הפשוט בפשטותו כתב:תודה.
עיין כאן [עמ' י']: http://www.col.org.il/pics/inbox/7260553_6431957.pdf שמביא כן האדמו"ר מחב"ד בשם התיקוני זוהר
משה דוויק כתב:הפשוט בפשטותו כתב:תודה.
עיין כאן [עמ' י']: http://www.col.org.il/pics/inbox/7260553_6431957.pdf שמביא כן האדמו"ר מחב"ד בשם התיקוני זוהר
היכן ניתן להשיג קונטרס זה?
ההוא דאמר כתב:ידוע שהמקור לכך, הוא מכתבי האר"י.
משה דוויק כתב:היכן ניתן להשיג קונטרס זה?
נוטר הכרמים כתב:יישר כח, נפלא מאוד.
כבר העירו שבד בבד עם ההעמקה בסגולת הימים ושגב הזמן אין לאבד את האופי הפשוט והאמיתי שנתנו לו חז"ל 'יום משתה ושמחה', וכגדרים המופיעים בהלכה שהתירו דברים מסוימים בשביל ריבוי השמחה.
אברהם כתב:נוטר הכרמים כתב:יישר כח, נפלא מאוד.
כבר העירו שבד בבד עם ההעמקה בסגולת הימים ושגב הזמן אין לאבד את האופי הפשוט והאמיתי שנתנו לו חז"ל 'יום משתה ושמחה', וכגדרים המופיעים בהלכה שהתירו דברים מסוימים בשביל ריבוי השמחה.
אכן, זוהי הערתו של הגה"צ רבי שריה זצ"ל המופיע בקטע האחרון בליקוט זה...
פורים-כפורים; מקבילות בין פורים לכפורים | כל המרבה ה"ז משובח; יום הכפורים - כ-פורים, האמנם?דרומי כתב:למיטב זכרוני יש אשכול עם שם כמעט זהה
עתה אוחדו ד האשכולות, והיו לאחדים בידיכם.לבי במערב כתב:פורים-כפורים; מקבילות בין פורים לכפורים | כל המרבה ה"ז משובח; יום הכפורים - כ-פורים, האמנם?דרומי כתב:למיטב זכרוני יש אשכול עם שם כמעט זהה
אברהם כתב:נוטר הכרמים כתב:יישר כח, נפלא מאוד.
כבר העירו שבד בבד עם ההעמקה בסגולת הימים ושגב הזמן אין לאבד את האופי הפשוט והאמיתי שנתנו לו חז"ל 'יום משתה ושמחה', וכגדרים המופיעים בהלכה שהתירו דברים מסוימים בשביל ריבוי השמחה.
אכן, זוהי הערתו של הגה"צ רבי שריה זצ"ל המופיע בקטע האחרון בליקוט זה...
רק דבר אחד לא הבנתי מעולם, מדוע לא עושים ישיבת אהרן הכהן ביום הכיפורים הלא גם אז אין כמעט יהודי שלומד תורה? והלא בת"ב יותר חמור, למה אין ישיבת רבי ירמיה הנביא? ולכאורה מצינו מבטלין ת"ת לקריאת מגילה ולסעודת פורים אך לא מצינו ביטול התורה עבור יום הכיפורים.
התושבה לדבר היא, ששמחת פורים בפרט ושמחה בכל נתפסת בעיני רבים כמין חריג בנוף היהדות המקדשת את הרצינות ואת ההתאפקות, והרי לשמחה מה זו עושה, יכול אדם לבטל כל היום אך מתוך עצבות ודכאון, אך רק תן לו קצת שמחה מיד יתעוררו הגנים המדוכאים ויצעקו, חלילה וחס יש ללמוד תורה ביום זה וכו'.
ולא התקררו דעתם של כמה, עד שהמציאו שבעצם יום הפורים הוא הזמן הכי מסוגל לישועות ורפואות, ויש כמו שובבים אמירת תהלים בהשכמה משל היום הי' יום חורבן יהדות.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 48 אורחים