נחלי אפרסמון כתב:ספר מופת הדור זה נפלא.
שייף נפיק כתב:לפי זכרוני מספר עולמו של אבא היה הרה''ק משב''ק אצל רצ''ה מליסקא בעל אך פרי תבואה, ובצוואתו ביקש שימלוך אחריו.
אבני גזית כתב:שייף נפיק כתב:לפי זכרוני מספר עולמו של אבא היה הרה''ק משב''ק אצל רצ''ה מליסקא בעל אך פרי תבואה, ובצוואתו ביקש שימלוך אחריו.
אתה לא מחליף עם רב צבי הירש מרימנוב, שמשו של רבי מנחם מנדל מרימנוב?
שומר-הגחלת כתב:אני מחפש את הספר של ר' ישראל יעקב וידובסקי ז"ל - תולדות הצדיק ר' ישעיה'לע מקערעסטיר,שי"ל ירושלים תשנ"ו ע"י מכון אבן ישראל, הספר אזל מהשוק, ואני מחפש לשאול או לרכוש או צילום וכל דרך אפשרית. תודה מראש
שייף נפיק כתב:שומר-הגחלת כתב:אני מחפש את הספר של ר' ישראל יעקב וידובסקי ז"ל - תולדות הצדיק ר' ישעיה'לע מקערעסטיר,שי"ל ירושלים תשנ"ו ע"י מכון אבן ישראל, הספר אזל מהשוק, ואני מחפש לשאול או לרכוש או צילום וכל דרך אפשרית. תודה מראש
את הספר ערך מו''ר הגר''י שוורץ, לפני תקופה רבים בקשוהו, ומו''ר אמר שהזכויות שייכות לוידבסקי (שכבר שחל''ח) ורק מה שנשאר אצלו שייך לו. לי יש עותק אחד. פנה אלי באישי.
גם אני אשמח מאוד אם תהיה אפשרות להשיג את יורשיו של וידבסקי.
מי שיוכל להשיגם אנא יסייע לזיכוי הרבים.
שייף נפיק כתב:שומר-הגחלת כתב:אני מחפש את הספר של ר' ישראל יעקב וידובסקי ז"ל - תולדות הצדיק ר' ישעיה'לע מקערעסטיר,שי"ל ירושלים תשנ"ו ע"י מכון אבן ישראל, הספר אזל מהשוק, ואני מחפש לשאול או לרכוש או צילום וכל דרך אפשרית. תודה מראש
את הספר ערך מו''ר הגר''י שוורץ, לפני תקופה רבים בקשוהו, .
ישראליק כתב:נחלי אפרסמון כתב:ספר מופת הדור זה נפלא.
אבל יש שם חסרון גדול, שכותב בטפשותו שהרה"ק רבי ישעי'לע זצ"ל לא למד תורה ושהי' עם הארץ
יפות מראה ובריאות בשר, רמז יפות מראה לצדיקים אשר אור פניהם תאיר לעיני כל אדם חכמת אדם תאיר פניו. ובריאות בשר, רמז גם אם אינו למדן, רק הוא מתנהג עצמו ביושר לפי יכולתו ושומר את בשרו שיהיה בריא שלא יתקלקל על ידי עונותיו חס וחלילה בפרט ששומר הברית הקדוש שהיא העיקר גם זה אחיזתו באחד ממדרגות העליונים. וזהו שרמזו חז"ל (סוכה נ"ב ע"ב) אבר קטן יש באדם רעב שבע. יש לומר הפירוש רעב כמו שאמר הכתוב (עמוס ח יא) לא רעב ללחם כי אם לשמוע דבר ה', והיינו גם אם הוא רעב שאינו כל כך למדן שיוכל לעסוק בתורה תמיד אף על פי כן יכול להיות שבע אם שומר את האבר שהוא ברית המעור וברית הלשון והעינים מהסתכל בנשים. שבע רעב רמז ההיפוך מזה אם אינו שומר הברית ומטמא עצמו חס וחלילה בניאופים וטומאות שונות בהסתכלות בנשים ושאר דברים כדומה אשר על ידיהם יטמא את בשרו ברית הקודש מה זה מועיל אם הוא שבע בתורה. אף על פי כן הוא רעב ממנה כי יבלענו הקליפות ח"ו
צביב כתב:שייף נפיק כתב:שומר-הגחלת כתב:אני מחפש את הספר של ר' ישראל יעקב וידובסקי ז"ל - תולדות הצדיק ר' ישעיה'לע מקערעסטיר,שי"ל ירושלים תשנ"ו ע"י מכון אבן ישראל, הספר אזל מהשוק, ואני מחפש לשאול או לרכוש או צילום וכל דרך אפשרית. תודה מראש
את הספר ערך מו''ר הגר''י שוורץ, לפני תקופה רבים בקשוהו, .
הגר''י שוורץ מירושלים?
גל של אגוזים כתב:ישראליק כתב:נחלי אפרסמון כתב:ספר מופת הדור זה נפלא.
אבל יש שם חסרון גדול, שכותב בטפשותו שהרה"ק רבי ישעי'לע זצ"ל לא למד תורה ושהי' עם הארץ
כתוב שם שלא 'למד' או שלא 'ידע'? כמובן יש חילוק גדול.
ליטוואק פון בודאפעסט כתב:הלימוד מדרכיו אמור להיות נתינת אוכל לעניים. לדאבונינו, בגולה נעשה יום הזה ליום חלוקת אוכל לבני אדם שאינם צריכים לה. בתי מדרשות מלאים כל טוב להשמין את בטניהם ולבלות את זמנם. ולפעמים משתמשים בשמו כדי להתעלם מחקי המדינה, כולל חוקי התנועה הנועדים לשמור את חיי האנושיות.
אשרי חלקם של תושבי ארץ ישראל שלא אימצו את החג החדש הזה אשר בדו מלבם, וטוב היה להם אם היו מבטלים את שאר החגאות החדשות אשר מקורם בדורות האחרונים.
גל של אגוזים כתב:ישראליק כתב:נחלי אפרסמון כתב:ספר מופת הדור זה נפלא.
אבל יש שם חסרון גדול, שכותב בטפשותו שהרה"ק רבי ישעי'לע זצ"ל לא למד תורה ושהי' עם הארץ
כתוב שם שלא 'למד' או שלא 'ידע'? כמובן יש חילוק גדול.
בדרך אגב, הראוני בעניין זה בס' נעם אלימלך בפ' מקץ דברים נפלאים (בד"ה א"י ויהי מקץ) והנני מביא קטע מתוך דבריו הק' וכדאי לעיין בפנים כל העניין, וזל"קיפות מראה ובריאות בשר, רמז יפות מראה לצדיקים אשר אור פניהם תאיר לעיני כל אדם חכמת אדם תאיר פניו. ובריאות בשר, רמז גם אם אינו למדן, רק הוא מתנהג עצמו ביושר לפי יכולתו ושומר את בשרו שיהיה בריא שלא יתקלקל על ידי עונותיו חס וחלילה בפרט ששומר הברית הקדוש שהיא העיקר גם זה אחיזתו באחד ממדרגות העליונים. וזהו שרמזו חז"ל (סוכה נ"ב ע"ב) אבר קטן יש באדם רעב שבע. יש לומר הפירוש רעב כמו שאמר הכתוב (עמוס ח יא) לא רעב ללחם כי אם לשמוע דבר ה', והיינו גם אם הוא רעב שאינו כל כך למדן שיוכל לעסוק בתורה תמיד אף על פי כן יכול להיות שבע אם שומר את האבר שהוא ברית המעור וברית הלשון והעינים מהסתכל בנשים. שבע רעב רמז ההיפוך מזה אם אינו שומר הברית ומטמא עצמו חס וחלילה בניאופים וטומאות שונות בהסתכלות בנשים ושאר דברים כדומה אשר על ידיהם יטמא את בשרו ברית הקודש מה זה מועיל אם הוא שבע בתורה. אף על פי כן הוא רעב ממנה כי יבלענו הקליפות ח"ו
וגם אני שמעתי שבס' אמרי יעקב (פשעווארסק) שיצא לאור לאחרונה, נכתב מעניין צדיקים שהגיעו למדריגתם זולת כח התורה [וכמדומני שמדובר שם גם אודות רבי ישעיה מקרסטיר], ובהגה שם מבנו האדמו"ר (הג"מ ליבוש מפשעווארסק) שליט"א האריך שא"א לומר כזה, וכתב ביאור בדברים.
הספר אינו תח"י ואינו באוצר. אם יש למישהו ויכול להעלות עניין הנ"ל רב ברכות יעטהו.
להודות ולהלל כתב:כך הופיע היום בעיתון המודיע:
לבי במערב כתב:צ"ל:
(גראנדיעזע[ן?]) [גראנדיוזען] לוי' פון א [בעריהמטען] אונגארישען רב[י] . . יעהרי[ג]ער זקן . . [אז] אויף דער צוריקרייזע האט ער בעקומען א שטארקע בלוט-([פערניכטונג) [פערגיפטונג = הרעלת דם, השווה הקטע שהעלתי למעלה] (כנראה הכוונה לשטף־דם, הנקרא - כמדומה - בד"כ 'בּלוט־פֿליסונג')] . . האט זיך ער[וו]א[ר]בען א שם אלס מענש מיט א גרויסען און איידעלען [כ]אראקטער . . האט דעריבער ארויסגערו[פ]ען א (גיוואלדעיגען) [גוואלדיגען] טרויער . . צעהנ[ד]ליגער טויזע[נ]דער פערזאן . . אויפנעהמען די ריזיגע מא[ס]ע . . אויפ'ן בית־עולם איז ג[עו]ען [אנוועזענד] 24000 מאן. צווישען [די אנ-וועזענדע] האט מען געזעה[ע]ן די גרעסטע פארשטעהער פון דער אונגארישער [ארי-סטאקראטיע] . . דעם קאר[ד]ינאל סטעפאן לאצקא און א (מר אנדערער) [סך אנדערע] אריסטאקראטען, הויכע בע[א?]טטע און [ג?]ייסטליכע פון פערשידענע דעליגיעס.
יש עוד, אך אין עתה עתי בידי.
חסד לאלפים כתב:מוגש כשירות,
מה שהצלחתי לקלוט:
כמובן נשמח להשלמות (ולתרגום מהאידיש האונגרית)
פארשטעהער פון דער [b]העבסטער אריסטאקראטיע בשעת דער קבורה.
[/b]
חזור אל “משפחות סופרים וימות עולם”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 424 אורחים