לבי במערב כתב:ברשות כת"ר, כיון שנזדמנו יחדו, אמרתי אקום ואשנה פרקין הטעונים עדיין בירור וביאור-מה.עזריאל ברגר כתב:א. ע"פ הלכה אין בזה שום איסור (בפרט למאי דקיי"ל שמותר לנשים להבדיל לעצמן).
ב. לא גרע משתיית ילד מכוס של מילה וכיו"ב.
א. לא התכוונתי ל'הגבלה' בנוגע לשתייתה, כ"א בזה שיכולה להוציא המבדיל בשתייתה.
ושאני ממילה, דהתם גם הילד מחויב בזה (מדין חינוך עכ"פ); משא"כ בת, שמחלוקת אי מחוייבת אף בגדלותה (ואפי' מדרבנן) - וכ"ש בקטנותה.
מבין את הקושיות. וכך סברתי מתחילה. אבל כך הורו לי, וביטלתי את דעתי.
ועיקר הנקודה היא שאיננו מחפשים אדם המחויב בהבדלה אלא אדם המחויב בברכות הנהנין.
ואף במילה בת"ב - יש שנותנים את הכוס לאם הנימול, שאינה מתענה מדין "יולדת", למרות שאיננה מחויבת כלל במצוות מילה.