בסוף ספר שמירת הלשון (חתימת הספר פרק ו') שיצא לאור בשנת תרנ''ה - שבע שנים לאחר גילויו של הרדז'ינר שהיה בתרמ''ח.
כתב הח''ח 'אם היה בזמננו תכלת'.
מסתבר מאוד שידע מהתכלת של הראז'דינר. ועם זאת כתב כן, הלא כן?
שייף נפיק כתב:בסוף ספר שמירת הלשון (חתימת הספר פרק ו') שיצא לאור בשנת תרנ''ה - שבע שנים לאחר גילויו של הרדז'ינר שהיה בתרמ''ח.
כתב הח''ח 'אם היה בזמננו תכלת'.
מסתבר מאוד שידע מהתכלת של הראז'דינר. ועם זאת כתב כן, הלא כן?
שייף נפיק כתב:לפרסם את זה כדבר פשוט בלי שום צד אחר בספר שמיועד לכל כלל ישראל זה חידוש.
גם שהח''ח לא היה אז מזקני הדור, מסתמא הראז'דינר היה מבוגר ממנו.
איפה כתוב שחלק?
שייף נפיק כתב:לפרסם את זה כדבר פשוט בלי שום צד אחר בספר שמיועד לכל כלל ישראל זה חידוש.
גם שהח''ח לא היה אז מזקני הדור, מסתמא הראז'דינר היה מבוגר ממנו.
איפה כתוב שחלק?
שייף נפיק כתב:בסוף ספר שמירת הלשון (חתימת הספר פרק ו') שיצא לאור בשנת תרנ''ה - שבע שנים לאחר גילויו של הרדז'ינר שהיה בתרמ''ח.
כתב הח''ח 'אם היה בזמננו תכלת'.
מסתבר מאוד שידע מהתכלת של הראז'דינר. ועם זאת כתב כן, הלא כן?
על פי רב בא אסור מחלקת ולשון הרע ורכילות על ידי דבר קטן שנדמה לו ברעיוניו שפלוני נגע לו בזה והוא מעמיד את הדבר על קו הדין שלא להעביר על מדותיו ולותר כלל וממילא בא על ידי זה לידי הקפדה ומריבה וכו' אבל אם יסכים בדעתו תמיד (דהינו קדם שבא הנסיון לידו) שלמדה זו של מעביר על מדותיו (שהיא עצמה מדה של שמירת הלשון כמו שכתוב בפנים הספר) צריך להוציא מעט מעות בכל שנה כמו על שאר כל המצות ממילא לא יקפיד כלל
הגע עצמך כמו במצוה אחרת כגון מצות ציצית אם היה בזמננו תכלת וכן אתרוג וכדומה אם לא היה אפשר להשיג אם לא שיוציא על זה ארבעה וחמשה רבל כסף (אפלו אם איננו עשיר ובעשיר ביותר מזה) בודאי אין חשוד אדם מישראל שישבת מלקים המצוה מחמת זה אם לא מי שאין לו כלל חס ושלום
שייף נפיק כתב:בסוף ספר שמירת הלשון (חתימת הספר פרק ו') שיצא לאור בשנת תרנ''ה - שבע שנים לאחר גילויו של הרדז'ינר שהיה בתרמ''ח.
כתב הח''ח 'אם היה בזמננו תכלת'.
מסתבר מאוד שידע מהתכלת של הראז'דינר. ועם זאת כתב כן, הלא כן?
שייף נפיק כתב:תודה רבה!
אני חיפשתי בה''ב וזה המהדורה הראשונה שהיתה.
אם כן דברי בטלים ומבוטלים!
למחוק את האשכול???
מלבב כתב:ידוע שלא הלך עם תכלת.
לבי במערב כתב:מלבב כתב:ידוע שלא הלך עם תכלת.
ידוע שלא הלך, או שלא ידוע שהלך?
יש הבדל עצום בין השניים.
חזור אל “תכלת ודין הקרבה בזמה"ז”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 52 אורחים