משה דוויק כתב:אספקלריא כתב: אין שום תועלת להעתיק קישור שאי אפשר להגיע אליו (משום שהוא מעבר ל40 עמ' ראשונים של הספר).
יותר מועיל לכתוב את שם הספר ואת מס' העמ', ואז אולי אפשר להבין את הכוונה.
יש כאן צדיקים שיש להן אוצה"ח ופעמים מורידים את הדברים נא לא לחפש מומים.
דרומי כתב:[גם בשועה"ר לא הובא מנהג העמידה ב'צדקתך', אבל סביר להניח שלא היו בידו האלי' רבה והפרי מגדים וממילא אינו ראיה כ"כ].
הוד_והדר כתב:דרומי כתב:[גם בשועה"ר לא הובא מנהג העמידה ב'צדקתך', אבל סביר להניח שלא היו בידו האלי' רבה והפרי מגדים וממילא אינו ראיה כ"כ].
מהיכי תיתי
היה לפניו ב' הספרים ומציין לזה הרבה בציונים לשו"ע הרב
תורה מפוארת כתב:מצו"ב קטע מהחיד"א ביוסף תהילות, אני מחפש את המקור הקדום ביותר לשאלה והתשובה הזו המופיעה בספרי החיד"א לעשרות, וכן מובא בהרבה ספרים. כמו"כ היכן המדרש פליאה הזה בקטע המוצ"ב.
בקרו טלה כתב:אסיפת חכמים (תפ"ה) פר' יתרו
תורה מפוארת כתב:ייש"כ אך נראה לי שהרבי ר' העשיל שקדם לו [ראה ביוגרפיה עליו ... אחד מקובצי פירושיו על התורה הוא הספר 'חנוכת התורה', חידושים חריפים של ר' השיל מקובצים מספרים שונים (דפוס ראשון פיעטרקוב תר"ס - 1900)] כבר מביא קושיא זו. הוא אכן הראשון?
הוד_והדר כתב:דרומי כתב:הפרי מגדים
מציין לזה הרבה בציונים לשו"ע הרב
במסתרים כתב:הוד_והדר כתב:דרומי כתב:הפרי מגדים
מציין לזה הרבה בציונים לשו"ע הרב
הרבה??
בציונים הישנים (מיוחסים למחבר או לזמנו עכ"פ) יש מתי מעט ממש.
דרופתקי דאורייתא כתב:היכן מצינו בדברי חז"ל עה"פ לא יגורך רע, שהכוונה שהקב"ה לא יהיה יחד עם בעלי לשה"ר. (לא "יגורך" מלשון מגורים - עם "רע" שהוא בעל לשה"ר).
היכן מצינו בדברי חז"ל כי "רע" זה בעל לשה"ר?
הוד_והדר כתב:כמובן הרבה או מעט זה ריאלטיבי, אבל זה שלא מן הענין.
אף אם מביאו רק 5 פעמים אי אפשר לומר שלא היה הספר לפניו
במסתרים כתב:הוד_והדר כתב:כמובן הרבה או מעט זה ריאלטיבי, אבל זה שלא מן הענין.
אף אם מביאו רק 5 פעמים אי אפשר לומר שלא היה הספר לפניו
(הרבה/מעט - בשביל הדיוק ולמי שמתעניין.)
בחלק או"ח מצויין בפירוש לפמ"ג רק פעמיים - בסימנים שנכתבו בתקופה מאוחרת. לא מופרך לטעון שבזמן כתיבת סימן רצ"ב לא ראהו.
דרופתקי דאורייתא כתב:היכן הרמב"ם כותב שלכל מצוה יש שורש ויש ענף. [ופעמים בענף פחות מרגישים שעוברים עליו].
המקור שבאיבר שאדם חוטא, צריך לתקן אותו איבר. [יש להוכיח כן מתוס' מו"ק יז רע"א]. וכידוע שכך מורה ובא מרן הגרח"ק שליט"א, האם נכתב בזה מקורו וטעמו? כלומר מצינו כן כבר בדור שלפנינו? היכן?
היכן מצינו בדברי חז"ל עה"פ לא יגורך רע, שהכוונה שהקב"ה לא יהיה יחד עם בעלי לשה"ר. (לא "יגורך" מלשון מגורים - עם "רע" שהוא בעל לשה"ר).
היכן מצינו בדברי חז"ל כי "רע" זה בעל לשה"ר?
אימרה ידועה בשם הרבי מלובביץ' על הברכה "לשנה טובה ומתוקה" שטובה יהיה מאמינים שיהיה בוודאי, כי מה שה' עושה הוא לטובה, אבל אנו מבקשים שתהיה גם שנה מתוקה, שנרגיש את המתיקות תחת י' טפחים...
הדבר הכי קרוב שמצאתי לא אומר את זה אלא משהו אחר -
באגרות קודש כרך כח, י'תקצד:
לשנה טובה ומתוקה: טובה מצד החסדים ומתוקה מצד הגבורות שנמתקו (לקוטי לוי יצחק אגרות ע' שיא).
אשמח לעזרה למצוא מה המקור.
מחפש צדיקים שמסופר עליהם שלפני מותם הבטיחו להרעיש עולמות בשמים להיטיב לעם ישראל. ואחרי מותם התגלו ואמרו שבשמים הם רואים שהכל זה הכי לטובה.
מצאתי רק על המגיד ממעזריטש (בבינת משה, עמ' 16), ואני מחפש עוד.
תודה רבה!
[/quotיקר כתב:התבקשתי לשאול:אימרה ידועה בשם הרבי מלובביץ' על הברכה "לשנה טובה ומתוקה" שטובה יהיה מאמינים שיהיה בוודאי, כי מה שה' עושה הוא לטובה, אבל אנו מבקשים שתהיה גם שנה מתוקה, שנרגיש את המתיקות תחת י' טפחים...
הדבר הכי קרוב שמצאתי לא אומר את זה אלא משהו אחר -
באגרות קודש כרך כח, י'תקצד:
לשנה טובה ומתוקה: טובה מצד החסדים ומתוקה מצד הגבורות שנמתקו (לקוטי לוי יצחק אגרות ע' שיא).
אשמח לעזרה למצוא מה המקור.
וכן,מחפש צדיקים שמסופר עליהם שלפני מותם הבטיחו להרעיש עולמות בשמים להיטיב לעם ישראל. ואחרי מותם התגלו ואמרו שבשמים הם רואים שהכל זה הכי לטובה.
מצאתי רק על המגיד ממעזריטש (בבינת משה, עמ' 16), ואני מחפש עוד.
תודה רבה!
ישראליק כתב:איפה המקור להקפידא/מנהג לא למכור הבית הראשון?
משה דוויק כתב:מה זה לרל"י
סליחות כתב:היכן הרמב"ם פוסק שמצווה יותר מבשלוחו בקידושין?
עושה חדשות כתב:ראיתי מי שכתב;
חובה על הבן שילמד וידע את כל הש"ס עד שישא אשה, כמו שמבואר בשו"ע הגר"ז הלכות ת"ת סימן א'.
לא מצאתי.
לבי במערב כתב:סליחות כתב:היכן הרמב"ם פוסק שמצווה יותר מבשלוחו בקידושין?
הל' אישות פ"ג הי"ט.
יקר כתב:התבקשתי לשאול:אימרה ידועה בשם הרבי מלובביץ' על הברכה "לשנה טובה ומתוקה" שטובה יהיה מאמינים שיהיה בוודאי, כי מה שה' עושה הוא לטובה, אבל אנו מבקשים שתהיה גם שנה מתוקה, שנרגיש את המתיקות תחת י' טפחים...
הדבר הכי קרוב שמצאתי לא אומר את זה אלא משהו אחר -
באגרות קודש כרך כח, י'תקצד:
לשנה טובה ומתוקה: טובה מצד החסדים ומתוקה מצד הגבורות שנמתקו (לקוטי לוי יצחק אגרות ע' שיא).
אשמח לעזרה למצוא מה המקור.
ושא_נס כתב:מחפש את מקור דברי המפרשים שנתכוין אליהם רבי אליהו הכהן זצ"ל בספרו מעיל צדקה ובספרו ידו בכל הרצו"ב.
ייש"כ
תורה מפוארת כתב:יקר כתב:התבקשתי לשאול:אימרה ידועה בשם הרבי מלובביץ' על הברכה "לשנה טובה ומתוקה" שטובה יהיה מאמינים שיהיה בוודאי, כי מה שה' עושה הוא לטובה, אבל אנו מבקשים שתהיה גם שנה מתוקה, שנרגיש את המתיקות תחת י' טפחים...
הדבר הכי קרוב שמצאתי לא אומר את זה אלא משהו אחר -
באגרות קודש כרך כח, י'תקצד:
לשנה טובה ומתוקה: טובה מצד החסדים ומתוקה מצד הגבורות שנמתקו (לקוטי לוי יצחק אגרות ע' שיא).
אשמח לעזרה למצוא מה המקור.
וכן,מחפש צדיקים שמסופר עליהם שלפני מותם הבטיחו להרעיש עולמות בשמים להיטיב לעם ישראל. ואחרי מותם התגלו ואמרו שבשמים הם רואים שהכל זה הכי לטובה.
מצאתי רק על המגיד ממעזריטש (בבינת משה, עמ' 16), ואני מחפש עוד.
תודה רבה!
זכור לי גם על הרה"ק מבארדיטשוב שהרה"ק מרוזין אמר שכדי שלא יזכור בקשתו זו יש לו לרל"י תענוג מיוחד שם רק בשבילו כדי שלא יזכור מדבריו. מצו"ב עוד משהו זה לא מקור אבל אולי משהו
כ"ק מו"ח אדמו"ר הי' נוהג לומר תמיד "לשנה טובה ומתוקה".
והענין בזה:
"(שנה) טובה" כשלעצמה – הרי זה כבר טוב, ומהי ההוספה ד"מתוקה"?
והביאור בזה – שהפירוש ד"מתוקה" הוא להמתיק ולהפוך את הענינים שבגלוי הם לא טוב, שגם הם יהיו טוב.
והיינו, שכל הענינים שבשנה החולפת לא היו בטוב הנראה והנגלה ("ניט ווי ס'האָט זיך געוואָלט") – דאף שזהו אמנם "טוב", מ"מ, הרי זה בחי' חסדים המכוסים דעלמא דאתכסייא – יהפכו בשנה הבאה להיות בטוב הנראה והנגלה, שגם עיני בשר יראו שהם טוב.
והענין בזה – שגם בחי' חסדים המכוסים דעלמא דאתכסייא, הטוב הנעלם שלמעלה מהשתלשלות, יומשך בגילוי, שהרי מצד האור שלמעלה מהשתלשלות אין שום הגבלות, ולכן הרי הוא פורץ כל הגדרים, ונמשך טוב בלי גבול, בטוב הנראה והנגלה.
סליחות כתב:היכן נזכר בגמ' לפתוח ולסיים בדבר טוב כשעוסקים בד"ת? (לא על קריאה בס"ת במגילה לא:)
עזריאל ברגר כתב:סליחות כתב:היכן נזכר בגמ' לפתוח ולסיים בדבר טוב כשעוסקים בד"ת? (לא על קריאה בס"ת במגילה לא:)
לא בדיוק, ואפילו קצת ראיה לסתור, מהמשנה האחרונה דכלים: אשריך כלים ש...יצאת בטהרה.
ולהעיר, שהרמב"ם סיים כל "הלכות" בספר טהרות - בדבר טוב (משא"כ בשאר ספרים, כגון הלכות אבל).
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 20 אורחים