פלוריש כתב:שבוע שעבר פנה אליי חילוני ברחוב ואמר שהוא סקרן לדעת, נניח שהוא חבר טוב שלי והוא מתחתן בחתונה שאסורה על פי ההלכה, האם אבוא לחתונה?
השבתי שלא.
הוא התעצבן: אתה מבין מה מרגיז אותי אצלכם הדתיים? אתם לא מסוגלים להכיל שום דבר!
אמרתי לו שזה לא מדוייק, אבל לגופו של עניין, מה הוא מצפה, הרי זה אירוע שמוקדש לדבר שנוגד את מה שאני מחשיב כטוב. אני אוכל להפגש איתו לשיחה וכו' שבוע לפני או שבוע אחרי, אבל לא באותו אירוע.
הוא לא קיבל את דבריי ואמר שהתורה הופכת אותנו לקנאים וחשוכים.
השבתי שזה לא קשור ליהדות, כך זה בכל דבר שעקרוני לי בחיים.
הוא אמר מיד שזה לא נכון.
שאלתיהו: איזה קבוצה את אוהד בכדורגל?
מכבי חיפה, ענה.
אם כן, אמרתי, מה תעשה אם הפועל תל אביב תזכה באליפות וחבר אוהד הפועל יזמין אותך למסיבה להשתתף בשמחתו. תבוא או לא?
הוא ענה בחיים לא יבוא לדבר כזה.
אז אמרתי לו: הנה לך. מבחינתי אותה חתונה גרועה הרבה יותר מניצחון של הקבוצה השניה.
פלוריש כתב:שבוע שעבר פנה אליי חילוני ברחוב ואמר שהוא סקרן לדעת, נניח שהוא חבר טוב שלי והוא מתחתן בחתונה שאסורה על פי ההלכה, האם אבוא לחתונה?
השבתי שלא.
הוא התעצבן: אתה מבין מה מרגיז אותי אצלכם הדתיים? אתם לא מסוגלים להכיל שום דבר!
אמרתי לו שזה לא מדוייק, אבל לגופו של עניין, מה הוא מצפה, הרי זה אירוע שמוקדש לדבר שנוגד את מה שאני מחשיב כטוב. אני אוכל להפגש איתו לשיחה וכו' שבוע לפני או שבוע אחרי, אבל לא באותו אירוע.
הוא לא קיבל את דבריי ואמר שהתורה הופכת אותנו לקנאים וחשוכים.
השבתי שזה לא קשור ליהדות, כך זה בכל דבר שעקרוני לי בחיים.
הוא אמר מיד שזה לא נכון.
שאלתיהו: איזה קבוצה את אוהד בכדורגל?
מכבי חיפה, ענה.
אם כן, אמרתי, מה תעשה אם הפועל תל אביב תזכה באליפות וחבר אוהד הפועל יזמין אותך למסיבה להשתתף בשמחתו. תבוא או לא?
הוא ענה בחיים לא יבוא לדבר כזה.
אז אמרתי לו: הנה לך. מבחינתי אותה חתונה גרועה הרבה יותר מניצחון של הקבוצה השניה.
יואל שילה כתב:לי פעם הורה פוסק אחד:
בר מצוה חילונית היא רק חינגא ללא קשר למצוות, ואין מה לחפש שם, ורק מראה שמסכים למרידתם בה', משא"כ חתונה היא בעקרון אירוע דתי, אפילו אם הם חילונים.
יואל שילה כתב:לי פעם הורה פוסק אחד:
בר מצוה חילונית היא רק חינגא ללא קשר למצוות, ואין מה לחפש שם, ורק מראה שמסכים למרידתם בה', משא"כ חתונה היא בעקרון אירוע דתי, אפילו אם הם חילונים.
בברכה המשולשת כתב:יואל שילה כתב:לי פעם הורה פוסק אחד:
בר מצוה חילונית היא רק חינגא ללא קשר למצוות, ואין מה לחפש שם, ורק מראה שמסכים למרידתם בה', משא"כ חתונה היא בעקרון אירוע דתי, אפילו אם הם חילונים.
ייש"כ ודפח"ח.
אולם, שאלת פותח האשכול (הרב יבנה שליט"א) הייתה על:
א. מסדר קידושין קונסרביטיבי או רפורמי.
ב. נישואים עם גוי.
ג. טקס נישואין ע"י כומר.
סגי נהור כתב:יואל שילה כתב:לי פעם הורה פוסק אחד:
בר מצוה חילונית היא רק חינגא ללא קשר למצוות, ואין מה לחפש שם, ורק מראה שמסכים למרידתם בה', משא"כ חתונה היא בעקרון אירוע דתי, אפילו אם הם חילונים.
האם הוא הורה כן גם ביחס להשתתפות בהנחת תפילין ובעליה לתורה של חתן הבר מצוה?
יואל שילה כתב:בברכה המשולשת כתב:יואל שילה כתב:לי פעם הורה פוסק אחד:
בר מצוה חילונית היא רק חינגא ללא קשר למצוות, ואין מה לחפש שם, ורק מראה שמסכים למרידתם בה', משא"כ חתונה היא בעקרון אירוע דתי, אפילו אם הם חילונים.
ייש"כ ודפח"ח.
אולם, שאלת פותח האשכול (הרב יבנה שליט"א) הייתה על:
א. מסדר קידושין קונסרביטיבי או רפורמי.
ב. נישואים עם גוי.
ג. טקס נישואין ע"י כומר.
גזירה שווה אדם מקבל מרבותיו, אבל ק"ו - הרי אנחנו רשאים לדון מדעתנו, לא כן?
יואל שילה כתב:ומה אעשה והחיים מורכבים ביותר
אם הנידון הוא חד וחלק של חתונת בעלי נטיות הפוכות - שמקדשים את הסקילה, אזי גם במקרה של קרוב קרוב יותר - לא יוכלו להשתתף, כמו שברור שלא היינו משתתפים בטקס ההטבלה לנצרות של קרוב משפחה אפילו קרוב ביותר, רח"ל.
אך אם המקרה הוא לא כזה נוראי, כמו אותה בר מצוה חילונית - נו, באמת אין כאן מרידה בתורה אלא סתם נטל"פ, ולא חובה להתנהג בלי דעת.
דורש טוב לעמו כתב:מהו האיסור שרב רפורמי וכד' עורך את החופה? אם עריכת החופה נעשית כדת משה וישראל, אין משמעות לרב. בכללי אין באמת משמעות הלכתית לכך שהרב הוא מסדר את
החו"ק, אלא צריך מישהו שיבין וידע את פרטי ההלכות והדינים.
עזריאל ברגר כתב:דורש טוב לעמו כתב:מהו האיסור שרב רפורמי וכד' עורך את החופה? אם עריכת החופה נעשית כדת משה וישראל, אין משמעות לרב. בכללי אין באמת משמעות הלכתית לכך שהרב הוא מסדר את
החו"ק, אלא צריך מישהו שיבין וידע את פרטי ההלכות והדינים.
א. איסור נתינת חשיבות ל"עובדי דת אחרת"/מומרים/מינים/אפיקורסים וכל שום אחרן וחניכה דאית להו.
ב. הסיכוי שתהיה חופה כדת משה וישראל עם "רב רפורמי" - מסתמא שואף לאפס.
בברכה המשולשת כתב:עזריאל ברגר כתב:דורש טוב לעמו כתב:מהו האיסור שרב רפורמי וכד' עורך את החופה? אם עריכת החופה נעשית כדת משה וישראל, אין משמעות לרב. בכללי אין באמת משמעות הלכתית לכך שהרב הוא מסדר את
החו"ק, אלא צריך מישהו שיבין וידע את פרטי ההלכות והדינים.
א. איסור נתינת חשיבות ל"עובדי דת אחרת"/מומרים/מינים/אפיקורסים וכל שום אחרן וחניכה דאית להו.
ב. הסיכוי שתהיה חופה כדת משה וישראל עם "רב רפורמי" - מסתמא שואף לאפס.
אמת לאמיתה
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 234 אורחים