נחלי אפרסמון כתב:אגב ידידי רבי זאב יש מדרש מובא בח"ח שאדם לא יספר לאשתו שביזוהו.
הלא כתבתי זאת במפורש רק במלים אחרות: בקשר לבית, כמה מאמרי חז"ל יש איך על הבעל להתנהג בשביל שאשתו תחשיב אותו?
נחלי אפרסמון כתב:אגב ידידי רבי זאב יש מדרש מובא בח"ח שאדם לא יספר לאשתו שביזוהו.
נחלי אפרסמון כתב:אני רק מצטט אני ידידו של רבי זאב ומרגיש את צערו.
אוצר החכמה כתב:אני רואה שההתלוצצות הקטנה שהתלוצצנו ר' זאב ואני עשתה ענפים ופירות לשמחת חברי הפורום.
אישצפת כתב:נחלי אפרסמון כתב:הגאון ר' יעקב חיים סופר אמר לי בזה"ל: אסור להכניס ספר זה לבית .
הוא היה ת"ח גדול רק שהוא השתייך לזרם המזרחי ציוני, וכנראה משום כך אמר הגריח"ס את דבריו.
במאמר המוסגר [ככל הנראה כת"ר בלי עין רעה זכרן גדול שיודע לצטט מילה במילה מהספר מבלי שיחזיקנו בביתו על סמך קריאתו בו בעבר]
ירבו כמותך בישראל
תוכן כתב:זאב ערבות כתב:תוכן כתב:אני מצטער, אבל אני לא מסכים. הפורום הוא לא מקום אמיתי, ואנשים מתנהגים פה בצורה שלא היו מתנהגים בחיים האמתיים. אם חברות אמת ודאגה כנה אתה מחפש, אתה לא תמצא אותן פה. הפורומים, כולל הטובים שבהם, הם בסך הכל אפשרות לאנשים לדבר, ולרמות את עצמם שמישהו מעונין במה שהם אומרים. זה לא מקום של חברות, צמיחה, או התעלות. אם אתה מגיע לפה עם ציפיות למשהו רציני, אתה תתאכזב, ואין לך להאשים אלא את עצמך.
רב תוכן היקר, עברתי מספיק נסיונות וחוויות בחיים, ואוי למי שתהפוכות פורום זה או אחר מדכדך את רוחו. כפי שכתבת הפורום הוא בסך הכל לתת לאנשיט אפשרות לדבר... ומי שיש לו ציפיות סופו לקבל מפח נפש. אני מצטער לומר לך אך הפורום הוא מקום אמיתי ביותר בו מחליפים אנשים דעות ומחשבות והגיגים ומחפשים עצות ועזר אחים ומספרים סיפורים. האנשים שכותבים כאן הם אנשים חיים וחושבים, ורובם כותבים ביושר ובכנות, ואם לדעתך יש כאלו המרמים את עצמם או את שאר המשתתפים, זו המציאות בכל קבוצה. אותם בעיות שאתה מתאר קורים גם "בחיים האמיתיים" שאנשים מרמים את עצמם (ומדוע שלא נסבור שאתה הוא אחד מאלה שמרמים...).
צמיחה התעלות ויצירת קשר חברות קשים גם במסגרת הישיבה. ככלל, היום קשה לקנות חבר אמיתי שממש איכפת לו ממך, ומי שיש לו צפיות סופו שיתאכזב, לכן עדיף שיהיו צפיות נמוכות עד כמה שאפשר, כך יש סיכוי יותר סביר שתוכל לעבור את נסיונות החיים בשלום. כל זה ידוע, בפרט לאנשים למודי נסיונות חויות והרפתקאות כמונו. איני יודע מדוע אתה סבור שיש לי צפיות מהפורום ושאני מאוכזב ממנו? (דרך אגב דברי בוורט ההוא לא מכוונים לאוה"ח אלא הערה כללית). אמנם נחמד שאתה מנסה להשתמש בידע הפסיכולוגי שלך לנתח את רגשותי אך אומר לך בפה מלא שהפעם נכשלת.
מה שמטריד אותי הוא שכאשר נוצר מצב שאדם האחראי על קבוצה מסויימת נוכח לדעת שאחד מהחברים בה (מבוגרים בפורום, פועלים במקום העבודה, נערים בישיבה, ילדים בכיתה) לא מתאים יותר - שתהיה הסיבה אשר תהיה וזו זכותו להחליט זאת, יש דרכים כיצד לעשות זאת בצורה יפה ונעימה ולא סתם לזרוק מהקבוצה ולטרוק את הדלת, ובפרט לא לעשות זאת בפתאומיות בלי אזהרה מוקדמת. מי שאינו יודע לעשות זאת בדרך נכונה, עדיף שלא יהיה רבי, או מנהל, או אחראי על פורום, כיון שלעשות זאת בצורה מעליבה יכול לגמור את האדם!
איך אמור להרגיש אדם החוזר לביתו אחר יום לימוד בכולל או יום עבודה מפרך, למצוא את הדלת נעולה ופתק מודבק עליה: הדלת נחסמה בפניך לצמיתות. לבירור הדבר אנא פנה לרב של השכונה. האם דרך זו נראית בעיניך? אך לא זאת הנקודה שרציתי לעורר, אלא חוסר ההתעניינות של אלו שעד לפני רגע קראו לך ידידים ובן רגע שכחו אותך, ואם אתה רוצה לומר שרק בעולם הוירטואלי של האינטרנט זה קורה, אז יש לי חדשות בשביך. כשעזבנו את ברוקלין לאחר שגרנו בשכונה 13 שנה, היו מספר שכנים שסברתי שאנו ידידים (אז לא היה אינטרנט), וכשחזרתי בפעם הראשונה לדינר של בית הכנסת, איש "מידידי" לא ראה לנכון לשבת לידי כיוון שאיני יותר חלק מהחבורה, כאילו לומר, כל עוד גרת ביננו היינו ידידים, כעת לך תחפש חברים חדשים במונסי. היחיד שהתקשר היה אחד שבקש תרומה לישיבה שלו, שאלתי אותו ואם לא היה דינר לישיבה היית מתקשר?
אכן יש פה אנשים שכותבים בכנות, אבל זה לא משנה את המציאות הכללית. אנשים נכנסים לפה, בתקוה שהם יזכו להערכה, לא לשום סיבה אחרת. כשאדם מגיע הביתה, אם הוא בן אדם, הוא יחשוב על האחריות שלו לאשתו ולבניו. זה לא מה שקורה פה. אנשים לא נכנסים פה עם השאלה איך אני יכול להטיב, או, למי אני יכול לעזור. אנשים נכנסים פה אך ורק לסיבה אחת, במודע או שלא במודע, והיא, היאך אני אזכה להערכה, איך אני אוכל להוכיח לכולם שאני מיוחד, שאני חכם. כל המשתתפים האחרים, הם בסך הכל כלי עזר לעזור להם להגשים את שאיפותיהם. אז אין להתפלא, אם הם לא שמים לב שאחד החברים חסרים. כי גם כשהוא היה פה, לא שמו לב אליו.
המעיין כתב:מה זה וואטסאפ?
אוצר החכמה כתב:אני רואה שההתלוצצות הקטנה שהתלוצצנו ר' זאב ואני עשתה ענפים ופירות לשמחת חברי הפורום.
אוצר החכמה כתב:לא הבנתי. באמת אתה רוצה לתת לנו בשינים ולא בצחוק.
זאב ערבות כתב:המעיין כתב:מה זה וואטסאפ?
וואטסאפ זה שם קבוצה המתקשרת ביניהם דרך האינטרנט והמחליפים ביניהם פטפוטי נשים.
הפצת המעיינות כתב:זאב ערבות כתב:המעיין כתב:מה זה וואטסאפ?
וואטסאפ זה שם קבוצה המתקשרת ביניהם דרך האינטרנט והמחליפים ביניהם פטפוטי נשים.
הפצת המעיינות כתב:צריך לברך ברכת התורה לפני שקוראים אשכול זה?
זאב ערבות כתב:רי"ל מיימון הוציא סדרה נוספת הנקראת מדי חודש בחודשו על המאורעות שאירעו באותו חודש ותולדות הגדולים שנפטרו בו. הספר הזה ידוע פחות משרי המאה אך יותר מעניין ממנו.
זאב ערבות כתב:נחלי אפרסמון כתב:אני רק מצטט אני ידידו של רבי זאב ומרגיש את צערו.
אין לי צער ולא היה לי צער, כפי שכתבתי עברתי את השלב בחיים שדבר כזה יצער אותי. מה שכן מצער אותי זה שלמרות שכמעט ששית של השנה אנו מצטערים על מותם של תלמידי ר"ע שלא נהגו כבוד זה בזה, ולא לומדים לקח ליישם זאת הלכה למעשה. אדם שתפקידו לבא במגע עם הבריות במסגרת כלשהיא, תורנית או לא, ראוי שילמד כיצד להתנהל עם הבריות שלא יפגע ברגשותיהם. לנעול בפני מישהו את הדלת, אפילו שמוצדק, בלי לתת הסבר ואפשרות להסביר את עצמו זה מעשה שמסופקני עם יש ת"ח כלשהו שיאמר שזו דרך נאותה לסיים את תפקידו. בפרט שזה שעושה זאת הוא בעצמו ת"ח!
דרך אגב שמתם לב כמה ידידים יש לי ב"ה בפורום?
רעגענסבורגער כתב:זאב ערבות כתב:נחלי אפרסמון כתב:אני רק מצטט אני ידידו של רבי זאב ומרגיש את צערו.
אין לי צער ולא היה לי צער, כפי שכתבתי עברתי את השלב בחיים שדבר כזה יצער אותי. מה שכן מצער אותי זה שלמרות שכמעט ששית של השנה אנו מצטערים על מותם של תלמידי ר"ע שלא נהגו כבוד זה בזה, ולא לומדים לקח ליישם זאת הלכה למעשה. אדם שתפקידו לבא במגע עם הבריות במסגרת כלשהיא, תורנית או לא, ראוי שילמד כיצד להתנהל עם הבריות שלא יפגע ברגשותיהם. לנעול בפני מישהו את הדלת, אפילו שמוצדק, בלי לתת הסבר ואפשרות להסביר את עצמו זה מעשה שמסופקני עם יש ת"ח כלשהו שיאמר שזו דרך נאותה לסיים את תפקידו. בפרט שזה שעושה זאת הוא בעצמו ת"ח!
דרך אגב שמתם לב כמה ידידים יש לי ב"ה בפורום?
זה פייסבוק פה?!
נ.ב. אולי גם תספר לנו איזה שייקים אתה מעדיף לארוחת בוקר ותאריכי לידה של הנכדים.
פרנקל תאומים כתב:אישצפת כתב:נחלי אפרסמון כתב:הגאון ר' יעקב חיים סופר אמר לי בזה"ל: אסור להכניס ספר זה לבית .
הוא היה ת"ח גדול רק שהוא השתייך לזרם המזרחי ציוני, וכנראה משום כך אמר הגריח"ס את דבריו.
במאמר המוסגר [ככל הנראה כת"ר בלי עין רעה זכרן גדול שיודע לצטט מילה במילה מהספר מבלי שיחזיקנו בביתו על סמך קריאתו בו בעבר]
ירבו כמותך בישראל
שר הדתות ויו''ר המזרחי רי''ל פישמן מיימון ז''ל היה אמנם ת''ח ואף שימש כרב בעיירה קטנה במולדובה, אבל אינני יודע מי אמר לך שהוא היה ת''ח גדול, הגוזמא קצת מיותרת. הוא יסד את "מוסד הרב קוק'' שכמובן הו''ל את ספריו החביבים ''שרי המאה'', כמו גם את שאר ספריו (תולדות הגר''א ועוד).
ניניו הם שמנהלים כיום את מוסד הרב קוק (הם משתייכים למגזר החרדי, ילדיו של נכדו האהוב הגאון רבי שילה רפאל זצ''ל).
...
כדכד כתב:פרנקל תאומים כתב:אישצפת כתב:נחלי אפרסמון כתב:הגאון ר' יעקב חיים סופר אמר לי בזה"ל: אסור להכניס ספר זה לבית .
הוא היה ת"ח גדול רק שהוא השתייך לזרם המזרחי ציוני, וכנראה משום כך אמר הגריח"ס את דבריו.
במאמר המוסגר [ככל הנראה כת"ר בלי עין רעה זכרן גדול שיודע לצטט מילה במילה מהספר מבלי שיחזיקנו בביתו על סמך קריאתו בו בעבר]
ירבו כמותך בישראל
שר הדתות ויו''ר המזרחי רי''ל פישמן מיימון ז''ל היה אמנם ת''ח ואף שימש כרב בעיירה קטנה במולדובה, אבל אינני יודע מי אמר לך שהוא היה ת''ח גדול, הגוזמא קצת מיותרת. הוא יסד את "מוסד הרב קוק'' שכמובן הו''ל את ספריו החביבים ''שרי המאה'', כמו גם את שאר ספריו (תולדות הגר''א ועוד).
ניניו הם שמנהלים כיום את מוסד הרב קוק (הם משתייכים למגזר החרדי, ילדיו של נכדו האהוב הגאון רבי שילה רפאל זצ''ל).
...
נדמה לי שהוא כתב גם בלמדנות
הוא עצמו מספר שלמד אצל בעל ערוך השלחן
כנראה למדנותו נשכחה בגלל עיסוקו בענינים צבוריים
זה שהוא אחז בהשקפה שונה משל מר אינו מתיר להפקיעו מגדר ת"ח גדול כל עוד אין ראיה לכך
זאב ערבות כתב:כדכד כתב:פרנקל תאומים כתב:אישצפת כתב:נחלי אפרסמון כתב:הגאון ר' יעקב חיים סופר אמר לי בזה"ל: אסור להכניס ספר זה לבית .
הוא היה ת"ח גדול רק שהוא השתייך לזרם המזרחי ציוני, וכנראה משום כך אמר הגריח"ס את דבריו.
במאמר המוסגר [ככל הנראה כת"ר בלי עין רעה זכרן גדול שיודע לצטט מילה במילה מהספר מבלי שיחזיקנו בביתו על סמך קריאתו בו בעבר]
ירבו כמותך בישראל
שר הדתות ויו''ר המזרחי רי''ל פישמן מיימון ז''ל היה אמנם ת''ח ואף שימש כרב בעיירה קטנה במולדובה, אבל אינני יודע מי אמר לך שהוא היה ת''ח גדול, הגוזמא קצת מיותרת. הוא יסד את "מוסד הרב קוק'' שכמובן הו''ל את ספריו החביבים ''שרי המאה'', כמו גם את שאר ספריו (תולדות הגר''א ועוד).
ניניו הם שמנהלים כיום את מוסד הרב קוק (הם משתייכים למגזר החרדי, ילדיו של נכדו האהוב הגאון רבי שילה רפאל זצ''ל).
...
נדמה לי שהוא כתב גם בלמדנות
הוא עצמו מספר שלמד אצל בעל ערוך השלחן
כנראה למדנותו נשכחה בגלל עיסוקו בענינים צבוריים
זה שהוא אחז בהשקפה שונה משל מר אינו מתיר להפקיעו מגדר ת"ח גדול כל עוד אין ראיה לכך
כתב ספר למדני הנותן בים דרך.
זו דרכו של עולם, כאשר מישהו אינו מסכים לדעתי ושיטתי, אז פוסלים אף את למדנותו ואין צורך להביא דוגמאות. אך הבעיה אתו היתה שכאשר יצאו נגד הרעיון של הסנהדרין הוא התבטא בצורה לא מכובדת בלשון המעטה נגד גדולי ישראל ואף נכדו הגר"ש רפאל מחה בו נמרצות על כך.
פרנקל תאומים כתב:
הגר''ש רפאל מחה נמרצות בסבו??? מהיכן הבאת את זה?
נחלי אפרסמון כתב:כעת אוסיף שהגרי"ח סופר אמר לי שהוא דיבר על מרן הגרי"ז.
זאב ערבות כתב:פרנקל תאומים כתב:
הגר''ש רפאל מחה נמרצות בסבו??? מהיכן הבאת את זה?
דדבר ידוע ומפורסם ואמר לו שאם אינו מבקש מחילה הוא מנתק עמו מגע. איני זוכר היכן ראיתי זאת, יתכן בספר הזכרון שיצא לזכרו
הפצת המעיינות כתב:צריך לברך ברכת התורה לפני שקוראים אשכול זה?
זאב ערבות כתב:בהזדמנות זו אכתוב כמה מלים על פייסבור ווטסאפ למי שלא יודע. ווטסאפ היא בבעלות פייסבוק. פייסבוק זו רשת חברתית שמאפשרת לכל אדם ובחינם לפתוח דף שבו הוא יכול לפרסם מה שעולה על רוחו (למעשה זה לא נכון יותר שכן כל הרשתות החברתיות כולל יוטיוב כעת הודיעו שהם יגבילו את המידע ההרסני כגון תנועות נאו נציות או אנטישמיות וגם כאלו ששמים מידע מוטעה כגון נגד חיסונים ושהעולם שטוח). אך במקרה של פייסבוק זו באמת חברות פיקטיבית שכן אין בעצם מכנה משותף בין האנשים מלכתחילה אלא כל אחד רק מחפש שם את התפארת והתהלה ולהשתבח בעצמו (למרות שהיום יש הרבה אנ"ש שמפרסמים שם את דרשותיהם והגיגיהם התורניים שכן כך מקבלים תפוצה נרחבת).
ווטסאפ לעומת זאת זאת פשוטו כמשמעו היא תוכנה המאפשרת להעביר הודעות ושיחות טלפון ווידאו בין אחד לשני או בין קבוצות של עד 20 אנשים. זו תכנה חינמית מאוד שימושית בפרט למשפחות שבני המשפחה מרוחקים זה מזה ובמקום לטלפן לעשרים אנשים שנולדה נכדה (במזל טוב בשבוע שעבר) שולחים הודעה אחת לכולם עם כמה תמונות. אם מישהו יכול לומר לי מה הבעיה עם כך אודה לו מאוד (זה שיכולים להשתמש עם זה גם לדברים אסורים זו טענה שאבדה עליה הקלח וחבל להתיחס אליה יותר, שכן גם בטלפון למי שמתמצא ניתן ללהשתמש לדברים אסורים או בכל אמצעי תקשורת אחר).
זאב ערבות כתב:הפצת המעיינות כתב:צריך לברך ברכת התורה לפני שקוראים אשכול זה?
שאלה טובה, נצנצה בי רוח הקודש ופתחתי אותו באספקלריא. אם אשכול זה הוא בגדר פטפוטי נשים, מדוע אתה מעיין בו? ביטול תורה וביטול זמן.
רעגענסבורגער כתב:זה פייסבוק פה?!
נ.ב. אולי גם תספר לנו איזה שייקים אתה מעדיף לארוחת בוקר ותאריכי לידה של הנכדים.
פרנקל תאומים כתב:זאב ערבות כתב:פרנקל תאומים כתב:
הגר''ש רפאל מחה נמרצות בסבו??? מהיכן הבאת את זה?
דדבר ידוע ומפורסם ואמר לו שאם אינו מבקש מחילה הוא מנתק עמו מגע. איני זוכר היכן ראיתי זאת, יתכן בספר הזכרון שיצא לזכרו
ר' זאב, דומה עליי כי חלמא טבא חזה מר.
הפצת המעיינות כתב:זה פייסבוק פה?!
נ.ב. אולי גם תספר לנו איזה שייקים אתה מעדיף לארוחת בוקר ותאריכי לידה של הנכדים.
זאב ערבות כתב:הפצת המעיינות כתב:צריך לברך ברכת התורה לפני שקוראים אשכול זה?
שאלה טובה, נצנצה בי רוח הקודש ופתחתי אותו באספקלריא. אם אשכול זה הוא בגדר פטפוטי נשים, מדוע אתה מעיין בו? ביטול תורה וביטול זמן.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 200 אורחים