בני ברקי כתב:ידוע דגם לנוהגים כאר"י ולא להסתפר עד שבועות, נהגו להסתפר גם בליל ערב יו"ט(וכך נהג מוהרח"ו).
האם השנה ששבועות יוצא במוצ"ש ומסתפרים ביום שישי, האם מותר להסתפר בליל שישי?
כמעיין המתגבר כתב:ואם כבר דובר על זה, לדעת האר"י נראה שאין להסתפר בלילה וכמ"ש במועד לכל חי סי' ו' אות ז'
כמעיין המתגבר כתב:ואם כבר דובר על זה, לדעת האר"י נראה שאין להסתפר בלילה וכמ"ש במועד לכל חי סי' ו' אות ז'
שבטיישראל כתב:כמעיין המתגבר כתב:ואם כבר דובר על זה, לדעת האר"י נראה שאין להסתפר בלילה וכמ"ש במועד לכל חי סי' ו' אות ז'
כבר עמדו ע"ז שהמדובר בפירוש מוטעה בשער הכוונות.
ולמעשה אין בעיה להסתפר בלילה לדעת האריז"ל.
כמעיין המתגבר כתב:שבטיישראל כתב:כמעיין המתגבר כתב:ואם כבר דובר על זה, לדעת האר"י נראה שאין להסתפר בלילה וכמ"ש במועד לכל חי סי' ו' אות ז'
כבר עמדו ע"ז שהמדובר בפירוש מוטעה בשער הכוונות.
ולמעשה אין בעיה להסתפר בלילה לדעת האריז"ל.
היכן עמדו?
משולש כתב:מסתמא טעמו על פי סוד ואיך נחשב סודות בעצמנו?
כדכד כתב:למישהו יש תשובה לשאלה של הרב פותח האשכול? זה יכול להיות מאד מעשי עוד מעט...
שופרא כתב:נכון !
אבל מצויין שם לדברי הכה"ח שהביא דברי הרש"ש בנהר שלום שאין זה פשוט שמותר להסתפר ביום מח'
ואולי יש ללמוד מדבריו שמצד טעם הסוד היה מקום לאסור אלא שהסברא שלא יכנס מנוול לחג גוברת על זה וא"כ אין להתיר אלא בסמוך לשבת והיינו ביום
עזריאל ברגר כתב:שופרא כתב:נכון !
אבל מצויין שם לדברי הכה"ח שהביא דברי הרש"ש בנהר שלום שאין זה פשוט שמותר להסתפר ביום מח'
ואולי יש ללמוד מדבריו שמצד טעם הסוד היה מקום לאסור אלא שהסברא שלא יכנס מנוול לחג גוברת על זה וא"כ אין להתיר אלא בסמוך לשבת והיינו ביום
האם יש איזשהו חילוק בין ליל מח לבין יום מח?!
עזריאל ברגר כתב:האם יש איזשהו חילוק בין ליל מח לבין יום מח?!
לבי במערב כתב:עזריאל ברגר כתב:האם יש איזשהו חילוק בין ליל מח לבין יום מח?!
לכאורה (מסברא), ערש"ק איקרי מיומו - ולא מלילו.
ויש לחפש בספרים וכו', ואין עתי ועטי עמי.
עזריאל ברגר כתב:נכב"ב.
לבי במערב כתב:עזריאל ברגר כתב:נכב"ב.
אדרבא, יציין ויקשר מר.
חזור אל “בין פסח לעצרת - ספיה"ע, ל"ג בעומר, שבועות”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 22 אורחים