אוצר החכמה כתב:הרב ברי ושמא אם הבנתי נכון מה שכתבת הוא שאנחנו מסיקים את הנמשל מתוך המחלוקות במשל. כלומר חולקים האריז"ל והגר"א מספר מחלוקות במשל. ואנחנו נבא ונאמר מכאן יש להסיק שהנמשל לדעת האריז"ל כך הוא והנמשל לדעת הגר"א כך הוא. כלומר איננו צריכים לגילוי של מה הוא הנמשל ולביאור על זה מרבותינו אלא אנחנו יכולים להסיקו לבד בשכלנו? ולא זו בלבד אלא כיוון שנחלקו באי אלו פרטים נסיק מזה שיש שני נמשלים לכל אחד את שלו?
אינני מתיימר לענות במקום הרב בריושמא, חלילה. אך כמדומני שהתשובה לשאלתך מבוארת בדבריו אשר כבר כתב לעיל, כאן ובמקומות אחרים.
יתכן, ואם אני טועה סלח לי שחשדתיך, שעירוב פרשיות יש כאן.
הרב דיבר על נושא המחלוקות בקבלה, ועל נושא הנמשל בקבלה.
לגבי הנמשל, כתב הרב ברי ושמא שכתבי האר"י ז"ל הם מכלול מופלא של משל, דהיינו סדר העולמות, אך חסרים הנמשל, דהיינו המשמעות שלהם, ההנהגה.
עוד כתב הרב בריושמא, כי הרמח"ל ייסד את חידושיו, על סדר העולמות, דהיינו המשל שהרצה האר"י ז"ל. הווה אומר שאיננו חולק כלל ב"משל", אלא רק מבאר את המשמעות.
עוד כתב הרב בריושמא (באשכול אחר) כי לגר"א סדר האצלה אחר מן האר"י ז"ל (וכאן נטה ידו שנית והוסיף מובאות).
עוד כתב הרב ברי ושמא, כי מהות האצילות וההנהגה לפי הגר"א, היא גילוי ונתינת תורה ומצות לעם ישראל.
הווה אומר, הנמשל של הרמח"ל הרי הוא מבואר בכתביו, ואיננו יוצא מן מחלוקות במשל. (מלבד הרשימו שלקח מן הגהות הרמ"ז על עץ חיים)
הגר"א אכן חלק על האר"י גם ב"משל", אמנם מה שביאר ויבאר בע"ה בספרו הרב בריושמא, אין אלו מסקנות אשר הסיק מן משל הגר"א, אלא מן הנמשל, שככל הנראה (כפי שהבנתי מדבריו) מבואר אף הוא אם כי ברמזים ולשונות מכוסים, בדברי הגר"א עצמם.
יתקנו אותי הרבנים הגאונים בריושמא ואוצר החכמה, אם טעיתי בהבנת דברי הראשון, או שאלת השני.