עושה חדשות כתב:עושה חדשות כתב:סעדיה כתב:עושה חדשות כתב:דוגמא מענינת:
ז"ל הריטב"א ביבמות קג: לגבי נעל חליצה,
הב ליה ואקני ליה קאמינא לך. פי' מדרבנן בעלמא לקיים פשוטו של מקרא דכתיב נעלו דאילו מדאורייתא יוצא הוא בשל כל אדם דנעלו הראוי לו קאמר.
ויל"ע אם כונתו בכל פשוטו של מקרא שראוי מדרבנן לעשות כן, או תקנה מיוחדת כאן.
כמדומני שבמקראי קודש (להגרצ"פ) מובא שהגרי"פ פרלא למד מזה כלל, ואתח"י.
מצו"ב דוג' מענינת על דינים לעיכובא הנלמדים מלש' הפסוק בלי דרש' חז"ל וכד' - דין "הגשה" בעבד עברי אל הדלת.
מצאתי עוד דוגמא, מתוך דברי רבי אברהם בן הרמב"ם דלכתחי' הפרת הנדר ע"י הבעל צריכה להיות בפניה של האשה... צירפתי את הקטע הזה וצירפתי לו את הבא אחריו, שמא יחכמיני מאן דהו מה בין הפרה לביטול...
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 204 אורחים