הוד_והדר כתב:יש בעיה בסיפור כפי המסופר, ולכאורה איזה עירבוב ובלבול יש בזה.
היכול כת"ר לפרט - מהי הבעי'?
הוד_והדר כתב:יש בעיה בסיפור כפי המסופר, ולכאורה איזה עירבוב ובלבול יש בזה.
לבי במערב כתב:הוד_והדר כתב:יש בעיה בסיפור כפי המסופר, ולכאורה איזה עירבוב ובלבול יש בזה.
היכול כת"ר לפרט - מהי הבעי'?
הוד_והדר כתב:זה אריכות, אעלה עוד מעט מה שכתב בניהו בנושא.
הוד_והדר כתב:הנה מאמרו של בניהו
וונדרבר כתב:הוד_והדר כתב:הנה מאמרו של בניהו
מעניין.
איפה התפרסם המאמר של בניהו?
וונדרבר כתב:הסיפור הידוע על שלושת האחים שנקראו בשם חיים, נדפס בספר "מסעות ירושלים" (לרבי משה גולדשטיין, מונקאטש תרצ"א), במאמר "חיות אש", אות ג', דף עד,ב - עה,א, [כמו שהזכיר בניהו], ושם כתוב ששמעו אותו מהסבא קדישא הג"ר שלמה אליעזר אלפאנדארי זצ"ל.
מעשה זה הובא גם בספר "ילקוט יוסף" (לרבי יוסף חיים ילוז, מטבריה, ירושלים תרצ"ד), עמ' 43, והנוסח דומה כמעט מילה במילה לנדפס בס' מסעות ירושלים (בלי להזכיר אותו). וראה שם שרי"ח ילוז כותב ששמע בעצמו את הסיפור מפי הגרש"א אלפאנדארי בשנת תרפ"ג.
אך מה שכתב במסעות ירושלים במאמר המוסגר "כנודע אשר אצל הספרדים גם אצל גדולי חכמיהם אינם נזהרים ואין אצלם חשש סכנה לקרוא לאחים בשם א' לשניהם וגם לאב ובנו", את המשפט הזה השמיט ב"ילקוט יוסף", כנראה משום שזה פשוט לא נכון.
ובכל אופן, הסיפור בנוסח הזה תמוה מאוד, ויש עליו הרבה פרכות, (כמבואר במאמר בניהו).
הוד_והדר כתב:האם ישנם עדיין אנשים שחיים בינננו וראו את הסבא קדישא?
צריך להיות קרוב למאה
חלמישצור כתב:נראה קצת משונה. מה הסיפור?
שומר-הגחלת כתב:על השאלה האם יש ממנו צאצאים,
בזמנו קראתי שהיה לו בן יחיד בחור כבן 20 נלב"ע עוד בהיותו של הרב בטורקיא.
מעניין לציין עוד ששמעתי סיפור בשם הגאון רבי יהודה מועלם זצ"ל על הלוויתו של האי סבא קדישא שבני התתי"ם בירושלים הגיעו להשתת בהלווייתו והילדים המבוגרים בסביבות בני ה-13 ובקירוב, החזיקו בידיהם לפידים מאש, בין הילדים שהחזיקו לפידים מאש, היה הרב מועלם.
אצל בני משפחת פישר ישנם סיפורים אודותיו, כיון שזקנם רבי שלמה זצ"ל היה משב"ק אצלו.
הסטוריון כתב:קשקושים
לסבא קדישא רש"א אלפנדרי לא היו ילדים מעולם.
למה לכתוב שטויות?
איש_ספר כתב:כיון שהוזכר מחקרו של הרב הוד על מהרש"א:
שמעתי לפני שנים כי בזמן ביקורו של המנח"א אצל מהרש"א, ביקש מהרש"א להשיב לו ביקור גומלין, ובחר לעשות זאת במוצאי שבת, כשהגיע מהרש"א לאכסנייתו של המנח"א בבתי מונקאטש (כמדומה) מצא את המנח"א עוסק בקרה"ת של מנחת שבת, והיה זה כמובן אחר חשכו מאורות שמים, ומן הסתם קודם שקיעה דר"ת. חרה אפו של מהרש"א ואמר אם ידעתי לא הייתי מניחו להכנס לביתי. אפשר וקראתי את הסיפור בחוברת של ר"ש וינגרטן.
אבני גזית כתב:נפטר אחרי יומיים שנפגש איתו, כמדומני. והיה בהלוויתו.
ובס' "רבנו" על הגרע"י, הובא שכאשר ראה מ"ש האדמו"ר ממונקאטש על הספרדים (כידוע),
אמר, שהוא הרג את מהרש"א אלפאנדרי.... מהרשא"א היה בריא וכו' רק הגיע לבדקר אותו והרג אותו בעין הרע...
עיין שם
הוד_והדר כתב:הספר שכותב המנח"א נגד הספרדים שהם נמוכי השכל זה בספר חמשה מאמרות שנדפס בשנת תרפ"ב, מעניין שמאז עד תר"צ לא הרגו.
אבני גזית כתב:הוד_והדר כתב:הספר שכותב המנח"א נגד הספרדים שהם נמוכי השכל זה בספר חמשה מאמרות שנדפס בשנת תרפ"ב, מעניין שמאז עד תר"צ לא הרגו.
לא רק זה. באותה מהדורה מכנה אותם בשם 'צפרדעים'.
במהדורות הבאות זה נמחק, למיטב זכרוני.
הוד_והדר כתב:מעולם לא נמחק כי מעולם לא נתכנו הספרדיים על ידי המנח"א בספריו כצפרדעים.
[כוונתו למשהו אחר שכתב אחד מתלמידיו על משרד הרבנות הצפרדעים וכו', אבל זה לא קשור לכאן]
אבני גזית כתב:בתחילה הם מחקו, ואחר כך כבודו מכחיש מעיקרא?!
אבני גזית כתב:הוד_והדר כתב:אבני גזית כתב:הוד_והדר כתב:הספר שכותב המנח"א נגד הספרדים שהם נמוכי השכל זה בספר חמשה מאמרות שנדפס בשנת תרפ"ב, מעניין שמאז עד תר"צ לא הרגו.
לא רק זה. באותה מהדורה מכנה אותם בשם 'צפרדעים'.
במהדורות הבאות זה נמחק, למיטב זכרוני.
מעולם לא נמחק כי מעולם לא נתכנו הספרדיים על ידי המנח"א בספריו כצפרדעים.
[כוונתו למשהו אחר שכתב אחד מתלמידיו על משרד הרבנות הצפרדעים וכו', אבל זה לא קשור לכאן]
בתחילה הם מחקו, ואחר כך כבודו מכחיש מעיקרא?!
חזור אל “משפחות סופרים וימות עולם”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 195 אורחים