.השוחט כתב:לרבנים המגיבים. לפי השעה שהגבתם. זה היה בטרם סיימתי. הביטו נא בקטעים האחרונים.
לא רציתי לפרט בפנים על הפילוסופיה.
בעיקר הוא אחז מקאנט.
היתה תקופה שהוא היה פותח את יומו בבוקר השכם בלימוד וחשיבה על קטע מספרו...
ספרן כתב:הספר המדובר הוא תולדות הגר"א לרש"מ חאנעס. [קונטרס דקיק הכולל את ערך ביאור הגר"א מספר תולדות הפוסקים לחאנעס] ויש להדגיש כי לא נתכון ליחס משפט זה להגר"א אלא כותב כי משנאת הגר"א את הפילפול התנגד גם לפילוספיה אשר עד שצרפה קאנט לא היתה כי אם עמל פה.
...ספר זה היה מצוי תח"י החזו"א שכן גם על מה שכתב שם כי הגר"א התיר חרצובות האיסור שעשה רת"ם להגיה בספרים... כתב החזו"א [שם מכתב קע"ב] "להד"ם ואלו דברי שטות" ('אלייעזר' בסו'ס)]
מקדש מלך כתב:רציתי להעלותו כתמונה, אך פשוט איני יודע איך עושים זאת. אודה למישהו שיסביר.
ספרן כתב:אבל יש שכתב :
אגרות ראיה, א מד
"הננו עומדים למעלה מכל היאושים,[1] אפילו היותר מגוהצים ונאים הנם רק טיח טפל,[2] אפילו "השיבה אל קנט"[3] אינה חובקת אפילו את החלק היותר קטן מעוזם של ישראל. אמת הדבר, שמאז מעולם ידענו, ולא הוצרכנו לקנט שיגלה לנו רז זה, שכל ההכרות האנושיות הנן סוביקטיביות יחוסיות" וכו'
יושב ירושלים כתב:מקדש מלך כתב:רציתי להעלותו כתמונה, אך פשוט איני יודע איך עושים זאת. אודה למישהו שיסביר.
.השוחט כתב:א' מחכמי הפורום שאלני על כך בפרטי אם הערצתו ירדה קצת.
וזה אשר השבתיו הנלענ"ד:
אני גם חושב שהערצתו ירדה במקצת.
אלא שהוא סבר שיש גם חלק בתורה מהסוג של החזו"א, הרי חייבים גם לברר הדינים העולים וכו', והחזו"א עשה את זה הכי עמוק והכי יסודי ובהכי הרבה התמסרות ורצינות. ועל כך המשיך להעריצו, וגם לסמוך על פסקיו.
הוא עצמו אחז שלא בזה צריך לעסוק. שצריך לסמוך על בעלי מקצוע מסוגו של החזו"א שיעשו את העבודה השחורה, ושמי שיכול עליו לעסוק בחכמת התורה.
.השוחט כתב:י.
ושוב מעשה ביהודי אחר שנרעש ממנו מאד,
והחל לשבור בפניו חביות יין שלו.
ההוא עשה זאת בזעם נורא.
ר' גדליה עמד וחייך. לא ניסה בכלל למונעו.
[תורת ההשתדלות שלו לצד ביטחון, זה בכלל משהו מופלא לעצמו].
פתאום ר' גדליה שאל אותו, לדעתך אתה עושה מצוה?
ההוא צעק, בוודאי !
אמר לו ר' גדליה אם כן, מדוע אינך עושה זאת בשמחה?...
עקביה כתב:אם הוזכר הרב יצחק שילת, אפשר להזכיר את ספרו "בתורתו של רבי גדליה".
מן הסתם שם מוצגת דמותו של רג"נ באופן הכי קרוב למקור.
עקביה כתב:אם הוזכר הרב יצחק שילת, אפשר להזכיר את ספרו "בתורתו של רבי גדליה".
מן הסתם שם מוצגת דמותו של רג"נ באופן הכי קרוב למקור.
אבקברד כתב:האם הספור על מציאת הכתבים בגניזה - בדוק?
הלא דבר הוא שבדיוק בזמן שהגר"ג זרק את כתביו - הזדמן מקורבו לאותה גניזה מצאן, הכירן וגאלן?
אם קבלה היא נקבל,
אך אם שמועה היא...
ספרן כתב:ובהרחבה, בדברי תלמידו הרי'ש כאן:
http://asif.co.il/wpfb-file/asif-1-376-382-pdf/
.השוחט כתב:הוא אמר פעם למישהו, שעיקר האמונה שכל התורה המצוייה עתה בידנו וכו', זה מתייחס רק לתורה שעוברת במסורת בידי כל חכמי ישראל, ולכן מי שלא מקבל חלקים מסויימים בתורת הנסתר,
יתכן שהוא שוטה, אבל כופר איננו.
ההוא מאד נרעש והלך לסטייפלר,
בתחילה הוא רק אמר את הדברים, מסתמא הוא סילף אותם קצת,
ובאמת הסטייפלר החל לומר דברים חריפים,
אבל כשההוא אמר שזה ר' גדליה וצריך לאסור את יינו,
הסטייפלר שאג עליו שאגות נוראיות, מבזה תלמיד חכם !
ולא נחה דעתו עד שעמד ודחפו במקלו עד מחוץ לחצירו,
תוך כדי שצועק עליו שוב ושוב.
חזור אל “משפחות סופרים וימות עולם”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 535 אורחים