מקדש מלך כתב:בלומדי הלכות חליטה בפסח, שאסור לחלוט בזמנינו ונחשב כחמץ ודאי (והתירו רק משהו, ובהנאה דווקא, או חולה שיש בו סכנה), הרהרתי לעצמי, הרי לכאורה הידיעות והסברא הפשוטות שיש לנו מהו חליטה, מדויקות בהרבה מה'ודאות' של התכלת החדשה. ואף על פי כן ליכא מאן דידע למיחלט.
ההשוואה לא מדויקת לחלוטין ואכ"מ. זה רק מסביר קצת את המבט של הפוסקים.
לגבי חולה שיב"ס כתוב שיעשה חליטה, מבואר שלקולא אי אפשר לומר שאין אנו בקיאין, ואפשר לעשות חליטה בלי שום מסורת, וכן לא אומרים שכל זמן שלא יעמוד חכם ויברר בפלפולו וברוח קדשו מסורת החליטה שנהגו בה חז"ל אין אנו מחוייבים להשתדל בקיומה, וגם לא חוששים שמא יבואו להתיר גם למי שאינו חולה ח"ו, וגם לא חוששים שילמדו מכך איך לעשות החליטה של המנחות ויבואו להקריב גם קרבנות וכו'