח כן ואין המפורסמות צריכות ראיה.
דברי הבל.
דוגמא לכמה צודק אבני גזית!
קו ירוק כתב:אני מסכים לחלוטין עם דברי אבני גזית. דוחה בהחלט את דברי חלמישצור ואת דברי זאב ערבות שמסכים עמו.
לא נכנס לקטנות או לזוטות. 99.9999% דברי אבני גזית מדויקים!
ויקי זה ידע כללי בלבד. פעמים רבות מאוד לא מדויק. ולא רק בנושאים שהמבט אליהם הוא רגשי/קהילתי, אלא אף בדברי מקצועיים.
בנושאים דתיים, חרדיים או יהודיים הוא רחוק כרחוק מזרח ממערב במקרים רבים מאוד. כל קורא מתחיל מודע לזה.
ונכון שייעשה פרסום לנושא שהוא לא אמין בנושאים כאלו.
אבני גזית כתב:עוד הודעה מהאישי (למה לא בגלוי??)
נראה שקהילת הוויקיפדים מתחילה לתקוף...
חלקם מזכירים את ההתנהלות הבוטה והאלימה של הקהילה "השפלה"...
שיענו עניינית ללא התלהמות
אנו דורשים פלטפורמה חדשה תחת טרור הקהילה הוויק', אין זה יתכן שלאדם אחד יש כח כמעט כמו שופט עליון בפרט בנושאים שפשוט אינו מבין, וגיבובי המילין שלו מעידים מידי פעם על בורותו. ואין זה ענין כמה שעות הוא משוטט בים הווייק'. מה גם שחביריו חוששים כנראה להתעמת עמו, ואדרבה בקודקודים אחד מחפה על חבירו.
ההתנהלות צריכה להיות שלכל מגזר ואפי' לכל ארץ מוצא יהיה מומחה לנושא הספציפי, שהוא ינהל אותו
ע"כ
ואני אומר, הבעיה היא שכל כותב חילוני, מרגיש מומחה לנושאי דת ורבנים, יהדות ו"פלוקלור". במיוחד אם סבתו אפתה אזני המן סמוך לפורים.
השאלה היא איך מפקיעים מהם את התחושה הזו. איך יבינו שאין להם שמץ של מושג במה שכתבו.
קו ירוק כתב:לכן כבר אמרתי שויקי בעניני חברה הוא מקור 'אמין' בערבון מוגבל לחלוטין, אף עם המומחים לעניני דת ויהדות היו חרדיים ... ק"ו בן בנו של ק"ו כשהאחראים הינם הדיוטות.
הרואה כתב:אלברט איינשטיין מופיע שם בקטגוריה 'יהודים אתיאיסטים', שכידוע זה לא מדויק בלשון המעטה. תיקנתי כולל הבאת מקורות מספרים מפורסמים ונמחק מיד, כמדומה שבדקתי אז ובערך באנגלית הוא לא הוגדר כך.
בכל ערך שקשור לבעלי חיים, חלק גדול מהערך הולך על עידן התפתחות אותו המין ע"פ תיאוריות הזויות ומפוקפקות שקובעות בבירור כי תת מין פלוני התפתח בשלבים אבג במדויק, מי שינסה לכתוב את הערך בצורה קצת יותר אנציקלופדית ופחות הגיוגרפית הדברים ימחקו מיד ע"י קנאים שם. בעבר ביררתי מי הוא אחד הקנאים הגדולים שם, מתברר שהוא ילד בן 12, אבל ויקיפדיה דמוקרטית (כלומר סותמת פיות בשם הדמוקרטיה המוחלטת).
אבל נטפרי כידוע שומרים עלינו מזה, ויש ב"ה את המכלול (וגם פורום לתורה), ואנחנו את נפשנו הצלנו...
דברתי לפני זמן קצר עם מישהוא שרכש את אוצר החכמה במבצע (בעצם אני רכשתי זאת עבורו) ואמר שאינו יודע כיצד הסתדר לפני כן וכעת כבר קשה לו לקום מהכסא ולחפש בספרים עצמם! פעם שמעתי שהטרחא לקום ולחפש בספר מועילה לזכור את הדברים.
אבני גזית כתב:אלא שהיה כתוב [אמיתי, כמדומה שעדיין כתוב] שהרב מפונוביז היה ציוני נלהב ומנוגד לדעות החזו"א וכל השאר... בקיצור מה ששייך להשקפה החרדית יש שם כאלו שיש להם עניין לשבש!
הרואה כתב:אלברט איינשטיין מופיע שם בקטגוריה 'יהודים אתיאיסטים', שכידוע זה לא מדויק בלשון המעטה.
אבני גזית כתב:ואני אומר, הבעיה היא שכל כותב חילוני, מרגיש מומחה לנושאי דת ורבנים, יהדות ו"פלוקלור". במיוחד אם סבתו אפתה אזני המן סמוך לפורים.
השאלה היא איך מפקיעים מהם את התחושה הזו. איך יבינו שאין להם שמץ של מושג במה שכתבו.
אבני גזית כתב:ואכן תיקנתי המון ערכים, וקבלתי תודות ופירגונים אינספור! עד שפתאום בדברים מסויימים התיקונים שלי נמחקו בין לילה.
הרואה כתב:בכל ערך שקשור לבעלי חיים, חלק גדול מהערך הולך על עידן התפתחות אותו המין ע"פ תיאוריות הזויות ומפוקפקות שקובעות בבירור כי תת מין פלוני התפתח בשלבים אבג במדויק, מי שינסה לכתוב את הערך בצורה קצת יותר אנציקלופדית ופחות הגיוגרפית הדברים ימחקו מיד ע"י קנאים שם.
לעולם יהיה אדם כתב:לפי הכללים של ויקיפדיה, כדי לשנות ערך צריך להידבר עם כותב הערך בדף שיחה, ולהגיע איתו להסכמות.
הפצת המעיינות כתב:לעולם יהיה אדם כתב:לפי הכללים של ויקיפדיה, כדי לשנות ערך צריך להידבר עם כותב הערך בדף שיחה, ולהגיע איתו להסכמות.
אתה בטוח?
הפצת המעיינות כתב:לעולם יהיה אדם כתב:לפי הכללים של ויקיפדיה, כדי לשנות ערך צריך להידבר עם כותב הערך בדף שיחה, ולהגיע איתו להסכמות.
אתה בטוח?
הוגה ומעיין כתב:אחרי שהיעד יושג - כתוב בבקשה כאן ובבתי מדרש דומים את שם המשתמש והסיסמה שלך, כדי שכל מי שרוצה לערוך עריכות מתקנות עולם יוכל לעשות אותן תחת שם המשתמש המוערך.
בניגוד לגישה החרדית הנפוצה גילה הרב כהנמן סימני תמיכה בציונות. הוא התבטא מספר פעמים על התקופה שלאחר הקמת מדינת ישראל כאתחלתא דגאולה[7] והקפיד להניף כל שנה ביום העצמאות את דגל המדינה על בניין הישיבה (כך נוהגים שם עד היום)[8]. על פי המקובל הוא גם נמנע מלומר תחנון באותו היום. כאשר נשאל אודות הסתירה במנהגו שלא לומר תחנון וגם לא לומר הלל ביום העצמאות, ענה בהלצה כי הוא נוהג כמו ראש הממשלה דוד בן-גוריון, שאינו אומר הלל או תחנון[9].
לאחר מלחמת ששת הימים פרסם מאמר שבו כתב בין השאר:
"אחים יקרים ורחימאים! המותר לנו להיות קטנוניים בשעה גדולה ונשגבה זאת? הלא נבוש וניכלם להישאר בדלות ההשגות וקטנות המוחין בתקופה הרת פלאות, כשאנו מוקפים ממש בניסים, ואף עיוור יכול למשש את הניסים בידיים...הניסים והנפלאות התשועות והנחמות והמלחמות, שנתרחשו בארץ הקודש ובעיר הקודש והמקדש, אף אלה שראו זאת בעיניהם, אף אלה שחזו זאת מבשרם ממש, אינם מצליחים להביע את מעמקי רגשותיהם. ואולי מי אשר כמוני נדד באותם הימים על פני קיבוצי היהודים בגלויות, מסוגל יותר לחוש את תעצומת הניסים ולחשוב יותר על פשר המאורעות המופלאים למאוד". — ירחון בית יעקב,גיליון המאה, אלול תשכ"ז
צופר הנעמתי כתב:הוגה ומעיין כתב:אחרי שהיעד יושג - כתוב בבקשה כאן ובבתי מדרש דומים את שם המשתמש והסיסמה שלך, כדי שכל מי שרוצה לערוך עריכות מתקנות עולם יוכל לעשות אותן תחת שם המשתמש המוערך.
ובאותו רגע יאבד עולם התורה את השקעתו היקרה של הרב אבני גזית במשך כמה חדשים...
עם כל הכבוד, הם לא עד כדי כך מטומטמים שם שהם יתנו לחשבון שלו להתנהל כחשבון ציבורי שכל אחד יכול לעשות דרכו מה שהוא רוצה רק בגלל שבהתחלה מישהו ערך כמה עריכות מוצלחות תחת אותו חשבון.
חלמישצור כתב:צופר הנעמתי כתב:הוגה ומעיין כתב:אחרי שהיעד יושג - כתוב בבקשה כאן ובבתי מדרש דומים את שם המשתמש והסיסמה שלך, כדי שכל מי שרוצה לערוך עריכות מתקנות עולם יוכל לעשות אותן תחת שם המשתמש המוערך.
ובאותו רגע יאבד עולם התורה את השקעתו היקרה של הרב אבני גזית במשך כמה חדשים...
עם כל הכבוד, הם לא עד כדי כך מטומטמים שם שהם יתנו לחשבון שלו להתנהל כחשבון ציבורי שכל אחד יכול לעשות דרכו מה שהוא רוצה רק בגלל שבהתחלה מישהו ערך כמה עריכות מוצלחות תחת אותו חשבון.
נראה שהחברים הנכבדים כאן אינם מכירים הרבה את הנהלים הויקיפדים. שימוש משותף בחשבון נחשב אחת מהעוונות החמורים במיזם והוא עילה לסילוק לצמיתות. רק בשנה האחרונה סולקה בעוון זה אחת מגדולות הכותבות הפמיניסטיות שבו (בעצם, הגדולה והמרכזית שבהן), בעלת ותק של שנים ומוניטין פמיניסטי-רדיקלי רב עוצמה, שעל שמה מאות ערכים ועשרות אלפי עריכות במרחב הערכים ובדפי השיחה. זו פרשייה שהדיה העצומים בקהילה הויקיפדית הגיעו גם לעיתונות הכללית.
אש משמים כתב:מתוך 'ויקיפדיה' על הרב מפוניבז' זצ"לבניגוד לגישה החרדית הנפוצה גילה הרב כהנמן סימני תמיכה בציונות. הוא התבטא מספר פעמים על התקופה שלאחר הקמת מדינת ישראל כאתחלתא דגאולה[7] והקפיד להניף כל שנה ביום העצמאות את דגל המדינה על בניין הישיבה (כך נוהגים שם עד היום)[8]. על פי המקובל הוא גם נמנע מלומר תחנון באותו היום. כאשר נשאל אודות הסתירה במנהגו שלא לומר תחנון וגם לא לומר הלל ביום העצמאות, ענה בהלצה כי הוא נוהג כמו ראש הממשלה דוד בן-גוריון, שאינו אומר הלל או תחנון[9].
לאחר מלחמת ששת הימים פרסם מאמר שבו כתב בין השאר:
"אחים יקרים ורחימאים! המותר לנו להיות קטנוניים בשעה גדולה ונשגבה זאת? הלא נבוש וניכלם להישאר בדלות ההשגות וקטנות המוחין בתקופה הרת פלאות, כשאנו מוקפים ממש בניסים, ואף עיוור יכול למשש את הניסים בידיים...הניסים והנפלאות התשועות והנחמות והמלחמות, שנתרחשו בארץ הקודש ובעיר הקודש והמקדש, אף אלה שראו זאת בעיניהם, אף אלה שחזו זאת מבשרם ממש, אינם מצליחים להביע את מעמקי רגשותיהם. ואולי מי אשר כמוני נדד באותם הימים על פני קיבוצי היהודים בגלויות, מסוגל יותר לחוש את תעצומת הניסים ולחשוב יותר על פשר המאורעות המופלאים למאוד". — ירחון בית יעקב,גיליון המאה, אלול תשכ"ז
אם יש דבר שאינו נכון בכתוב לעיל נא לפרט ולבאר ולא לכתוב "הבל".
יש"כ.
הרב כהנמן התבטא מספר פעמים על התקופה שלאחר הקמת מדינת ישראל כאתחלתא דגאולה[2], הקפיד להניף כל שנה ביום העצמאות את דגל המדינה על בניין הישיבה (כך נוהגים שם עד היום).[3] על פי המקובל הוא גם נמנע מלומר תחנון באותו היום. כאשר נשאל אודות הסתירה במנהגו שלא לומר תחנון וגם לא לומר הלל ביום העצמאות, ענה בהלצה כי הוא נוהג כמו ראש הממשלה דוד בן-גוריון, שאינו אומר הלל או תחנון.[4]
לאחר מלחמת ששת הימים פרסם מאמר בו כתב בין השאר:
אחים יקרים ורחימאים! המותר לנו להיות קטנוניים בשעה גדולה ונשגבה זאת? הלא נבוש וניכלם להישאר בדלות ההשגות וקטנות המוחין בתקופה הרת פלאות, כשאנו מוקפים ממש בניסים, ואף עיוור יכול למשש את הניסים בידיים...הניסים והנפלאות התשועות והנחמות והמלחמות, שנתרחשו בארץ הקודש ובעיר הקודש והמקדש, אף אלה שראו זאת בעיניהם, אף אלה שחזו זאת מבשרם ממש, אינם מצליחים להביע את מעמקי רגשותיהם. ואולי מי אשר כמוני נדד באותם הימים על פני קיבוצי היהודים בגלויות, מסוגל יותר לחוש את תעצומת הניסים ולחשוב יותר על פשר המאורעות המופלאים למאוד
— ירחון בית יעקב,גיליון המאה, אלול תשכ"ז
קו ירוק כתב:אש משמים כתב:אבני גזית כתב:קיבלתי באישי
הצד השווה שבהם שהיה כתוב לא סתם טעות כמו [דוגמא לא אמיתית] שישיבת מיר נפתחה בזמן המהפכה הצרפתית. אלא שהיה כתוב [אמיתי, כמדומה שעדיין כתוב] שהרב מפונוביז היה ציוני נלהב ומנוגד לדעות החזו"א וכל השאר... בקיצור מה ששייך להשקפה החרדית יש שם כאלו שיש להם עניין לשבש!
ולכן הפסקתי לתקן. לא בגלל העלבון, אלא אם זה מלא טעויות לפחות שיבלוט בכל מה ששייך שאכן ויקיפ' זה דבר מלא שיבושים וטעויות לא מוסמך ולא מוגה, למה שאעזור בעשייתה למוגהת שעי"ז יתקבלו יותר הטעויות הגסות המכוונות?
צר לי. לא נראה לי שמדובר בטעות ועוד כזו גסה. הרב מפוניבז' אכן לא היה החזו"א ולא קרוב לדרכו בעניין המדינה והציונות והדגל המונף עד עצם היום הזה מעל ישיבתו בגאון מוכיח כן ואין המפורסמות צריכות ראיה.
דברי הבל.
דוגמא לכמה צודק אבני גזית!
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 36 אורחים