יוצא פוניבז' כתב:המביא את דברי החזו"א והגרי"ז ... בטעם ההימנעות מלבישת התכלת שנמצאה בדור האחרון.
עקביה כתב:זה הקונטרס. הבוקר קיבלתיו.
אב בבינה כתב:נו, חשבתי שלפחות יהיה איזה חידושים, והתאכזבתי. מצאתי רק ליקוטים ומראה מקומות, כמו "ועי' שם שגם הרב פלוני כתב שיש כאן בעיה..." או "שמעתי שהרב אלמוני אמר...", ועל זה הדרך, מבלי להכנס לעצם הסוגיא והטענות כלל. הוא אפילו לא מביא המהרי"ל על זה שאפשר למצוא החלזון. רק הכל מסורה והשקפה הטהורה. כנראה שיש ירידת הדורות אצל מתנגדי תכלת.
מלבב כתב:אב בבינה כתב:נו, חשבתי שלפחות יהיה איזה חידושים, והתאכזבתי. מצאתי רק ליקוטים ומראה מקומות, כמו "ועי' שם שגם הרב פלוני כתב שיש כאן בעיה..." או "שמעתי שהרב אלמוני אמר...", ועל זה הדרך, מבלי להכנס לעצם הסוגיא והטענות כלל. הוא אפילו לא מביא המהרי"ל על זה שאפשר למצוא החלזון. רק הכל מסורה והשקפה הטהורה. כנראה שיש ירידת הדורות אצל מתנגדי תכלת.
ובפרט שכל עניין התכלת בנוי אך ורק על דברי חוקרים אפיקורסים טפשים, האם נפלנו על השכל? עליהם נבנה הלכות? ופשוט שגם השלטי גבורים והחוות יאיר כתבו זאת כסיפור בעלמא ובוודאי ובוודאי לא התכוונו ח״ו הלכה למעשה, וכי יעלה על הדעת שהם יפסקו הלכות ע״פ ספרי חקירה והיסטוריה? ממתי בונים הלכות ע״פ ספרים חיצונים?
אפרקסתא דעניא כתב:מי שאומר שהגרי"ז התנגד לתכלת האק"ק הוא מקבוצה ד': חסר דעת לחלוטין.
אגב, מה הייתה דעת הגר"א בשאלת חשמל בשבת - זה בונה או מוליד?
ומה שמצינו שהיה לאמוראים תכלת, צ"ל שמהחורבן ואילך
התחיל להתמעט [ואולי השתמשו רק במה שנשאר ולא הביאו
עוד חלזונות] עד שנתבטל לגמרי וכמש"כ הגר"מ שטרנבוך להלן.
יש מעירים שהרי אלו שלא הולכים עם תכלת ודאי שעוברים
בבל תגרע, יש לדחות ןלחלק שאלו שלא מטילין כלל לפחות
עוברים על בל תגרע בשוא"ת, ומשא"כ אלו שכן מטילין תכלת
עוברים על בל תגרע בקום ועשה, וכמבואר במשנה בזבחים פ.
שזה יותר גרוע עיי"ש.
אפרקסתא דעניא כתב:מי שאומר שהגרי"ז התנגד לתכלת האק"ק הוא מקבוצה ד': חסר דעת לחלוטין.
אגב, מה הייתה דעת הגר"א בשאלת חשמל בשבת - זה בונה או מוליד?
אחרון התלמידים כתב:ב"ה
כבר אמר הרב נדל ששוללי התכלת נחלקים ל-3 קבוצות.
א. אינם יודעים את העובדות. ב. אינם יודעים לקרוא עובדות. ג. לא אומרים את האמת.
בעל הקונטרס הנ"ל שייך באופן ברור לקבוצה ג' וכדאי שיעשה תשובה וה' הטוב יכפר בעדו.
מי שכותב כדבריך שייך לקבוצה א
לעצם הענין כבר כתבו בזה די.
חזור אל “תכלת ודין הקרבה בזמה"ז”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 67 אורחים