עפר תחת רגליכם כתב:אשמח לדעת....
1. מדוע נחלץ מרדכי לעזרת אחשוורוש? הרי כעת מלך ערל לקח את אסתר, ועכשיו מרדכי שומע על מזימה להורגו. מה עניינו של מרדכי למנוע זאת?
2. מדוע אסתר לא נקראה למלך זה שלושים יום? הרי הוא חיפש בכל מלכותו נערה, וכעת לא קורא לה שלושים יום?
יישר כוחכם!
ע. התשבי כתב:בדרך הצחות אומרים, שעדיף היה למרדכי שייהרגו שני גויים (בגתן ותרש) מאשר גוי אחד (אחשוורוש) בלבד...
בקרו טלה כתב:ע. התשבי כתב:בדרך הצחות אומרים, שעדיף היה למרדכי שייהרגו שני גויים (בגתן ותרש) מאשר גוי אחד (אחשוורוש) בלבד...
יש המביאים שכן תירץ הגר"ח מבריסק בילדותו [ויש שהצמידו זאת כדרכם לר"ר העשיל]
עפר תחת רגליכם כתב:אשמח לדעת....
1. מדוע נחלץ מרדכי לעזרת אחשוורוש? הרי כעת מלך ערל לקח את אסתר, ועכשיו מרדכי שומע על מזימה להורגו. מה עניינו של מרדכי למנוע זאת?
ולימדנו בכך כמה דברים מועילים, מהם שנחשוף את אנשי הרשע ולא נאמר שזו מלשינות אסורה, אלא עדיף שהם יפלו במה שהם חפרוהו, מאשר יפלו בו הצדיקים.
ושראוי שניטיב עם המאמין והכופר בתשומת לב, שהרי הבורא יתעלה משגיח על כולם ומרחם עליהם, כפי שאמר (תהלים קמה, ט) 'טוב ה' לכל ורחמיו על כל מעשיו'.
הוגה ומעיין כתב:על השאלה הראשונה כותב רס"ג בפירושו למגילת אסתר, הנמצא ב"ה כעת בדפוס:ולימדנו בכך כמה דברים מועילים, מהם שנחשוף את אנשי הרשע ולא נאמר שזו מלשינות אסורה, אלא עדיף שהם יפלו במה שהם חפרוהו, מאשר יפלו בו הצדיקים.
ושראוי שניטיב עם המאמין והכופר בתשומת לב, שהרי הבורא יתעלה משגיח על כולם ומרחם עליהם, כפי שאמר (תהלים קמה, ט) 'טוב ה' לכל ורחמיו על כל מעשיו'.
צא וראה מה בין גאוני קדמאי לאחרונים.
חלמישצור כתב: נראה לענ"ד שברבות השנים פג קסמה של אסתר בעיני אחשורוש, וזה גם מסיבות פסיכולוגיות (העובדה שיש לו אינסוף נשים) וגם בשל יחסה שלה אליו (שהסתירה ממנו את עמה ומולדתה, וזה גרם לריחוק ביניהם). נראה שמה שראה בה תחילה - היה זה נשיאת חן, שאמנם הייתה אותנטית עבורו לשעתה, אבל לא היה ראוי לה בכל ימיו. בכלל, נראה שהיחסים בין מלך ומלכה בארמון הנ"ל לא היו יחסי איש ואשתו, וכמו במעשה ושתי.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 6 אורחים