עקביה כתב:זה סיפור יפה ומרגש מאד. שמא תגלה לנו מיהו האדמו"ר הנזכר?
כמדומני שישנו רק אדמו"ר אחד שיש בידיו כת"י בירושה מהרבי רבי לוי יצחק מבארדיטשוב זי"ע...
היו בידיו 2
את אחד מהם הוא כאמור בסיפור לעיל מסר, נשאר אצלו השני שהיה מופקד בידיו של הגבאי.
עקביה כתב:זה סיפור יפה ומרגש מאד. שמא תגלה לנו מיהו האדמו"ר הנזכר?
עקביה כתב:שלמה גוטליב כתב:ואגב, יש לי מכר שהיה נזקק לטיפול כלשהוא בסכום אדיר מאד להצלת חייו, עד כדי שלא יכל לחשוב על טיפול זה. הוא נכנס לבקש עזרה מאחד מגדולי האדמורי"ם שליט"א, שנאנח מרה לשמע הסיפור.
לפתע קם הוא ממקומו, עלה אל בית גנזיו, לקח משם מכתב בכתב ידו של הרב הקדוש מבארדיטשוב זי"ע כתב יד שהגיע לידיו מירושת אבות, נתנם לו ואמר, "מיין רעביסטווע מאכט דאס נישט אויס, אובער פאר דיר קען דאס אסאך העלפין" (את האדמורו"ת שלי זה לא יבטל, אבל לך זה יכול מאד לעזור)
הלה מכר את הכ"י במאות אלפי דולרים...
ללמדך ערכם האמיתי של ירושות כאלו שיכולות להציל חיים..
זה סיפור יפה ומרגש מאד. שמא תגלה לנו מיהו האדמו"ר הנזכר?
איש_ספר כתב:עקביה כתב:שלמה גוטליב כתב:ואגב, יש לי מכר שהיה נזקק לטיפול כלשהוא בסכום אדיר מאד להצלת חייו, עד כדי שלא יכל לחשוב על טיפול זה. הוא נכנס לבקש עזרה מאחד מגדולי האדמורי"ם שליט"א, שנאנח מרה לשמע הסיפור.
לפתע קם הוא ממקומו, עלה אל בית גנזיו, לקח משם מכתב בכתב ידו של הרב הקדוש מבארדיטשוב זי"ע כתב יד שהגיע לידיו מירושת אבות, נתנם לו ואמר, "מיין רעביסטווע מאכט דאס נישט אויס, אובער פאר דיר קען דאס אסאך העלפין" (את האדמורו"ת שלי זה לא יבטל, אבל לך זה יכול מאד לעזור)
הלה מכר את הכ"י במאות אלפי דולרים...
ללמדך ערכם האמיתי של ירושות כאלו שיכולות להציל חיים..
זה סיפור יפה ומרגש מאד. שמא תגלה לנו מיהו האדמו"ר הנזכר?
ידוע על האדמו"ר מבויאן. אם זה נכון, זה נפלא מאד. (גם צדקה בסכום כזה היא דבר שאינו בנמצא, אבל כידוע אצל חסידים שחפץ מירושת אבות נחשב בעיני האדמורי"ם כמשהו מעבר לזה, סוג של לגיטמציה להנהגה (אין לי את המילים המדויקות) וכידוע במשפט הספרים שהאדמו"ר מלובביטש התבטא, שלקיחת הספרים היא "א קטרוג אוף דבענקל"
שלמה גוטליב כתב:וכך גם מסופר על אחד מגדולי תלמידי האריז"ל, רבי ישראל נאג'רה, שפעם ישב בסעודת שבת וזימר את פיוטיו המיוחדים והנעלים והאריז"ל גילה שרבבות מלאכי מרום ירדו משמים להאזין לפיוטיו, אך מאחר שהוא ישב ללא הבגד והכובע השבתי, הסתלקו כל המלאכים כלעומת שבאו! וכשלבש את בגדי השבת - שבו כל אותם רבבות מלאכים!
פרי יהושע כתב:שלמה גוטליב כתב:וכך גם מסופר על אחד מגדולי תלמידי האריז"ל, רבי ישראל נאג'רה, שפעם ישב בסעודת שבת וזימר את פיוטיו המיוחדים והנעלים והאריז"ל גילה שרבבות מלאכי מרום ירדו משמים להאזין לפיוטיו, אך מאחר שהוא ישב ללא הבגד והכובע השבתי, הסתלקו כל המלאכים כלעומת שבאו! וכשלבש את בגדי השבת - שבו כל אותם רבבות מלאכים!
אגב אני שמעתי ממקור מסומך מאד [הוא כנראה קרה אותו במקורו כי אני איני יודע היכן הוא המקור], את הסיפור באופן אחר ופחות חסידי,
לא שהסתלקו המלאכים בעקבות שלא לבש את בגדי השבת שלו בשבת,
אלא כשחיבר את מפזמוניו ביום חול ומחמת החום הגדול פשט את חולצתו והיה בגופיה בלבד.
"יחי ההבדל הקטן".
מתפעל כתב:קאליסק, הסיפור על דפנות הסוכה מאד מפורסם על אחד משלושת האחים אדמורי רחמיסטריווקא שהיו כאן בארץ. איני זוכר איזה מהם.
שלמה גוטליב כתב:ואגב, יש לי מכר שהיה נזקק לטיפול כלשהוא בסכום אדיר מאד להצלת חייו, עד כדי שלא יכל לחשוב על טיפול זה. הוא נכנס לבקש עזרה מאחד מגדולי האדמורי"ם שליט"א, שנאנח מרה לשמע הסיפור.
לפתע קם הוא ממקומו, עלה אל בית גנזיו, לקח משם מכתב בכתב ידו של הרב הקדוש מבארדיטשוב זי"ע כתב יד שהגיע לידיו מירושת אבות, נתנם לו ואמר, "מיין רעביסטווע מאכט דאס נישט אויס, אובער פאר דיר קען דאס אסאך העלפין" (את האדמורו"ת שלי זה לא יבטל, אבל לך זה יכול מאד לעזור)
הלה מכר את הכ"י במאות אלפי דולרים...
ללמדך ערכם האמיתי של ירושות כאלו שיכולות להציל חיים..
מתפעל כתב:איך הגיעו משקפי החזון איש להגאב"ד הנ"ל? הוא קנה אותם?
יישר כח בקרו.
שבילי דנהרדעא כתב:מתפעל כתב:איך הגיעו משקפי החזון איש להגאב"ד הנ"ל? הוא קנה אותם?
יישר כח בקרו.
לא, איזה בעל חנות של משקפיים בברוקלין קנה אותם,והוא השאיל אותם כנראה להגאב"ד.
איש_ספר כתב:כידוע אצל חסידים שחפץ מירושת אבות נחשב בעיני האדמורי"ם כמשהו מעבר לזה, סוג של לגיטמציה להנהגה (אין לי את המילים המדויקות) וכידוע במשפט הספרים שהאדמו"ר מלובביטש התבטא, שלקיחת הספרים היא "א קטרוג אוף דבענקל" [ליתר דיוק: "ער מיינט דעם בענקל". ל.ב.]
ברקים רב כתב:אדון יקר, אתה חושש שידונו אותך בבי"ד של מעלה על כל אשכול מהארכיון שמוזכר בו ליובאוויטש ולא הגבת בו?
לבי במערב כתב:ברקים רב כתב:אדון יקר, אתה חושש שידונו אותך בבי"ד של מעלה על כל אשכול מהארכיון שמוזכר בו ליובאוויטש ולא הגבת בו?
א"י על מה המהומה [קיבלתי גם הודעה פרטית בנושא].
אי"ז אשכול ישן כ"כ [התגובה האחרונה (לפני זו שיצאה ממקלדתי) ה"ה מיום י"ד שבט ה'תשע"ז לברה"ע, בשעה 9.37 בבוקר - לפני כשנה ומחצה].
נוהג אני לעלעל באשכולות, לקטוף מהם פירות יפים - וכשיש עמי בנו"ט להוסיף, אף מגיב ומניב ב"ה.
בכלל, איני מבין את 'תורת הצמצום' הגורסת שיש להגיב ולעסוק אך ורק באשכולות שמאתמול ומשלשום, מלפני שבוע ושבועיים - וח"ו (רח"ל!!!) לא בשלפני שנה ושנתיים. וכבר הי' לעולמים, שהגבתי באשכול ישן (ואפילו בלא יותר מהבעת יש"כ), והאשכול קם לתחי' (כשמנהלי הפורום מגיבים בו) - עקב הנושא המעניין הנדון בו, שלפתע הוצג לעיני חו"ר הפורום.
וכיון שראיתי שיש כאן ענין בלתי מדויק [ואני הק' נוהג להגיב עד"ז בעוד מקרים כגון דא, ולמרבה הפלא... - לאו דוקא בנוגע לליובאוויטש*], אמרתי ללבי: אעמידה נא הדבר על דיוקו.
ובפרט בנידו"ד - שיש קשר בין תגובתי (עכ"פ חצי' השני) לנושא האשכול.
אמנם, יש"כ על שהואיל כת"ר למנותני לדוברה של תנועה כה חשובה כליובאוויטש בפורום זה (החשוב ג"כ), אך לצערי - איני רואה א"ע מתאים וראוי לכך. ועם כת"ר הסליחה.
___________________________________________________________________________________
*) וכאו"א ביכלתו לבדוק זאת, ע"י הקשה פשוטה ב'פרופיל המשתמש' דידי - בלחצן 'חפש את הודעות המשתמש'. בהצלחה.
נ.ב. דרך אגב: גם לו יצויר והייתי מגיב אך ורק בנוגע לליובאוויטש, ומה הפגם והפסול בכך?
אם זה הנושא המעניין אותי, ובו אני 'חי' [באידיש: "קאכט זיך". מצטער, בעברית היבשה אין לזה תרגום - גם לא חופשי...] - מה הבעי' בכך?!
ישנם (מסתמא) באתרא קדישא הדין כותבים המגיבים (בעיקר עכ"פ) ב'אספקלריא', כי בזה עיסוקם [ויש גם (הס מלהזכיר!) כאלה שכל תגובותיהם ממוקמות בתת-פורום 'והצנע לכת'...]. וכי בגלל זה יתקיפו אותם על כך?
לצערי, שגבה ממני.
ואגב, אינני חושש שידונו אותי ע"כ בבי"ד של מעלה. יהי' להם, לצערי, ענינים יותר חמורים לטפל בהם...
[לכל מי שעומד להעיר על כל פסקא בהודעתי זאת: רובה נכתבה כתגובה על מ"ש אלי בפרטי' (כנ"ל בראש ההודעה), ומשבאה ההודעה המצוטטת לעיל - ראיתי לנכון לפרסמה, בהוספות ותיקונים ומעט שינויים].
פרנקל תאומים כתב:שמעתי בשם הרבי ר' מנדל מרימנוב זי"ע על מה דאמרו ז"ל על יעקב אבינו "מלמד שיציאת צדיק מהעיר עושה רושם", שהנה אם בכל העיר הצדיק משאיר את רושמו, ק"ו שבחפציו בהם הוא משתמש בידיו ממש, הוא משאיר את רושמו.
ויש עוד הרבה מה להוסיף בזה.
(אלא שעדיין אי"ז אומר שאם אני אקח חפץ של צדיק, תיהיה לי מזה איזו שהיא תועלת).
אוצר החכמה כתב:לא בטוח...
הוה אמינא כתב:בישיבת בית אריה שהיתה בראשות הגר"א פלצ'ינסקי היה כסא עץ ישן מבית רבי אריה לוין שהיה ידוע בתור הכסא שישב עליו הגה"ק רבי יהושע לייב דיסקין.
פעם אחת בקידוש בשב"ק שהתקיים שם והגיע הצדיק ר' יצחק זילבר, אמרו לו שהכסא הריק שבקצה השולחן הוא כסא שישב עליו רבי יהושע לייב!! והר"י ביטל את האמירה הנלהבת הזו וישב במקום אחר, ואחרי שהיה נראה לו שהאומר לא שם לב או שכבר הלך, ניגש לאותו כסא ישן וישב עליו כמה שניות ומלמל, אולי פרק תהילים או משנה או משהו אחר...
(מפי האומר הנ"ל)
גביר כתב:בירושלים יש לפחות שלושה כסאות שמורים כאלה - הכסא בבעלזא שהוזכר, כסאו של רבי נחמן מברסלב בבית המדרש ברסלב במאה שערים, כסאו של הראי"ה במרכז הישנה, ואולי יש עוד שאינם ידועים / זכורים לי.
יגל כתב:ועדיין לא הזכירו כאן את הגרשז"א שהתבטא ביחס לגמ' ברכות של הגר"א (שהביא לו ר' ידידי' פרנקל) "גמרא משומשת שווה פופציק שקלים ולא אגורה יותר"... וכשהראה לו את שרידי החלב מהנר של הגר"א "יש לי הרבה נרות בארון"...
שייף נפיק כתב:מי שמכיר את תפרח ודאי מכיר את הרכב האספנות הנדיר שהיה בבעלות הרב 'בינעט' הזקן (אינני יודע אם הוא בחיים) אבל כפי שרווחה האגדה אז הרכב הזה הסיע את הבבא סאלי וכמדומה את אחד מגדולי האדמורי"ם (אולי ר' אהרן מבעלז?) והוא סירב למוכרו למרות שהציעו לו תמורתו...
גם אני הצעיר זכיתי לשהות בתוכו אולי כדאי לחכות עד שזה יהיה שווה יותר..
חזור אל “משפחות סופרים וימות עולם”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 276 אורחים