עובר ושב כתב:ראה בשו"ת יביע אומר (חלק ט' יו"ד סי' י'), "ומש"כ עוד דאיכא משום בחוקותיהם לא תלכו, אמנם גם בשו"ת אמרי אש (יו"ד ס"ס נ"ה) כתב כן, אך המעיין היטב בבית יוסף (סי' קע"ח) יראה דלא חיישינן להכי. וכבר כתב בספר משנת חכמים, שאין איסור ובחוקותיהם לא תלכו נוהג אלא כשהוא מתכוון להתדמות אליהם, ולא דמי לפסיק רישיה שאסור אפי' בדבר שאינו מתכוון, דהכא מעיקרא לא נאסר כלל אלא באופן שכוונתו להתדמות אליהם. וכן העליתי בשו"ת יביע אומר חלק ג' (יו"ד סי' כ"ה אות ה'). והבאתי ראיה מדברי הב"ח (ס"ס קע"ח) שכתב, דהוא טעמא שהותר לישראל הקרוב למלכות ללבוש כמלבושיהם כו', אע"פ שאיסור זה הוא מן התורה, משום שלא נאסר מן התורה אלא כשעושה כן להדמות להם, וכלשון הספרי, שלא תאמר הואיל והם יוצאים בארגמן, אף אני אצא בארגמן, אבל מי שאינו עושה כדי להדמות להם, אלא שעושה כדי שלא יהיה לו גנאי אם לא ידמה להם, דבר זה לא אסרה תורה". עכ"ל.
ובהמשך הוסיף הרב שם, "ועוד י"ל ע"פ מש"כ בשו"ת בית שערים (יו"ד סי' רל"ו), דלא שייך איסור ובחוקותיהם לא תלכו, אלא בדבר שעושים משום אמונתם ועבודתם, הא לאו הכי אין בו משום ובחוקותיהם לא תלכו. ע"ש. ועוד שהיום רוב ישראל כמעט מגלחים זקנם במספריים כעין תער, הלכך אין לחוש לאיסור זה כלל. וכ"כ בתשובות החדשות של החתם סופר (יו"ד סי' ל"ו), שאף שמראש מקדם שהורגלו האומות באירופה לגלח זקנם, המסיר שערותיו נראה כמי שמתדמה להם במלבושיהם, שיש בו איסור משום ובחוקותיהם לא תלכו, כל זה היה מאז ומעולם, אך עתה בעוונותינו הרבים קלקלתינו תקנתינו, שכבר הורגלו רובא דרובא מישראל שבמדינתנו לגלח הזקן וא"כ אין כאן משום ובחוקותיהם לא תלכו". עכ"ל.
עובר ושב כתב:תקרא היטב את מה ששלחתי, ותבין איך גם לפי הרמב"ם אין בכלל הו"א לאסור זאת משום בחוקותיהם.
אש משמים כתב:ב'פאר הדור' לא ראיתי שכתוב דבר מה בעניין גידול השיער.
מדוע לנזיר לא היתה בעיה של חציצה בשיערו??
תורה מפוארת כתב:אש משמים כתב:ב'פאר הדור' לא ראיתי שכתוב דבר מה בעניין גידול השיער.
מדוע לנזיר לא היתה בעיה של חציצה בשיערו??
, מה לא ראית? החזו"א אכן הסכים עם הדברים שאין לכך הסבר מיישב.
בהקשר לנזיר יתכן כי זה המצוה שלו לגדל וזה לא מבטל מצוות תפילין, רק שזה פשוט קשה לדייק כמ"ש המשנ"ב. ולק"מ
תורה מפוארת כתב:אש משמים כתב:ב'פאר הדור' לא ראיתי שכתוב דבר מה בעניין גידול השיער.
מדוע לנזיר לא היתה בעיה של חציצה בשיערו??
, מה לא ראית? החזו"א אכן הסכים עם הדברים שאין לכך הסבר מיישב.
בהקשר לנזיר יתכן כי זה המצוה שלו לגדל וזה לא מבטל מצוות תפילין, רק שזה פשוט קשה לדייק כמ"ש המשנ"ב. ולק"מ
אש משמים כתב:האר נא את עיני היכן דובר על גידול הבלורית.
תורה מפוארת כתב:בהקשר לנזיר יתכן כי זה המצוה שלו לגדל וזה לא מבטל מצוות תפילין, רק שזה פשוט קשה לדייק כמ"ש המשנ"ב. ולק"מ
מקדש מלך כתב:לא זוכר איפה ראיתי (אולי בשם החלקת יהושע), שכל המושג בלורית שדיברו הפוסקים הוא כשמאריך מלפנים יותר מבאחור.
גם הרוגוטשובר לא גילח את שערו, אלא שכולו היה ארוך, ואז היינו רביתייהו, שהרי התורה לא צוותה על האדם לגדל דווקא שערות קצרות.
לענין כתב:מפני מה פאות עבותות בצידי הראש אינן חוצצות לתפלין, ומאי גרעא הבלורית מינייהו?
לא יהא דבר חוצץ בין תפילין לבשרו לא שנא של יד לא שנא של ראש.
הגה: ודוקא בתפילין אבל ברצועות אין להקפיד.
לייטנר כתב:אש משמים כתב:האר נא את עיני היכן דובר על גידול הבלורית.
חיס כתב:מקור
מהיכי תיתי לאסור?חיס כתב:מחפש מקור
לאלו שמגדלים בלורית האם יש להם איסור לעלות לקריאת התורה ?
עזריאל ברגר כתב:מהיכי תיתי לאסור?חיס כתב:מחפש מקור
לאלו שמגדלים בלורית האם יש להם איסור לעלות לקריאת התורה ?
חיס כתב:מחפש מקור
לאלו שמגדלים בלורית האם יש להם איסור לעלות לקריאת התורה ?
חיס כתב:עזריאל ברגר כתב:מהיכי תיתי לאסור?חיס כתב:מחפש מקור
לאלו שמגדלים בלורית האם יש להם איסור לעלות לקריאת התורה ?
ישנם בתי מדרשות שיש להם תקנה מקדמת דנא שמגדל בלורית אין יכולים להיות חזן ושליח ציבור ולעלות לתורה
מהיכי תיתי המקור בהלכה לתקנה זו ?
מקור הלכתי כנראה שאכן אין לכך, אבל יש מקור לאסור:עזריאל ברגר כתב:אין לזה מקור בהלכה.
במסתרים כתב:חיס כתב:מקור
מגלה עמוקות פרשת קדושים ע"פ לא תקיפו בשם סודי רזא, וכן מביאים בשם ספר גימטריאות לר"י החסיד סימן ל
חיס כתב:עזריאל ברגר כתב:מהיכי תיתי לאסור?חיס כתב:מחפש מקור
לאלו שמגדלים בלורית האם יש להם איסור לעלות לקריאת התורה ?
ישנם בתי מדרשות שיש להם תקנה מקדמת דנא שמגדל בלורית אין יכולים להיות חזן ושליח ציבור ולעלות לתורה
מהיכי תיתי המקור בהלכה לתקנה זו ?
חיס כתב:ברוך השם מצאתי מקור המגדל בלורית לא ראוי להיות חזן - שליח ציבור
בשו"ת "קרן לדוד" חלק או"ח סימן כב דברים כדורבנות... עין שם בארוכה...
https://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=1112&pgnum=69
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 358 אורחים