בתבונה כתב:1. הרב עובדיה יוסף והרב אליעזר ולדנברג פסקו הלכה למעשה שאבן שתיה היא הצ'כרא ואף נהגו כך מעשה בעצמם. כך על פי הרב זלמן קורן במאמרו במעלין בקודש ל (אלול תשע"ה) תשובת הרדבז על כניסה לעליות סביב הר הבית - מבוא פרשנות חקר ועיון (עמודים 110 -113) להלן קישור
https://asif.co.il/wpfb-file/54-pdf-6/ במאמרו הנ"ל הוא מתאר את האולם שבשער וורן שנחשף בכ' תמוז תשמ"א הוא מתאר
אולם מתחת לקרקע שנכנס בעומק הר הבית האולם נכנס לעומק של 27 מטר מזרחה לכותל המערבי, והמשכו הוא פתח בבור מס' 30 שבהר, הרב עובדיה יוסף והרב ולדנברג בעל הציץ אליעזר היו מעורבים, ובגלל מרחקו מהצ'כרא היה ברור להם שאין לאולם כל קשר לחלל שנמצא מתחת העזרה, ופסקו 'להתיר בשופי' כניסה לאולם זה ולעשות שם בית כנסת, ואף ביקרו בעצמם באולם זה.
[אח"כ בעקבות פרסומי התקשורת נוצרה תגרה עם הערבים , ונאלצו לסגור את האולם בב' אלול תשמ"א ניתן לראות את הפתח החסום של שער וורן במנהרות הכותל]
אעתיק משם את העיקר
"בחודש תמוז תשמ״א, במהלך עבודות שקשורות לבית הכנסת הנ״ל, נפרץ החלק העליון של הקיר שסוגר את הפתח, וניתן היה לרדת במדרגות, שהתגלו כמצופה בצד השמאלי)הצפוני( של הקשת, אל קרקעית הבור. מימי הבור רוקנו, וכך הייתה גישה אל הבור במשך כחודש ימים )עד לתאריך ב׳ אלול תשמ״א( והוא נחקר באופן חלקי, וכך בין השאר התברר שהקיר המזרחי שלו הוא מאוחר, (דבר שהיה באמת מובן מאליו לאור התיאור מן התקופה הצלבנית שהובא לעיל, אשר בו מתוארות עשרים וחמש מדרגות או יותר שעולות כלפי מזרח מן הצד המזרחי של הבור). 114
114. דבר החדירה לבור היה אפוף במעטה של סודיות. בחלל הבור נבנו פיגומים מתחת לפתחי הבור שבהר הבית, וכך כוסו הפתחים מצידם התחתון בלוחות עץ, כדי שהמוסלמים שבהר הבית לא יבחינו בנעשה. מי שהיו מעורבים בעניין היו כמובן עובדים של המשרד לעניני דתות, וגם הרבנים הראשיים ועוד רבנים שעסקו בשאלה ההלכתית של הכניסה למנהרה. כמו כן היו מעורבים בעניין אנשי בטחון וכמה ארכיאולוגים. לאחר למעלה מחודש דלף העניין לאמצעי התקשורת, ואחר כך חדרו מוסלמים לחלל הבור דרך הפתחים שבהר הבית (תוך שימוש בפיגומים הנ״ל), ולאחר איזו תגרה הוחלט על סגירתו מחדש של פתח שער וורן. כפי שמסר לי בשעתו מר ישי הוכמן שהיה יועצו של הרב גץ לעניני בטחון, בבדיקות שנערכו תוך חתירה בקיר המזרחי, אכן התברר שהוא קיר חדש יחסית. (יש להדגיש נקודה זו, כי כמה ארכיאולוגים שמו לב לכך שקיר זה נמצא בהמשך ישיר למדרגה התחתונה בגרם המדרגות הצפון מערבי של הרמה שבמרכז הר הבית, אשר יש שדימו לראות בה שרידי קיר הרודיאני ]ראה על כך בספרי ״ועשו לי מקדש״ עמ׳ 7 סו]...
לגבי טיעונים על רב פלוני ואחר מסכים שזה לא טיעון בפרט שהיו לכך גורמים שונים כמו חשש שיגרם שיכנסו בטומאה למקום המקדש (מחנה שכינה וכדו') או שלא הכירו היטב את הטופוגרפיה המוכיחה את מקום המקדש
למרות זאת מתברר על פי הרב זלמן קורן שהרב עובדיה יוסף והרב אליעזר ולדנברג פסקו הלכה למעשה שאבן שתיה היא הצ'כרא ואף נהגו כך מעשה בעצמם
כך על פי מאמרו במעלין בקודש ל (אלול תשע"ה) להלן קישור
https://asif.co.il/wpfb-file/54-pdf-6/ במאמרו הנ"ל הוא מתאר את האולם שבשער וורן שנחשף בכ' תמוז תשמ"א הוא מתאר אולם מתחת לקרקע שנכנס בעומק הר הבית האולם נכנס לעומק של 27 מטר מזרחה לכותל המערבי, והמשכו הוא פתח בבור מס' 30 שבהר, הרב עובדיה יוסף והרב ולדנברג בעל הציץ אליעזר היו מעורבים, ובגלל מרחקו מהצ'כרא היה ברור להם שאין לאולם כל קשר לחלל שנמצא מתחת העזרה, ופסקו 'להתיר בשופי' כניסה לאולם זה ולעשות שם בית כנסת, ואף ביקרו בעצמם באולם זה.(ואף לא חששו לדעת הר' גורן שסלע הסכרא הוא מקום המזבח).
[אח"כ בעקבות פרסומי התקשורת נוצרה תגרה עם הערבים , ונאלצו לסגור את האולם בב' אלול תשמ"א ניתן לראות את הפתח החסום של שער וורן במנהרות הכותל]
אעתיק משם את העיקר
"בחודש תמוז תשמ״א, במהלך עבודות שקשורות לבית הכנסת הנ״ל, נפרץ החלק העליון של הקיר שסוגר את הפתח, וניתן היה לרדת במדרגות, שהתגלו כמצופה בצד השמאלי)הצפוני( של הקשת, אל קרקעית הבור. מימי הבור רוקנו, וכך הייתה גישה אל הבור במשך כחודש ימים )עד לתאריך ב׳ אלול תשמ״א( והוא נחקר באופן חלקי, וכך בין השאר התברר שהקיר המזרחי שלו הוא מאוחר, (דבר שהיה באמת מובן מאליו לאור התיאור מן התקופה הצלבנית שהובא לעיל, אשר בו מתוארות עשרים וחמש מדרגות או יותר שעולות כלפי מזרח מן הצד המזרחי של הבור). 114
114. דבר החדירה לבור היה אפוף במעטה של סודיות. בחלל הבור נבנו פיגומים מתחת לפתחי הבור שבהר הבית, וכך כוסו הפתחים מצידם התחתון בלוחות עץ, כדי שהמוסלמים שבהר הבית לא יבחינו בנעשה. מי שהיו מעורבים בעניין היו כמובן עובדים של המשרד לעניני דתות, וגם הרבנים הראשיים ועוד רבנים שעסקו בשאלה ההלכתית של הכניסה למנהרה. כמו כן היו מעורבים בעניין אנשי בטחון וכמה ארכיאולוגים. לאחר למעלה מחודש דלף העניין לאמצעי התקשורת, ואחר כך חדרו מוסלמים לחלל הבור דרך הפתחים שבהר הבית (תוך שימוש בפיגומים הנ״ל), ולאחר איזו תגרה הוחלט על סגירתו מחדש של פתח שער וורן. כפי שמסר לי בשעתו מר ישי הוכמן שהיה יועצו של הרב גץ לעניני בטחון, בבדיקות שנערכו תוך חתירה בקיר המזרחי, אכן התברר שהוא קיר חדש יחסית. (יש להדגיש נקודה זו, כי כמה ארכיאולוגים שמו לב לכך שקיר זה נמצא בהמשך ישיר למדרגה התחתונה בגרם המדרגות הצפון מערבי של הרמה שבמרכז הר הבית, אשר יש שדימו לראות בה שרידי קיר הרודיאני ]ראה על כך בספרי ״ועשו לי מקדש״ עמ׳ 7 סו]...
בשולי הדברים יש להוסיף כי כאשר הנושא עלה לדיון בשנת תשמ״א, היה ידוע לכל מי שביקש לפסוק בשאלה שמדובר במחילה שנמצאת מתחת הר הבית, ואין לה כל קשר לחלל שנמצא מתחת העזרה. כפי שצוין, מדברי הגמרא בפסחים שם עולה שמחילות שפתוחות לעזרה חללן מקודש בקדושת העזרה. מוסכם בדברי הפוסקים כי אם אין לה למחילה פתח אלא לעזרה, כולה מקודשת בקדושת העזרה, אך אם היא פתוחה גם לקודש וגם לחול, החלק שתחת הקודש הוא קודש, והחלק שתחת החול הוא חול. אלא שיש מעט חילוקי דעות בשאלת מחילות הר הבית, ומכל מקום דעת רוב המחברים היא כי מחילות שתחת הר הבית הן חול גמור, ואף הטמאים האסורים בהר הבית מותרים במחילות הר הבית.117 ואכן כאשר עלתה השאלה על הפרק, הכריע מרן הגר״ע יוסף שהיה אז רב ראשי, כדברי כל הפוסקים המתירים. 118
118. בנספח לספר של מר שמחה רז על הרב גץ, מועתק חלק מיומנו של הרב הנוגע לאירועים של הכניסה למחילה. על פי היומן, בתאריך כ׳ תמוז תשמ״א נחשף הפתח, ובאותו ערב ביקרו במקום תחילה הראשון לציון שביקש לשמוע פרטים, ואחר כך גם הרב גורן. למחרת היום שוב ביקרו הרבנים, ועל כך כתב הרב גץ ביומנו: ״שעתיים תמימות עשיתי עם הראשון לציון, הרב עובדיה יוסף שליט״א, שבא בלווית אחד הדיינים המפורסמים לדון בשאלת המחילה, וחפירות מזרחיות. סוכם להתיר בשופי כניסה לאולם הנ״ל, וכן לפתוח את כל הפתח. כן יש להקים בית כנסת ולהציב ארון קודש וכו׳״. )לפי מה שמסר לי הרב גץ בשעתו, הדיין האחר היה הגאון רבי אליעזר וולדנברג ז״ל. ובביקור השני שהם ביקרו, הם גם נכנסו בעצמם למחילה(.
http://www.archives.gov.il/archives/#/A ... 06854597f5כאן הפרוטוקול שהביא הרב קורן שליט"א לר' גורן את אותו פרוטוקול הוא העביר גם לשאר הרבנים ועל סמך זה התירו הרב עובדיה והציץ אליעזר את הכניסה לאולם וורן בשופי למרות שכותב שגם בפרוטוקול הוא כותב שלפי הרב גורן יש להמנע מהקטע המזרחי.
2. גם בשו"ת יביע אומר משמע כך להלן העתקת דבריו בחלק ה - יורה דעה סימן כז
"האמת יורה דרכו שהכותל המערבי שלנו אינו כותל העזרה כלל, אלא חומת הר הבית, וכמ"ש כן בפשיטות הגאון בעל אבני נזר (בחיו"ד סי' תנ). וממקומו הוא מוכרע"... ומבאר דבריו "איך יתכן שהכותל המערבי שלנו הוא כותל עזרה, בזמן שהמרחק בינו לבין האבן השתיה הוא יותר ממאה ושלשים אמה. ועל כרחך לומר שאין הכותל המערבי הזה אלא כותל הר הבית" וכן בהמשך מסכם "לפי המדידה במרחקים שישנם בין החומות וכיפת הסלע יש לומר בבטחה שהכותל המערבי שלפנינו הוא כותל הר הבית ומותר לגשת לשם שלא בטהרה".