מעט דבש כתב:מה המקור לתפילה על ציון הרשב"י ביום ל"ג בעומר (יותר מכל יום אחר)?
אולי ע"פ מש"כ בקב הישר (פרק עא) שביום השנה יש ענין להתפלל על יד הקבר?
תורה מפוארת כתב: . . באמרי אמת (גור, ליקוטים, ד"ה שני כתרים) ידוע לאי מי מהמנהג הזה או מקורו?
מעט דבש כתב:לבד מסיבה זו, האם יש באמת יש מקור למנהג להתפלל בל"ג בעומר במירון?
לבי במערב כתב:מעט דבש כתב:לבד מסיבה זו, האם יש באמת יש מקור למנהג להתפלל בל"ג בעומר במירון?
ראה ס' טעמי המנהגים ע' רסו.
לבי במערב כתב:אשר על כן?
לענין כתב: וכן הוא בתפילה העוצמתית שחיבר רבי נתן זיע"א (מומלץ לפחות לקרוא!).
יושב ירושלים כתב:לענין כתב: וכן הוא בתפילה העוצמתית שחיבר רבי נתן זיע"א (מומלץ לפחות לקרוא!).
כמה "פנינים" מהתפילה ה'עוצמתית':
אין צריך לומר שלדעת המהרי"ל [נפסק במ"ב תקפא, כז] אסור לומר את התפילה הנ"ל, אבל יש מי שסבור שמותר לומר כאלו דברים?! אתמהה!
רבינו, מה קרה לך?
מצורפת התפלה השלמה:
אוצר החכמה כתב:גם אני חשבתי כך. אבל זה נכון רק על ההדגשות הראשונות. על האחרונות זה לא נראה כך.
יושב ירושלים כתב:לגבי 'הן כל תוכל' אכן צודק הרב מק"מ, והפיסוק הטעני.
לגבי החלק הראשון מבחינה תחבירית זה בודאי לא הולך על הקב"ה [שבכל קטע זה אינו מדבר אליו בלשון נוכח וקודם לכן ולאחר מכן מדבר על רשב"י בלשון נוכח],
יושב ירושלים כתב:אין צריך לומר שלדעת המהרי"ל [נפסק במ"ב תקפא, כז] אסור לומר את התפילה הנ"ל, אבל יש מי שסבור שמותר לומר כאלו דברים?! אתמהה!
רבינו, מה קרה לך?
לבי במערב כתב:רבינו, מה קרה לך?
הזלזול וסגנונו צורמים.
יושב ירושלים כתב:גם פה יש לי טעות בהבנת הנקרא או שיש פה דעה מחודשת של מוהרש"א?
מקדש מלך כתב:באופן כללי החסידות נתנה אימון בנשמת האדם, ולא חששה כל כך בנושאים אלו לטעות. יתכן מפני שעניין האלוקות ש'איהו ממלא כל עלמין' כל כך מושרש, שלא חששו לטעות בזה, ויתכן מסיבות אחרות, ובהחלט יש מקום לטענות ולהבעת דעה אחרת, אבל קודם כל להבין שאף אחד לא זנח את איסור עבודה זרה חלילה
עזריאל ברגר כתב:ובפרט ייתכן שהביטוי הספציפי הזה הוא בכלל מהמתרגם.
סגי נהור כתב:בלי קשר לביטוי זה, אני מאחל לר' עקביה ולו מעט מן המעט מן האמונה של יהודי כמו ר' יו"ט עהרליך...
בתבונה כתב:
ובסנהדרין לח ע"ב
מבואר שהמין שטען שראוי לפנות גם אליו, ונענה שאין בו שום יתרון ולא יכול לסלוח ואפילו כשליח מאסנוהו (צמצום דמשמש כהסתרה שאין בו כוח עצמי).
מקדש מלך כתב:אינו צמצום.
בתבונה כתב:מקדש מלך כתב:אינו צמצום.
אכן עשיית מצוות הם דבקות בה',
הבאתי את הגמ' (סנהדרין לח ע"ב) אמר ליה הימנותא בידן דאפילו בפרוונקא נמי לא קבילניה דכתיב (שמות לג טו) ויאמר אליו אם אין פניך הולכים אל תעלנו מזה.
וכי אין פניך הולכים זה גילוי?!
מקדש מלך כתב:מט"ט הוא צמצום.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 297 אורחים