אהוביון כתב:אדם שזוכר שהניח תפילין למשל והגיעו עדים ואמרו שלא הניח כלל היום האם מחויב לשמוע להם בתור אדם פרטי? (כלומר לברוח לבי''ד למדה''י וכו')
תלוי במחלוקת ר"מ ורבנן כריתות יא: בשנים אומרים לו אכלת חלב והוא אומר לא אכלתי אם חייב להביא קרבן, עיי"ש ב' לישנאות בדעת רבנן דנאמן ואינו מביא קרבן, א' אדם נאמן ע"ע יותר מק' עדים ב' מגו, ופרשו הראשונים( תוס' בב"מ ג: ועוד ) דמגו לאו דוקא, ולשון זה ס"ל דבעצם לא נאמן נגד העדים אלא שנאמן לתרץ דיבורו שאכל במזיד.