אהרן תאומים כתב:שמואל דוד כתב:קל:
רש"י ד"ה המזיק מתנות כהונה - קודם שנתנן לכהן השליכם לאור או לים
צע"ק בכוונת רש"י, וכי לא ידעינן הכוונה ב"מזיק"?
אפשר למעוטי היזק שאינו ניכר כגון שמערבו עם בשר נבילה וכד'
שמואל דוד כתב:דברים יפים כדרכו בקודש. אולם ע״פ פשטות נראה כמו שכתבתי.
שמואל דוד כתב:קלא.רש"י ד"ה חטיף מתנתא - כשהיו התינוקות מוליכין כו'.
צ"ע מדוע פירש שחטף מן התינוקות ולא מן הבעה"ב עצמו?
אהרן תאומים כתב:וזה גילה על זה שענינו חביבות מצוה וראה סוכה נו ע"א וב' במשנה בגמרא וברש"י מיד התינוקות שומטין וכו' אורחא דמילתא. שאין דרך לשמוט מיד הגדולים את אתרוגיהם:
ללומדי הדף היומי מומלץ מאד להיעזר במהדורת שוטנשטיין.שמואל דוד כתב:צ"ע מדוע פירש רש"י שחטף מן התינוקות ולא מן הבעה"ב עצמו?
הגמרא אומרת: 'כָּל הֵיכָא דִתְנַן בִּפְנֵי הַבַּיִת וְשֶׁלֹּא בִּפְנֵי הַבַּיִת' - שֶׁלֹּא לְצֹרֶךְ', ומר אמר 'צורך יש בה'. אתמהה.אהרן תאומים כתב:אפשר לומר שבזמן שהבית קיים קיבלו הכהנים חלקם מכל הבהמות הן קרבנות והן חולין, ע"כ חידשו כשאין ביהמ"ק קיים ממשיכים הכהנים לקבל מן החולין חלקם.
שמואל דוד כתב:קלא.
רש"י ד"ה חטיף מתנתא - כשהיו התינוקות מוליכין כו'. צ"ע מדוע פירש שחטף מן התינוקות ולא מן הבעה"ב עצמו?
ביקורת תהיה כתב:ללומדי הדף היומי מומלץ מאד להיעזר במהדורת שוטנשטיין.שמואל דוד כתב:צ"ע מדוע פירש רש"י שחטף מן התינוקות ולא מן הבעה"ב עצמו?
טור תלגא כתב:שמואל דוד כתב:קלא.
רש"י ד"ה חטיף מתנתא - כשהיו התינוקות מוליכין כו'. צ"ע מדוע פירש שחטף מן התינוקות ולא מן הבעה"ב עצמו?
עי' אמתחת בנימין.
ביקורת תהיה כתב:הגמרא אומרת: 'כָּל הֵיכָא דִתְנַן בִּפְנֵי הַבַּיִת וְשֶׁלֹּא בִּפְנֵי הַבַּיִת' - שֶׁלֹּא לְצֹרֶךְ', ומר אמר 'צורך יש בה'. אתמהה.אהרן תאומים כתב:אפשר לומר שבזמן שהבית קיים קיבלו הכהנים חלקם מכל הבהמות הן קרבנות והן חולין, ע"כ חידשו כשאין ביהמ"ק קיים ממשיכים הכהנים לקבל מן החולין חלקם.
ביקורת תהיה כתב:ללומדי הדף היומי מומלץ מאד להיעזר במהדורת שוטנשטיין.שמואל דוד כתב:צ"ע מדוע פירש רש"י שחטף מן התינוקות ולא מן הבעה"ב עצמו?
מלה במלה מתוך חדושי חתם סופר (מובא במהדורת שוטנשטיין על אתר).טור תלגא כתב:עי' אמתחת בנימין.
שמואל דוד כתב:קלב.
רש״י ד״ה הלכתא כותיה דרב חסדא - דאמר לעיל המזיק מתנות או שאוכלי פטור מלשלם.
לכאורה צ״ע כוונת רש״י בזה, הרי כבר כתב כן לעיל בסוף קלא: ד״ה וכרב חסדא - דאמר מזיק מתנות כהונה או אוכלן פטור.
ועי׳ ר״ן.
שמואל דוד כתב:יש לעיין מדוע סדר זה.
הזרוע כנגד היד, וכן הוא אומר ויקח רומח בידו.
ולחיים כנגד תפלה, וכן הוא אומר ויעמוד פנחס ויפלל.
קבה כמשמעה, וכן הוא אומר ואת האשה אל קבתה.
ואתי נמי שפיר הא דנקט קרא הזרוע והלחיים והקבה בה"א הידיעה, רמז לזרוע של פנחס ולחיים של פנחס וקבה דמעשה פנחס, שעל ידיהן זכו הכהנים למתנות הללו.
שמואל דוד כתב:קלג:
הלוקח גז צאנו של עכו"ם פטור מראשית הגז כו'
כ"ה במתני' לקמן קלה. (ובאמת ליתא בתוספתא)
ויש לעיין מדוע לא תני כהן וצ"ע
שמואל דוד כתב:קלו:
אין והתנן היו לו ב' מינים שחופות כו'
צ"ע מדוע לא פירש"י "בניחותא" כמו שפירש לעיל ולקמן?
ועיין בדק"ס שיש גירסא בכת"י "דהא תניא" ואולי גי' זו הי' לפני רש"י...
בברכה המשולשת כתב:שמואל דוד כתב:קלו:
אין והתנן היו לו ב' מינים שחופות כו'. צ"ע מדוע לא פירש"י "בניחותא" כמו שפירש לעיל ולקמן? ועיין בדק"ס שיש גירסא בכת"י "דהא תניא" ואולי גי' זו הי' לפני רש"י...
וכי רש"י תמיד מפרש בהדיא אין והתניא- בניחותא?
בברכה המשולשת כתב:שמואל דוד כתב:קלג:
הלוקח גז צאנו של עכו"ם פטור מראשית הגז כו'. כ"ה במתני' לקמן קלה. (ובאמת ליתא בתוספתא) ויש לעיין מדוע לא תני כהן וצ"ע
הלוקח גז צאנו של גוי (עכו"ם זה שיבוש צנזורה)
ואין זה משיב על שאלת כתר"ה, אך לא יכול הייתי להתאפק מלתקן.
שמואל דוד כתב:בברכה המשולשת כתב:שמואל דוד כתב:קלג:
הלוקח גז צאנו של עכו"ם פטור מראשית הגז כו' כ"ה במתני' לקמן קלה. (ובאמת ליתא בתוספתא) ויש לעיין מדוע לא תני כהן וצ"ע
הלוקח גז צאנו של גוי (עכו"ם זה שיבוש צנזורה)
ואין זה משיב על שאלת כתר"ה, אך לא יכול הייתי להתאפק מלתקן.
יש לך לתקן הגמרות
שמואל דוד כתב:בברכה המשולשת כתב:שמואל דוד כתב:קלו:
אין והתנן היו לו ב' מינים שחופות כו' צ"ע מדוע לא פירש"י "בניחותא" כמו שפירש לעיל ולקמן? ועיין בדק"ס שיש גירסא בכת"י "דהא תניא" ואולי גי' זו הי' לפני רש"י...
וכי רש"י תמיד מפרש בהדיא אין והתניא- בניחותא?
בסוגיין פירש כן בכל פעם.
בברכה המשולשת כתב:שמואל דוד כתב:בברכה המשולשת כתב:שמואל דוד כתב:קלו:
אין והתנן היו לו ב' מינים שחופות כו' צ"ע מדוע לא פירש"י "בניחותא" כמו שפירש לעיל ולקמן? ועיין בדק"ס שיש גירסא בכת"י "דהא תניא" ואולי גי' זו הי' לפני רש"י...
וכי רש"י תמיד מפרש בהדיא אין והתניא- בניחותא?
בסוגיין פירש כן בכל פעם.
כמה פעמים?
מיני ומינך כתב:קלט ע"ב
בכדי לא להשאיר חלילה הגליון חלק
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 51 אורחים