כן כתב מרן אאמו"ר שליט"א בזה"ל: והנה אני נוהג לומר וגם "האוהבים" דבריה גדולה בחרו, שכן הוא בספר המנהיג (הלכות שבת סימן מב). וכן הוא באוצר התפלות (דף שסז ע"א). ובסידור הרב יעב"ץ. ועוד. [וכ"ה בשו"ת יביע אומר ח"ח חאו"ח סימן יא אות לז].
ויש להוסיף, שכן הוא בסידור הראב"ן הירחי, ובסידור רשב"ן, וברוקח [בדפוס שלפנינו, אולם בקובץ אור ישראל כרך כח, כתב המו"ל שסידור הרוקח שבכתב היד איתא, האוהביה]. ובפירוש התפילות והברכות לרבי יהודה בן יקר, ובסידור הר"ש מגרמייזא, ובסידור ר' שבתי סופר, ובסידור לובלין (שנת ש"י ושנת שיד), ובלבוש (סימן רפו), וכן הוא בלחם מן השמים, ובמהר"י צמח, ובסידור אמשטרדם (שנת תמ"א), ובסידור אור הישר (שנת תסט), וביריעות שלמה (קלוגר), ובסידור הכוונות בקצרה למהר"י צמח. וכן הוא בסידור עבודת ישראל (עמ' 239), [והזכיר סידור זה בקונטרס לאוקמי גירסא אות קיג].
אך לעומתם יש גורסים וגם אוהבי דבריה, וכן הוא במחזור ויטרי, ובסידור איטליא (שנת ר"ן), ובסידור נאפולי (שנת רן), ובמחזור קמחא דאבישונא, ובסידור פראג (שנת רעו), ובסידור רב הירץ ש"צ (שנת שך), ובסידור קראקא (שנת שכז), ובסידור לובלין (שנת שלא), ובשלמי ציבור, ובמחזור רומניא, ובקיצור הכוונות לרמח"ל (דף מט), ובכף החיים פלאג'י (סימן כח סעיף סד), ובספרו רוח חיים (סימן רפו), ובסידור בית מנוחה, ובסידור הרש"ש, ועוד.
ואמנם בסידור חוקת עולם מופיעה הגירסא האוהבי, וכן בסידור רב סעדיה גאון (עמ' קיב), ובסדר רב עמרם גאון (דף כט ע"ב), ישנם חילופי נוסחאות. ולכן דעבד כמר עבד ודעבד כמר עבד, שאין לנו בזה מנהג ברור.
פרנצויז כתב:ידוע שס' ילקוט יוסף מלא טעויות כרימון במקורות ומ"מ.
תם מה הוא אומר כתב:פרנצויז כתב:ידוע שס' ילקוט יוסף מלא טעויות כרימון במקורות ומ"מ.
ויש להעיר, שהפועל היוצא מהטעויות הנ"ל, הוא טעות במסקנת הדברים.
ראה כאן באורך http://forum.otzar.org/viewtopic.php?f=7&t=19904
ועי' גם וכאן
http://forum.otzar.org/viewtopic.php?f=17&t=44815
שומע ומשמיע כתב:ההערות זה צוות אברכים בהדרכתו.
תם מה הוא אומר כתב:שומע ומשמיע כתב:ההערות זה צוות אברכים בהדרכתו.
הא מנא לך?
תם מה הוא אומר כתב:שומע ומשמיע כתב:ההערות זה צוות אברכים בהדרכתו.
הא מנא לך?
מנקיי הדעת שבירושלים כתב:ציטוט נוסף מהלכות תפילה;
לומר וגם האוהבים דבריה וכו'
כן כתב מרן אאמו"ר שליט"א בזה"ל: והנה אני נוהג לומר וגם "האוהבים" דבריה גדולה בחרו,
שכן הוא בספר המנהיג (הלכות שבת סימן מב). וכן הוא באוצר התפלות (דף שסז ע"א). ובסידור הרב יעב"ץ. ועוד. [וכ"ה בשו"ת יביע אומר ח"ח חאו"ח סימןיא אות לז].
ויש להוסיף, שכן הוא בסידור הראב"ן הירחי, ובסידור רשב"ן, וברוקח.
ויש לתמוה כי ספר המנהיג וראבן הירחי חד הם.
שומע ומשמיע כתב:תם מה הוא אומר כתב:שומע ומשמיע כתב:ההערות זה צוות אברכים בהדרכתו.
הא מנא לך?
ממכר משותף של מי שעובד שם.
נהר שלום כתב:מנקיי הדעת שבירושלים כתב:ציטוט נוסף מהלכות תפילה;
לומר וגם האוהבים דבריה וכו'
כן כתב מרן אאמו"ר שליט"א בזה"ל: והנה אני נוהג לומר וגם "האוהבים" דבריה גדולה בחרו,
שכן הוא בספר המנהיג (הלכות שבת סימן מב). וכן הוא באוצר התפלות (דף שסז ע"א). ובסידור הרב יעב"ץ. ועוד. [וכ"ה בשו"ת יביע אומר ח"ח חאו"ח סימןיא אות לז].
ויש להוסיף, שכן הוא בסידור הראב"ן הירחי, ובסידור רשב"ן, וברוקח.
ויש לתמוה כי ספר המנהיג וראבן הירחי חד הם.
ו... אסור לציין שכן הוא גם בסידורו?
מנקיי הדעת שבירושלים כתב:ציטוט נוסף מהלכות תפילה;
לומר וגם האוהבים דבריה וכו'
כן כתב מרן אאמו"ר שליט"א בזה"ל: והנה אני נוהג לומר וגם "האוהבים" דבריה גדולה בחרו,
שכן הוא בספר המנהיג (הלכות שבת סימן מב). וכן הוא באוצר התפלות (דף שסז ע"א). ובסידור הרב יעב"ץ. ועוד. [וכ"ה בשו"ת יביע אומר ח"ח חאו"ח סימןיא אות לז].
ויש להוסיף, שכן הוא בסידור הראב"ן הירחי, ובסידור רשב"ן, וברוקח.
ויש לתמוה כי ספר המנהיג וראבן הירחי חד הם.
דורש טוב לעמו כתב:גם אני ראיתי בכמה מקומות שבילקו"י היה ציטוט לא מדויק של גמ' או סימנים וכד'.
גם הגאון רבי צדקה חוצין בשו"ת צדקה ומשפט (חלק אה"ע סימן כו ד"ה ולענין) כתב 'ובר מן דין בנידון המחבר מיירי בספרדים שקיבלו עליהם הוראות מרן וכו' ע"ש'.
וכן כתב הגאון בעל מגיני שלמה בשו"ת פני יהושע חלק ב סימן נא שכל מה שנפסק בשולחן ערוך אין לשנות ממנו שום דבר והוא כתורת משה רבינו. וכל הפורש מהם כפורש מן החיים וכמו שכתב בשו"ת עבודת הגרשוני סימן מח וכו', ע"ש.
אגרת מכ"ת הגיעני וקריתיו ושניתי... כי הלא ידעתי גם ידעתי אלמלא אמרה יהושע בן נון לא צייתא ליה, לפי המנהג חכמי מדינתנו יצ"ו בדבר שנדפס בשו"ע אין לשנות ח"ו כתורת משה, אפילו דברים המוכרחים מחוייבים לעייל פילא רבא בקופא זעירא דמחטא שלא להודות ח"ו לחכם אחד שחידש דבר... לפי דעת מכ"ת אשר אנו מחוייבים לתלות בקוצר דעתינו, אם כן אם אמצא דבר היתר בשו"ע אשר נראה לי מכח קושיא גדולה שהוא אסור, מחוייב אני להתיר האיסור או לשלם מכיסי, רחמנא ליצלן מהאי דעתא, ואין לדיין אלא מה שעיניו רואות... כי אין ראוי משא פנים בדברי אלקים חיים, ומובטח אני בהגאון החסיד הרב הבית יוסף זלה"ה שלא ירע בעיניו.
מי לנו גדול ממשה ה"ה הגאון מהור"ר משה איסרלש אשר מימיו אנו שותים ובקי בדברי מהררמ"מ טפי מינן, והוא הבין שמה שכתב מוהרמ"מ... כמבואר בספר דרכי משה שלו, וכן נרשם בספר שולחן ערוך (=בהגהה), וא"כ מה ראה אותו המורה לפרש דברי מוהרר"מ היפוך הבנת הגאון מוהררמא"י, ולא זו בלבד אלא שסמך ונשען על הבנתו ובינתו למעבד עובדא נגד מוהרמא"י אשר מפיו אנו חיים, וכל הפורש ממנו כאילו פורש מן החיים...
ס''ט כתב:עוד שם עמ' לו, אות נב, כתב...
נחלי אפרסמון כתב:יוצא פונביז' לא פתר .רק הוא עצמו הבין שזה תורת חסד אחר.
וכבר כתב הרמב"ן שאין השלימות בלתי לה' לבדו.
אבני גזית כתב:נחלי אפרסמון כתב:יוצא פונביז' לא פתר .רק הוא עצמו הבין שזה תורת חסד אחר.
וכבר כתב הרמב"ן שאין השלימות בלתי לה' לבדו.
אז יתחיל מר לפתוח אשכולות על טעויות בשבט הלוי ובאגרות משה, בספרי הרב ציננער ובפסקי תשובות.
הרי כבר כתב הרמב"ן שאין השלימות בלתי לה' לבדו.
תם מה הוא אומר כתב:אבני גזית כתב:נחלי אפרסמון כתב:יוצא פונביז' לא פתר .רק הוא עצמו הבין שזה תורת חסד אחר.
וכבר כתב הרמב"ן שאין השלימות בלתי לה' לבדו.
אז יתחיל מר לפתוח אשכולות על טעויות בשבט הלוי ובאגרות משה, בספרי הרב ציננער ובפסקי תשובות.
הרי כבר כתב הרמב"ן שאין השלימות בלתי לה' לבדו.
מה לך כי נזעקת. איזה שפיכות דמים?
הזכירו שיש לו טעויות, כמו לכל ספרי מלקטים, וצריכים לדעת את זה הלומדים. הביאו גם דוגמאות.
לאט לאט יבואו כאן עוד ועוד דוגמאות. וזה יהיה רק לתועלת הרבים.
ראה לדוגמא על ספר פסקי תשובות https://forum.otzar.org/viewtopic.php?f=7&t=30065
ומי גרע מיניה?
הנה המגן אברהם כתב, שאף לדעת האר"י ז"ל שיש ללבוש הטלית קטן תחת בגדיו, מכל מקום הציציות יהיו בחוץ, ורק כשהולכים בין העכו"ם יש להקל לתחבם בתוך הכנפות. והובא במשנה ברורה (סי' ח ס"ק כה). וכן הביא באליה רבה (ס"ק יב) בשם השל"ה הקדוש, שיש להוציא את ב' הציציות שלפניו לחוץ. אבל בחסד לאלפים (סי' ח') כתב, שלדעת האר"י ז"ל גם הציציות יהיו בפנים. והובא בשו"ת ציץ אליעזר חלק ח' (סי' יג). וכתב, שזהו למנהג הספרדים, אבל לאשכנזים ראוי להם להוציא הציציות בחוץ.
תם מה הוא אומר כתב:מה לך כי נזעקת. איזה שפיכות דמים?
הזכירו שיש לו טעויות, כמו לכל ספרי מלקטים, וצריכים לדעת את זה הלומדים. הביאו גם דוגמאות.
לאט לאט יבואו כאן עוד ועוד דוגמאות. וזה יהיה רק לתועלת הרבים.
סליחות כתב:למען הסר ספק, כל ספר הלכה שיד רבים ממשמשת בו (ק"ו בתוספת כל המעלות שפורטו בתגובתו של רון), וימצא בו בכרך אחד יותר משתי טעויות בציון מקומות, יזכה ממני לאשכול. ללא משוא פנים. אפילו יהיה זה ספרו של מורי ורבי המובהק. אם תעשה את אותו הדבר, אהיה הראשון לתמוך בך.
.
אוצר החכמה כתב:סליחות כתב:למען הסר ספק, כל ספר הלכה שיד רבים ממשמשת בו (ק"ו בתוספת כל המעלות שפורטו בתגובתו של רון), וימצא בו בכרך אחד יותר משתי טעויות בציון מקומות, יזכה ממני לאשכול. ללא משוא פנים. אפילו יהיה זה ספרו של מורי ורבי המובהק. אם תעשה את אותו הדבר, אהיה הראשון לתמוך בך.
.
אתה יכול כבר לפתוח על הספרים האלה. בית יוסף שולחן ערוך הגהות הרמ"א לשולחן ערוך. מג"א באר היטב פ"ת משנה ברורה ועוד ועוד ללא סוף.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 740 אורחים