פלגינן כתב:בלי להתייחס לנקודה הקשורה לציונות, אני ממליץ על ספרו של ברנרד לואיס, היהודים בעולם האסלאם, שמתקרב עד המאה האחרונה.
אני מעתיק ממה שכתבתי פעם לידיד:
באופן כללי חשוב לדעת שיש מחלוקת עקרונית בין ההיסטוריונים האם עמ"י אכן נרדף במיוחד כפי הגישה הרווחת וכפי המקובל במסורת. ברירת המחדל אצל רוב ההיסטוריונים היא תפיסה כזאת, אך סאלו בארון תקף את הגישה ה"בכיינית" כלשונו (התייחס הרבה ליצחק בער), הוא לקח צעד אחורה וטען שיש להסתכל על הנושא בפרספקטיבה רחבה יותר בהקשר של כל העולם, למשל בתקופת האינקוויזיציה הוא הראה שהעלו על המוקד לפחות 40 אלף נשים שעסקו בכישוף ועוד אנשים, לא רק יהודים, וכך בכל מקום במזר"א למשל היו רדיפות גדולות נגד כלל האוכלוסיה. כך גם לגבי בני חסות (ד'ימי) ועוד אירועים היסטוריים. קראתי גם בספרים על מסעי הצלב או על היהודים בארצות הנצרות והאסלאם (ראה גם לואיס הנ"ל) שבסך הכל היהודים לא תמיד היו הקרבנות הגדולים. יש ספר של בארון מתורגם מאנגלית בשם 'ממדיה העולמיים של ההיסטוריה היהודית', אבל הוא כתב עוד הרבה ספרים ומאמרים ברוח זו.
בן מיכאל כתב:פלגינן כתב:בלי להתייחס לנקודה הקשורה לציונות, אני ממליץ על ספרו של ברנרד לואיס, היהודים בעולם האסלאם, שמתקרב עד המאה האחרונה.
אני מעתיק ממה שכתבתי פעם לידיד:
באופן כללי חשוב לדעת שיש מחלוקת עקרונית בין ההיסטוריונים האם עמ"י אכן נרדף במיוחד כפי הגישה הרווחת וכפי המקובל במסורת. ברירת המחדל אצל רוב ההיסטוריונים היא תפיסה כזאת, אך סאלו בארון תקף את הגישה ה"בכיינית" כלשונו (התייחס הרבה ליצחק בער), הוא לקח צעד אחורה וטען שיש להסתכל על הנושא בפרספקטיבה רחבה יותר בהקשר של כל העולם, למשל בתקופת האינקוויזיציה הוא הראה שהעלו על המוקד לפחות 40 אלף נשים שעסקו בכישוף ועוד אנשים, לא רק יהודים, וכך בכל מקום במזר"א למשל היו רדיפות גדולות נגד כלל האוכלוסיה. כך גם לגבי בני חסות (ד'ימי) ועוד אירועים היסטוריים. קראתי גם בספרים על מסעי הצלב או על היהודים בארצות הנצרות והאסלאם (ראה גם לואיס הנ"ל) שבסך הכל היהודים לא תמיד היו הקרבנות הגדולים. יש ספר של בארון מתורגם מאנגלית בשם 'ממדיה העולמיים של ההיסטוריה היהודית', אבל הוא כתב עוד הרבה ספרים ומאמרים ברוח זו.
נכון ולא נכון.
בוא ונקח את השואה, שעם ישראל איבד בה ששה מליון מבניו, ומנגד גרמניה איבדה שבעה, ומי מדבר על רוסיה שאיבדה עשרים וארבע מליון איש! סך הכל נהרגו במלחמה קרוב לשישים מליון איש, והיהודים הינם רק עשר אחוז מההרוגים.
אבל באחוזים של העם, ובהצקה ללא כל התגרות או לחימה וללא כל תועלת ברור כי אסון העם היהודי הוא הגדול ביותר, ודון מינה ואוקי באתרה.
למשל, 40,000 זה הרבה, אבל כמה זה מתוך כלל האוכלוסיה?
פלגינן כתב:בן מיכאל כתב:פלגינן כתב:בלי להתייחס לנקודה הקשורה לציונות, אני ממליץ על ספרו של ברנרד לואיס, היהודים בעולם האסלאם, שמתקרב עד המאה האחרונה.
אני מעתיק ממה שכתבתי פעם לידיד:
באופן כללי חשוב לדעת שיש מחלוקת עקרונית בין ההיסטוריונים האם עמ"י אכן נרדף במיוחד כפי הגישה הרווחת וכפי המקובל במסורת. ברירת המחדל אצל רוב ההיסטוריונים היא תפיסה כזאת, אך סאלו בארון תקף את הגישה ה"בכיינית" כלשונו (התייחס הרבה ליצחק בער), הוא לקח צעד אחורה וטען שיש להסתכל על הנושא בפרספקטיבה רחבה יותר בהקשר של כל העולם, למשל בתקופת האינקוויזיציה הוא הראה שהעלו על המוקד לפחות 40 אלף נשים שעסקו בכישוף ועוד אנשים, לא רק יהודים, וכך בכל מקום במזר"א למשל היו רדיפות גדולות נגד כלל האוכלוסיה. כך גם לגבי בני חסות (ד'ימי) ועוד אירועים היסטוריים. קראתי גם בספרים על מסעי הצלב או על היהודים בארצות הנצרות והאסלאם (ראה גם לואיס הנ"ל) שבסך הכל היהודים לא תמיד היו הקרבנות הגדולים. יש ספר של בארון מתורגם מאנגלית בשם 'ממדיה העולמיים של ההיסטוריה היהודית', אבל הוא כתב עוד הרבה ספרים ומאמרים ברוח זו.
נכון ולא נכון.
בוא ונקח את השואה, שעם ישראל איבד בה ששה מליון מבניו, ומנגד גרמניה איבדה שבעה, ומי מדבר על רוסיה שאיבדה עשרים וארבע מליון איש! סך הכל נהרגו במלחמה קרוב לשישים מליון איש, והיהודים הינם רק עשר אחוז מההרוגים.
אבל באחוזים של העם, ובהצקה ללא כל התגרות או לחימה וללא כל תועלת ברור כי אסון העם היהודי הוא הגדול ביותר, ודון מינה ואוקי באתרה.
למשל, 40,000 זה הרבה, אבל כמה זה מתוך כלל האוכלוסיה?
אתה נתפס כאן לאירוע או שניים, ומגיע למסקנה שתואמת להפליא לרוב ההיסטוריונים. אני חושב שבארון הסתכל על תמונה רחבה בהרבה.
מרגש לראות את חסדי השי"ת שהניח לנו מעט מצרות הגלות, עד כדי שיכול יהודי לעמוד ולתהות "האמנם נרדפנו?", אבל אעפ"כ אסור לנו לשכוח את שבעים הזאבים שהשי"ת מצילנו מהם בכל יום ויום.פלגינן כתב:בלי להתייחס לנקודה הקשורה לציונות, אני ממליץ על ספרו של ברנרד לואיס, היהודים בעולם האסלאם, שמתקרב עד המאה האחרונה.
אני מעתיק ממה שכתבתי פעם לידיד:
באופן כללי חשוב לדעת שיש מחלוקת עקרונית בין ההיסטוריונים האם עמ"י אכן נרדף במיוחד כפי הגישה הרווחת וכפי המקובל במסורת. ברירת המחדל אצל רוב ההיסטוריונים היא תפיסה כזאת, אך סאלו בארון תקף את הגישה ה"בכיינית" כלשונו (התייחס הרבה ליצחק בער), הוא לקח צעד אחורה וטען שיש להסתכל על הנושא בפרספקטיבה רחבה יותר בהקשר של כל העולם, למשל בתקופת האינקוויזיציה הוא הראה שהעלו על המוקד לפחות 40 אלף נשים שעסקו בכישוף ועוד אנשים, לא רק יהודים, וכך בכל מקום במזר"א למשל היו רדיפות גדולות נגד כלל האוכלוסיה. כך גם לגבי בני חסות (ד'ימי) ועוד אירועים היסטוריים. קראתי גם בספרים על מסעי הצלב או על היהודים בארצות הנצרות והאסלאם (ראה גם לואיס הנ"ל) שבסך הכל היהודים לא תמיד היו הקרבנות הגדולים. יש ספר של בארון מתורגם מאנגלית בשם 'ממדיה העולמיים של ההיסטוריה היהודית', אבל הוא כתב עוד הרבה ספרים ומאמרים ברוח זו.
אבק פורח כתב:מרגש לראות את חסדי השי"ת שהניח לנו מעט מצרות הגלות, עד כדי שיכול יהודי לעמוד ולתהות "האמנם נרדפנו?", אבל אעפ"כ אסור לנו לשכוח את שבעים הזאבים שהשי"ת מצילנו מהם בכל יום ויום.פלגינן כתב:בלי להתייחס לנקודה הקשורה לציונות, אני ממליץ על ספרו של ברנרד לואיס, היהודים בעולם האסלאם, שמתקרב עד המאה האחרונה.
אני מעתיק ממה שכתבתי פעם לידיד:
באופן כללי חשוב לדעת שיש מחלוקת עקרונית בין ההיסטוריונים האם עמ"י אכן נרדף במיוחד כפי הגישה הרווחת וכפי המקובל במסורת. ברירת המחדל אצל רוב ההיסטוריונים היא תפיסה כזאת, אך סאלו בארון תקף את הגישה ה"בכיינית" כלשונו (התייחס הרבה ליצחק בער), הוא לקח צעד אחורה וטען שיש להסתכל על הנושא בפרספקטיבה רחבה יותר בהקשר של כל העולם, למשל בתקופת האינקוויזיציה הוא הראה שהעלו על המוקד לפחות 40 אלף נשים שעסקו בכישוף ועוד אנשים, לא רק יהודים, וכך בכל מקום במזר"א למשל היו רדיפות גדולות נגד כלל האוכלוסיה. כך גם לגבי בני חסות (ד'ימי) ועוד אירועים היסטוריים. קראתי גם בספרים על מסעי הצלב או על היהודים בארצות הנצרות והאסלאם (ראה גם לואיס הנ"ל) שבסך הכל היהודים לא תמיד היו הקרבנות הגדולים. יש ספר של בארון מתורגם מאנגלית בשם 'ממדיה העולמיים של ההיסטוריה היהודית', אבל הוא כתב עוד הרבה ספרים ומאמרים ברוח זו.
רק הסטריונים הזויים יכולים לחשוב שעם ישראל לא נרדף במשך השנים. אנחנו שיש לנו את התיעודים המקוריים של אותם יהודים שחיו באותם זמן, בסליחות ובקינות ועוד, יודעים היטב מה הם חשבו. הם חשו נרדפים, ולא היה להם שום ספק למה רודפים אותם!
קו ירוק כתב:מש"כ בנ.ב. בשם אביגדור מילר (מי זה) - זה נורמלי ?
הבנתי.בן מיכאל כתב:הוא לא מתווכח על כך, הוא מתווכח האם לא היו עמים נוספים שנרדפו וכו', או במילים אחרות האם הרדיפות הללו הן כל כך חריגות. בודאי שעם ישראל בעל התודעה ההסטורית הגבוהה וחסר כל מקום ושלטון, חש נרדף ביותר, וזוכר כל מאורע. אבל זה עדיין לא אומר שזה כמו שזה נחשב.
נ. ב. יש הסטריונים מהצד השני כאביגדור מילר המנסה לטעון כי לא היו רדיפות, וכי כל הרדיפות הן רק נסיון לצייר את עם ישראל כסובל בגלות (וכדרכו כל ההסטריונים שקרנים רמאים וגנבים, משכתבי הסטוריה וכו'...). לטענתו רק השואה היתה רדיפה קשה, וזאת כעונש על ההתחלנות.
נוטר הכרמים כתב:קו ירוק כתב:מש"כ בנ.ב. בשם אביגדור מילר (מי זה) - זה נורמלי ?
זה לא כבוד גדול לא להכיר את הגאון רבי אביגדור מילר זצ"ל ואת ספריו הכבירים.
בהקשר הזה, מסקרן לראות את הדברים והטיעונים במקורם.
עמקן כתב:נוטר הכרמים כתב:קו ירוק כתב:מש"כ בנ.ב. בשם אביגדור מילר (מי זה) - זה נורמלי ?
זה לא כבוד גדול לא להכיר את הגאון רבי אביגדור מילר זצ"ל ואת ספריו הכבירים.
בהקשר הזה, מסקרן לראות את הדברים והטיעונים במקורם.
הוא אכן היה גאון, ת"ח רב קהילה מרביץ תורה ולשעבר משגיח בישיבת רבינו חיים ברלין. ויש למחות על דברי בן מיכאל שקרא אותו היסטריון. אמנם תוך עסקיו הרבים הוא גם כתב ספרים על היסטוריה לאזן התמונה של היסטוריה מעוות ע"י בעלי אג'נדה, אבל זה לא עושה אותו היסטוריון יותר ממה שספריו נגד אבלוציה אינם עושים אותו ביולוג.
בכל זאת נראה שדבריו לא הובאו באופן נכון. מתאים לו לומר שהגזימו קושי הגלות, אבל לא מתאים לו לומר שרק השואה היתה רדיפה קשה.
קו ירוק כתב:אין ספק שהערבים פראי אדם והרעו גם ליהודים!
אך השנאה האדירה של הערבים הקיימת היום, שהרוגיה הם כ-25,000 איש, מפעולות איבה ומלחמות, הינה תוצאה ישירה של ההתגרות הציונית.
נוטר הכרמים כתב:קו ירוק כתב:מש"כ בנ.ב. בשם אביגדור מילר (מי זה) - זה נורמלי ?
זה לא כבוד גדול לא להכיר את הגאון רבי אביגדור מילר זצ"ל ואת ספריו הכבירים.
בהקשר הזה, מסקרן לראות את הדברים והטיעונים במקורם.
קו ירוק כתב:נוטר הכרמים כתב:קו ירוק כתב:מש"כ בנ.ב. בשם אביגדור מילר (מי זה) - זה נורמלי ?
זה לא כבוד גדול לא להכיר את הגאון רבי אביגדור מילר זצ"ל ואת ספריו הכבירים.
בהקשר הזה, מסקרן לראות את הדברים והטיעונים במקורם.
משו"ה נפלאתי מאוד מאוד. חשבתי אולי זה מישהו אחר. מ"מ הדברים כפי שמצוטטים באשכול אינם נכונים עובדתית. מיותר לדון בזה בכלל.
אוצר החכמה כתב:ושכחתם לציין שגם הרמב"ם שכתב על המוסלמים שלא היתה אומה ולשון שהרעו לנו כמוהם (הוא כמובן לא ידע מה עתידים הנוצרים לעשות לנו אח"כ) היה גם הוא היסטוריון שקרן גנב ומעוות היסטוריה.
אוצר החכמה כתב:לא חשבתי שמישהו יכתוב כך על הרמב"ם. רק רציתי לציין את הקלות של אמירה פשטנית כזאת.
לעצם העניין לא קראתי את כתביו של הרב אביגדור מילר מלבד פעם אחת שדפדפתי בדבריו על האבולוציה ועד כמה שזכור לי היו ללא הבנה כלל בעניין האבולוציה. אבל אני מתקשה להאמין שיהודי שומר תורה ומצוות שלא גדל באי בודד ק"ו ת"ח יעלה בדעתו שהגויים לא רדפו את ישראל רדיפות נוראות. מלבד מה שציינו כאן על הקינות גם כל הידוע לנו מפי כתבם של רבותינו בהקדמותיהם כגון הסיפורים על גירוש ספרד ועוד רבים. וגם חלק מהמסורת שהועברה מדור דור היה הפחד מהגויים וממעשיהם לעם ישראל. כך שכאמור אני מתקשה להאמין לדברים שכתבתם בשמו.
בן מיכאל כתב:עמקן כתב:נוטר הכרמים כתב:קו ירוק כתב:מש"כ בנ.ב. בשם אביגדור מילר (מי זה) - זה נורמלי ?
זה לא כבוד גדול לא להכיר את הגאון רבי אביגדור מילר זצ"ל ואת ספריו הכבירים.
בהקשר הזה, מסקרן לראות את הדברים והטיעונים במקורם.
הוא אכן היה גאון, ת"ח רב קהילה מרביץ תורה ולשעבר משגיח בישיבת רבינו חיים ברלין. ויש למחות על דברי בן מיכאל שקרא אותו היסטריון. אמנם תוך עסקיו הרבים הוא גם כתב ספרים על היסטוריה לאזן התמונה של היסטוריה מעוות ע"י בעלי אג'נדה, אבל זה לא עושה אותו היסטוריון יותר ממה שספריו נגד אבלוציה אינם עושים אותו ביולוג.
בכל זאת נראה שדבריו לא הובאו באופן נכון. מתאים לו לומר שהגזימו קושי הגלות, אבל לא מתאים לו לומר שרק השואה היתה רדיפה קשה.
גאונותו איננה מוטלת בספק - למשל הוא ידע את קצות החושן בע"פ.
אכן, לא מתאים לקרוא לו היסטריון (ושים לב שלא קראתי לו כן, אלא אגב גררא).
עכ"פ, ראיתי זאת בתחילת ספרו על השואה, שם הדברים אף יותר נחרצים ממה שכתבתי (ניתן אולי לומר כי אלו שעיבדו זאת מהרצאותיו, אשמים).
הרב קו ירוק, הדברים אכן מוזרים, ועם כל הכבוד לרה"ג זצ"ל, הוא היה אפולוגטיקן ברמה גבוהה, ורבים מדבריו שנכתבו בשביל ההשקפה הטהורה, עברו כל גבול, בעיקר בכך שהוא מייחס רשעות שקרים וגניבות לכל בר פלוגתא של מסורת ישראל, ברמה הזויה ומצחיקה, על אף שודאי שרבים השיב מעוון ושכרו גדול מהשמים.
לבי במערב כתב:בן מיכאל כתב:כמדומני שהדברים מופיעים בספרו אור עולם כרך ג' העוסק בשואה.
ראה שם, ע' 26 ואילך.
השעיר החיי כתב:עם כל הכבוד לרב מילר אי אפשר לקבל את תירוציו של פ״ת. הרב מילר מציין בקטע המדובר מאות עובדות היסטוריות שהם שטויות במיץ עגבניות. הוא לא אומר שרק שזה טוב ליהודים מה שעשו להם הגויים אלא שהשלטון הנכרי היה פחות או יותר בסדר ומכבד והוא עצמו עשה את הדברים ליהודים לטובתם. ממש בבחינת מכחיש שואה מודרני.
גם עצם היסוד שכן נמצא בו כדברי פ״ת הוא מזעזע בבחינת האומרים לאור חושך ולחושך אור, כאילו הגלות הרדיפות והנגישות הם מחסדי הקב״ה עם עם ישראל ולא עונש מר, וכאילו שהטיב הקב״ה עמהם בימי האנמסיפציה זה היה בבחינת שהרע ד לישראל. אוי עולם הפוך וממש בבחינת עם תלכו עמי בקרי - אבל לחלק הזה כבר הורגלו בספרות ובעיתונות החרדית בימנו, אבל לעצם מעשה השלטונות הגויים זה לא פרשנות מעוותת זה פשוט סילוף האמת וההיסטוריה.
חזור אל “משפחות סופרים וימות עולם”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 311 אורחים