אני לא מבין מה הפשט בשאלהעקביה כתב:האם הפסוק: כִּי מִמִּזְרַח שֶׁמֶשׁ וְעַד מְבוֹאוֹ גָּדוֹל שְׁמִי בַּגּוֹיִם וּבְכָל מָקוֹם מֻקְטָר מֻגָּשׁ לִשְׁמִי וּמִנְחָה טְהוֹרָה כִּי גָדוֹל שְׁמִי בַּגּוֹיִם אָמַר ה' צְבָאוֹת (מלאכי א יא) ודומיו, צריכים להתפרש כמי שמדברים לפי ידיעת בני האדם דאז?
לכאורה הפסוק כולל רק את חצי הכדור שארץ ישראל היא מרכזו, ולא את אמריקה ואוסטרליה
לייטנר כתב:אינני מבין את השאלה. הלא הנביאים יודעים רק מה שהקב"ה רוצה שידעו. אם הקב"ה החליט שבאותה עת לא היה עניין שידעו שהארץ היא כדור או שהשמש לא סובבת סביב כדוה"א או שהכדור מיושב בעוד יבשות וכו', הוא היה יכול להחליט גם לא לגלות זאת לעבדיו הנביאים.
אלכסנדר וימפן כתב:אני לא מבין מה הפשט בשאלהעקביה כתב:האם הפסוק: כִּי מִמִּזְרַח שֶׁמֶשׁ וְעַד מְבוֹאוֹ גָּדוֹל שְׁמִי בַּגּוֹיִם וּבְכָל מָקוֹם מֻקְטָר מֻגָּשׁ לִשְׁמִי וּמִנְחָה טְהוֹרָה כִּי גָדוֹל שְׁמִי בַּגּוֹיִם אָמַר ה' צְבָאוֹת (מלאכי א יא) ודומיו, צריכים להתפרש כמי שמדברים לפי ידיעת בני האדם דאז?
לכאורה הפסוק כולל רק את חצי הכדור שארץ ישראל היא מרכזו, ולא את אמריקה ואוסטרליה
לענין כתב:כעין דבריך מבואר בשלהי מנחות. למה מתפלפלים במה שהוא מפורש בגמ'.
אני חושב שמה שאתה אומר זה לא נכון משתי סיבותעקביה כתב:כי הנביא עומד בא"י ומגדיר שטח שתחילתו במקום בו זורחת השמש, קרי 90 מעלות מזרחה לא"י, וסופו במקום בו היא שוקעת, קרי 90 מעלות מערבה לא"י. ואינו כולל את חצי הכדור שבצד השני.
אני לא מבין מה הכוונהעקביה כתב:מה העניין והסיבה לומר שזה לא נכון.
אני הבנתי שככה אתה חושב אבל אני חושב שזה כמו מקצה השמים עד קצה השמיםעקביה כתב:ממזרח שמש עד מבואו" כולל את כל אלה שרואים את השמש לפי ידיעת הימים ההם, וזה לא משנה אם הם נמצאים כרגע בתוך מערה חשוכה או מחוצה לה.
אלכסנדר וימפן כתב:אני הבנתי שככה אתה חושב אבל אני חושב שזה כמו מקצה השמים עד קצה השמים
איש גלילי כתב:לענין כתב:כעין דבריך מבואר בשלהי מנחות. למה מתפלפלים במה שהוא מפורש בגמ'.
מן הראוי היה שתבאר את דבריך.
אמר רבי אבא בר רב יצחק אמר רב חסדא, ואמרי לה - אמר רב יהודה אמר רב: 'מצור ועד קרטיגני - מכירין את ישראל ואת אביהם שבשמים; ומצור כלפי מערב, ומקרטיגני כלפי מזרח - אין מכירין את ישראל ולא את אביהן שבשמים'.
איתיבי' רב שימי בר חייא לרב: "ממזרח שמש ועד מבואו גדול שמי בגוים ובכל מקום מוקטר מוגש לשמי ומנחה טהורה"! אמר לי': 'שימי את?! דקרו לי' א-לקא דא-לקא!'.
"בכל מקום מוקטר מוגש לשמי" - "בכל מקום" סלקא דעתך?!
אמר רבי שמואל בר נחמני אמר ר' יונתן: 'אלו תלמידי חכמים העוסקים בתורה בכל מקום; מעלה אני עליהן כאילו מקטירין ומגישין לשמי. "ומנחה טהורה", זה הלומד תורה בטהרה; נושא אשה ואחר כך לומד תורה' . .
מכירין את ישראל. בכבודן הראשון מכירין, ואין מכבידין עוּלם:
ואת אביהם שבשמים. שמאמצים בהקדוש ברוך הוא, ואין מאמצים בע"ז:
שימי את. בתמי'; 'אתה הוא שימי, חכם גדול, ומקשה לי דבר זה?!'. ויש אומרים - רב לא הי' זוקף עיניו, אלא כובשן כל שעה, משום צניעות:
זה הלומד תורה בטהרה. עליו הוא אומר "לשמי ומנחה טהורה":
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 6 אורחים