מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

◆ חיפוש מקור ◆

חיפושי מקורות וכדומה
משה דוויק

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי משה דוויק » ג' פברואר 26, 2019 12:00 am

בעלוני בית מרן.

מנקיי הדעת שבירושלים
הודעות: 102
הצטרף: ה' אפריל 20, 2017 7:56 pm
שם מלא: משה כהן

עולמו של אבא

הודעהעל ידי מנקיי הדעת שבירושלים » ג' פברואר 26, 2019 9:55 am

האם מישהו מכיר סיפור על אחד מן האדמור"ים ששבת באחת מן עיירות מרמרוש והעמידו יין למכירה ביום השב"ק לצורך השולה"ט?

תורה מפוארת
הודעות: 632
הצטרף: ד' פברואר 20, 2019 12:29 pm

Re: ◆ חיפוש מקור ◆ היכן הרמב"ן הזה?

הודעהעל ידי תורה מפוארת » ג' פברואר 26, 2019 4:29 pm

דכל האומות שונאים רק לישראלים ולא יקחו נקם גדול משום אומה אלא מאומה ישראלית, והוא יד ה׳ אשר פועל שלא ינוח שבט רשעים על גורל הצדיקים שלא יתאחדו בני ישראל להיות בקשר עם כל הגוים כפירוש הרמב"ן 'ובגוים ההם לא תרגיע ולא יהיה מנוח לכף רגלך' (דברים כח סה), שהוא נס מן הקב״ה שלא יהיה להם שלום.

דורש מבקש
הודעות: 244
הצטרף: ה' פברואר 09, 2017 10:31 pm

מאמר מהבעש"ט

הודעהעל ידי דורש מבקש » ג' פברואר 26, 2019 10:15 pm

היכן כתוב מהבעש"ט שמלאך מיכאל היה מוותר על כל מדרגותיו על כנף אחד מציצית של יהודי?

דרומי
הודעות: 9394
הצטרף: ב' פברואר 20, 2017 11:26 am

Re: מאמר מהבעש"ט

הודעהעל ידי דרומי » ג' פברואר 26, 2019 11:08 pm

הובא ונתבאר בלקוטי שיחות חלק יג עמ' 198.

כרמי שלי
הודעות: 658
הצטרף: א' אוגוסט 06, 2017 4:38 pm

Re: מאמר מהבעש"ט

הודעהעל ידי כרמי שלי » ג' פברואר 26, 2019 11:27 pm

כש"ט הוספות סרל"א. וש"נ.

הפשוט בפשטותו
הודעות: 298
הצטרף: ג' ינואר 10, 2017 9:34 am

ישראל נגאלו בזכות שלא שינו לבושם?

הודעהעל ידי הפשוט בפשטותו » ג' פברואר 26, 2019 11:31 pm

שמוע שמעתי שלא נמצא כן בשום מקום בחז"ל! רק שלא שינו שמם ולא דיברו לה"ר, אבל לא על הלבוש.
האמנם?!


תורה מפוארת
הודעות: 632
הצטרף: ד' פברואר 20, 2019 12:29 pm

Re: ◆ חיפוש מקור ◆ מקור לדברי מהר"ל

הודעהעל ידי תורה מפוארת » ד' פברואר 27, 2019 11:41 am

המהר"ל יש לו לשון מאוד קשה ואי לכך כשמפשיטים את דבריו זה קשה כפלים למצוא את מקורו, מצו"ב קטע מגנזי ישראל טשורקוב שכותב כך: אך הנה איתא בספר גור אריה מהמהר״ל מפראג ז״ל, דהחוקרים אשר לא דרכו בדרכי התורה הקשו, איך על ידי שאדם לומד דיני ממונות, שור שנגח את הפרה, תהיה לו על ידי זה השארת הנפש. והשיב על זה הגאון הנ״ל, אמת, אם עוסק בדיני ממונות כדרך שאדם עוסק בשאר ספרי חוק ומשפט אין לו שום תועלת, אבל אם הוא מאמין שהקב״ה ואורייתא וישראל חד הוא (זוהר ח"ג עג.), ויש בתורה פנימיות, שהיא חלק אלוקי, וכאשר הלומד מדביק עצמו ברוחניות, בודאי תהיה לו השארת הנפש על ידי זה.
היכן זה?

הוד_והדר
הודעות: 2557
הצטרף: ד' יוני 30, 2010 2:53 am

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי הוד_והדר » ד' פברואר 27, 2019 5:26 pm

קל וחומר מחנותו של בשם (ראה מדרש משלי פי"ג, טז), ומעיר שעובר בה הקיסר, שמטיב למלון אשר לן שם.


מישהו מכיר את המשל הנזכר?

תורה מפוארת
הודעות: 632
הצטרף: ד' פברואר 20, 2019 12:29 pm

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי תורה מפוארת » ד' פברואר 27, 2019 5:57 pm

הוד_והדר כתב:קל וחומר מחנותו של בשם (ראה מדרש משלי פי"ג, טז), ומעיר שעובר בה הקיסר, שמטיב למלון אשר לן שם.


מישהו מכיר את המשל הנזכר?

לא הבנתי מה אתה מחפש?

הוד_והדר
הודעות: 2557
הצטרף: ד' יוני 30, 2010 2:53 am

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי הוד_והדר » ד' פברואר 27, 2019 6:11 pm

תורה מפוארת כתב:
הוד_והדר כתב:קל וחומר מחנותו של בשם (ראה מדרש משלי פי"ג, טז), ומעיר שעובר בה הקיסר, שמטיב למלון אשר לן שם.


מישהו מכיר את המשל הנזכר?

לא הבנתי מה אתה מחפש?


אני מחפש את המשל הנזכר כך אוכל להבין מה שרוצה המחבר עם זה, קאפיש?

בן_אליעזר
הודעות: 1226
הצטרף: ב' נובמבר 03, 2014 6:59 pm

Re: היכן דברי בעל ה'שבט הלוי' אלו?

הודעהעל ידי בן_אליעזר » ד' פברואר 27, 2019 7:19 pm

בן_אליעזר כתב:בס' נטעי גבריאל על הכנסת ס"ת, בפי"ח ס"כ, נכתב כך (ההדגשה שלי):

מי שירש ס"ת שהי' מוטעה מאד ונתן הרבה מעות לתקנו ורצה להחזירו לבית הכנסת, יש לעשות סדר משירות ופסוקים הנהוג לומר בנותן ס"ת מחדש. אבל אין להוליכה לביהמ"ד ע"י תופים ובמחולות.


ועל משפט האחרון דלעיל, כותב בהערה שם (אות לא):
כן הורה הגר"ש וואזנער שליט"א שיאמרו המזמורים הנוהגים לומר בעת הכנסת ס"ת להיכל, ולעשות סעודה לגמרה של תורה. אבל אין להוליכה בחוץ בתופים ובמחולות, מפני גניבת דעת הבריות שיחשבו שמוליכים ס"ת חדש ממש, וגם הסעודה יצמצמו מעט, עכ"ד.


ומחיפוש מהיר באוצר (ובפרט בספרי הגרש"וו זצ"ל וכן בקבצי מבית לוי ועוד) - לפו"ר לא מצאתי זכר לדבריו אלו של הגר"ש בספריו או ספרים המצטטים ממנו. ייתכן מאד שענין זה הורה הגאון לבעל המחבר נטע"ג בעל-פה או בכתב, או לאחרים בעל-פה, וע"כ אין מצויין לפרק או עמוד בספר (ואולי הוא בספרים החדשים מהנהגות והלכות הגר"ש, שטרם מצאו מקומם באוצר).
ושוב, אולי האשמה דוקא בי, והחיפוש לא נערכה כל צרכו.

אודה גם אשמח למי שבידו לציין לדברים אלו - נדפסים (ואדרבה, באם באו גם בתוס' ביאור), אם עלי האוצר ואם בכלל. כן אשמח לעוד סימוכין לדיעה זו (בנידון זהה או בדומה לו) ביתר ספרות הפוסקים והאחרונים וכו'.


אולי זה נאבד תוך השאר (ובפרט שאין להנ"ל אשכול בפ"ע - שאולי אחרים ייכנסו בשעריו - אלא הכל בתוך "חיפוש מקור", ובזה אולי פחות ציפיות והיענות). בכל אופן, אקפיצו שוב, שמא יבוא לציון גואל. שוב, בתודה רבה מראש למסייעים!

הוד_והדר
הודעות: 2557
הצטרף: ד' יוני 30, 2010 2:53 am

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי הוד_והדר » ד' פברואר 27, 2019 8:27 pm

היכן מצינו הדבר כשראו האומות המכות שקבלו המצריים במצרים בעת יציאת מצרים נאספו גם הם לבוז את המצרים וללחום בהם?

עובדיה חן
הודעות: 1904
הצטרף: א' מאי 21, 2017 7:27 am

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי עובדיה חן » ד' פברואר 27, 2019 10:24 pm

תפילת מרדכי היהודי מה הנוסח והיכן המקור של זה.

סמל אישי של המשתמש
נהר שלום
הודעות: 3042
הצטרף: ב' יוני 09, 2014 6:56 pm
מיקום: דע מאין באת ולאן אתה הולך

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי נהר שלום » ה' פברואר 28, 2019 12:53 am

אין שכינה שורה אלא ב'אחד', מה המקור? זוהר?

עזריאל ברגר
הודעות: 13937
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: בת עין יע"א

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » ה' פברואר 28, 2019 9:38 am

נהר שלום כתב:אין שכינה שורה אלא ב'אחד', מה המקור? זוהר?

עין תניא פרק לב

איתן
הודעות: 991
הצטרף: ו' יולי 08, 2016 1:37 pm
מיקום: ביתר עילית
שם מלא: איתן קלמנס

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי איתן » ה' פברואר 28, 2019 10:01 am

עובדיה חן כתב:תפילת מרדכי היהודי מה הנוסח והיכן המקור של זה.

המקור הקדום ביותר הוא תרגום השבעים למגילת אסתר. יש שם תוספות על הטקסט המקורי, שכוללים גם את תפילת מרדכי.
אפשר לעיין בכרך ב' של "הספרים החיצוניים" של א. כהנא.

נ.ב.
https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%AA%D7 ... 7%AA%D7%A8
שם גם תמצא את הקישורים לטקסט של התוספות על המגילה.

יקוב
הודעות: 89
הצטרף: ג' אוקטובר 17, 2017 7:15 pm

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי יקוב » ה' פברואר 28, 2019 1:31 pm

'ויקהל משה' על ידי שליח כמו שפירש רש"י. ז"ל איפה יש כזה רש"י?

כרמי שלי
הודעות: 658
הצטרף: א' אוגוסט 06, 2017 4:38 pm

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי כרמי שלי » ה' פברואר 28, 2019 2:44 pm

במשכיל לדוד עה"פ ביאר להיפך בדברי רש"י, וז"ל:
אך לעד"ן דכוונת הרב לשאול (לשלול?) דלא נימא מאחר שתיבת ויקהל הוא ודאי מל' הפעיל דמוכרח שהכוונה לומר שמשה שלח שליח להקהיל אותם ולא קראם הוא בעצמו. ולכך הודיע דליתא דאין הכרח לומר כן אלא לעולם נימא הוא בעצמו קראם.

הוד_והדר
הודעות: 2557
הצטרף: ד' יוני 30, 2010 2:53 am

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי הוד_והדר » ה' פברואר 28, 2019 3:11 pm

מישהו מכיר רמב"ן כזה? או אולי במקום אחר

ולהבין למה קרא לאלקיהם 'עצבים'. צריך לדעת, שהעבודה זרה שהיו עושים בימים ההם, בטורח גדול עושים אותם, לפי שהיו צריכים לכוין השעה והרגע להתך המתכת, וכן כל אבר ואבר היה צריך שעה מיוחדת כדי להמשיך על הצורה כח הכוכב או המחבל ההוא. ולפעמים כשהצורה היתה כמעט נשלמת, בפועל אחרון היו טועים מרגע לרגע, וכל הפעולה היתה בטלה, והיו צריכים להתחילה מחדש. ולכן קורא להם 'עצבים', שהוא לשון 'עצבות', וכשהפועל היה יוצא בחפץ הפועל, עם היותו מכסף וזהב, היה מדבר, וכשהיו שואלין לו איזה דבר, משיב להם במשל וחידות שלא היו מבינים כוונתו כמעט עד לאחר המאורע, וכן כתב הרמב"ן.

עובדיה חן
הודעות: 1904
הצטרף: א' מאי 21, 2017 7:27 am

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי עובדיה חן » ה' פברואר 28, 2019 3:41 pm

איתן כתב:
עובדיה חן כתב:תפילת מרדכי היהודי מה הנוסח והיכן המקור של זה.

המקור הקדום ביותר הוא תרגום השבעים למגילת אסתר. יש שם תוספות על הטקסט המקורי, שכוללים גם את תפילת מרדכי.
אפשר לעיין בכרך ב' של "הספרים החיצוניים" של א. כהנא.

נ.ב.
https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%AA%D7 ... 7%AA%D7%A8
שם גם תמצא את הקישורים לטקסט של התוספות על המגילה.

אני ראיתי בשם היסופון את כל הנוסח.

איתן
הודעות: 991
הצטרף: ו' יולי 08, 2016 1:37 pm
מיקום: ביתר עילית
שם מלא: איתן קלמנס

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי איתן » ה' פברואר 28, 2019 7:12 pm

עובדיה חן כתב:
איתן כתב:
עובדיה חן כתב:תפילת מרדכי היהודי מה הנוסח והיכן המקור של זה.

המקור הקדום ביותר הוא תרגום השבעים למגילת אסתר. יש שם תוספות על הטקסט המקורי, שכוללים גם את תפילת מרדכי.
אפשר לעיין בכרך ב' של "הספרים החיצוניים" של א. כהנא.

נ.ב.
https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%AA%D7 ... 7%AA%D7%A8
שם גם תמצא את הקישורים לטקסט של התוספות על המגילה.

אני ראיתי בשם היסופון את כל הנוסח.

עכשיו ראיתי שיוסף בן מתתיהו מזכיר בקצרה את התפילה של מרדכי ב"קדמוניות היהודים" סי"א 230-231. אמנם פשוט שהוא השתמש בתרגום השבעים (או אולי מסורת מקבילה) ולא להפך.
ואילו יוסיפון הוא ספר מימי הביניים שמבוסס על כתבי יוסף בן מתתיהו.

אמנם זה לא המקורות היחידים. "אישי התנ"ך" מציין לאסת"ר ח,ז. צריך לבדוק בעוד מקומות כתרגומים לאסתר ומדרשים אחרים. לפי מה שהבנתי תפילת אסתר מוזכרת גם שם.

עכ"פ המקור הקדום שהגיע לידינו הוא תרגום השבעים.

איקטורין
הודעות: 522
הצטרף: ג' פברואר 14, 2017 12:26 am

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי איקטורין » ב' מרץ 04, 2019 2:11 am

ישנם בני אדם הגומלים חסד עם כולם, אולם עם בני ביתם אינם מיטיבים, וחושבים לעצמם, שבבואם לבי"ד של מעלה, ייפתחו להם שערי גן עדן, אוי להם ואוי לנפשם, כי לא ידעו ולא יבינו שכל מעשי החסד שלהם הבל.

ראיתי מציינים מקורו ל"שערי הקדושה" לרבי חיים ויטאל.
ולא מצאתי שם.

250
הודעות: 99
הצטרף: ד' אוגוסט 24, 2016 1:59 am

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי 250 » ב' מרץ 04, 2019 2:34 am

איקטורין כתב:ישנם בני אדם הגומלים חסד עם כולם, אולם עם בני ביתם אינם מיטיבים, וחושבים לעצמם, שבבואם לבי"ד של מעלה, ייפתחו להם שערי גן עדן, אוי להם ואוי לנפשם, כי לא ידעו ולא יבינו שכל מעשי החסד שלהם הבל.

ראיתי מציינים מקורו ל"שערי הקדושה" לרבי חיים ויטאל.
ולא מצאתי שם.


ראה
viewtopic.php?f=7&t=30792&p=449381&hilit=%D7%95%D7%95%D7%9C%D7%91%D7%94#p449381

איקטורין
הודעות: 522
הצטרף: ג' פברואר 14, 2017 12:26 am

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי איקטורין » ב' מרץ 04, 2019 2:45 am

250 כתב:
איקטורין כתב:ישנם בני אדם הגומלים חסד עם כולם, אולם עם בני ביתם אינם מיטיבים, וחושבים לעצמם, שבבואם לבי"ד של מעלה, ייפתחו להם שערי גן עדן, אוי להם ואוי לנפשם, כי לא ידעו ולא יבינו שכל מעשי החסד שלהם הבל.

ראיתי מציינים מקורו ל"שערי הקדושה" לרבי חיים ויטאל.
ולא מצאתי שם.


ראה
viewtopic.php?f=7&t=30792&p=449381&hilit=%D7%95%D7%95%D7%9C%D7%91%D7%94#p449381


ייש"כ.

בחיפוש באוצר נמצא בכ9 ספרים, ואחד אף הגדיל לעשות וציין מקורו בספר הנ"ל סוף פ"ד. [גם לא ידעתי מהם הפרקים שמה]

שברי לוחות
הודעות: 2094
הצטרף: ג' ינואר 29, 2013 5:40 am
מיקום: ניו יורק

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי שברי לוחות » ב' מרץ 04, 2019 2:49 am

איקטורין כתב:
250 כתב:
איקטורין כתב:ישנם בני אדם הגומלים חסד עם כולם, אולם עם בני ביתם אינם מיטיבים, וחושבים לעצמם, שבבואם לבי"ד של מעלה, ייפתחו להם שערי גן עדן, אוי להם ואוי לנפשם, כי לא ידעו ולא יבינו שכל מעשי החסד שלהם הבל.

ראיתי מציינים מקורו ל"שערי הקדושה" לרבי חיים ויטאל.
ולא מצאתי שם.


ראה
viewtopic.php?f=7&t=30792&p=449381&hilit=%D7%95%D7%95%D7%9C%D7%91%D7%94#p449381


ייש"כ.

בחיפוש באוצר נמצא בכ9 ספרים, ואחד אף הגדיל לעשות וציין מקורו בספר הנ"ל סוף פ"ד. [גם לא ידעתי מהם הפרקים שמה]

ראה לדופקי בתשובה ח"א עמ' 199 ותרווה נחת
וכן בעמ' 303
נערך לאחרונה על ידי שברי לוחות ב ב' מרץ 04, 2019 3:11 am, נערך פעם 1 בסך הכל.

איקטורין
הודעות: 522
הצטרף: ג' פברואר 14, 2017 12:26 am

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי איקטורין » ב' מרץ 04, 2019 3:05 am

שברי לוחות כתב:
איקטורין כתב:
250 כתב:
איקטורין כתב:ישנם בני אדם הגומלים חסד עם כולם, אולם עם בני ביתם אינם מיטיבים, וחושבים לעצמם, שבבואם לבי"ד של מעלה, ייפתחו להם שערי גן עדן, אוי להם ואוי לנפשם, כי לא ידעו ולא יבינו שכל מעשי החסד שלהם הבל.

ראיתי מציינים מקורו ל"שערי הקדושה" לרבי חיים ויטאל.
ולא מצאתי שם.


ראה
viewtopic.php?f=7&t=30792&p=449381&hilit=%D7%95%D7%95%D7%9C%D7%91%D7%94#p449381


ייש"כ.

בחיפוש באוצר נמצא בכ9 ספרים, ואחד אף הגדיל לעשות וציין מקורו בספר הנ"ל סוף פ"ד. [גם לא ידעתי מהם הפרקים שמה]

ראה לדופקי בתשובה ח"א עמ' 199 ותרווה נחת

חזק - ייש"כ.
נ.ב. לדופקי בתשובה כמדומה שצ"ל ח"ב. עכ"פ באוצר ח"ב הוא ח"א.

תורה מפוארת
הודעות: 632
הצטרף: ד' פברואר 20, 2019 12:29 pm

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי תורה מפוארת » ב' מרץ 04, 2019 4:33 pm

כאמרם ז״ל שמערת המכפלה הייתה מוכנת לקבורת האבות הקדושים מששת ימי בראשית?
ידוע למישהו המקור?

ישראליק
הודעות: 2115
הצטרף: ב' ספטמבר 03, 2012 8:18 pm

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי ישראליק » ב' מרץ 04, 2019 4:36 pm

תורה מפוארת כתב:כאמרם ז״ל שמערת המכפלה הייתה מוכנת לקבורת האבות הקדושים מששת ימי בראשית?
ידוע למישהו המקור?


כמדומה לי שכן כתוב בזוה"ק

שברי לוחות
הודעות: 2094
הצטרף: ג' ינואר 29, 2013 5:40 am
מיקום: ניו יורק

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי שברי לוחות » ב' מרץ 04, 2019 4:40 pm

תורה מפוארת כתב:כאמרם ז״ל שמערת המכפלה הייתה מוכנת לקבורת האבות הקדושים מששת ימי בראשית?
ידוע למישהו המקור?

הדברי יואל במקום אחר מביאו בשם ילקוט ראובני פר' חיי שרה בשם טוב הארץ, ועיין זוהר רות בענין מערת המכפלה, ובביאור לתרגום יונתן בראשית כג, י

תורה מפוארת
הודעות: 632
הצטרף: ד' פברואר 20, 2019 12:29 pm

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי תורה מפוארת » ב' מרץ 04, 2019 4:47 pm

ישראליק כתב:
תורה מפוארת כתב:כאמרם ז״ל שמערת המכפלה הייתה מוכנת לקבורת האבות הקדושים מששת ימי בראשית?
ידוע למישהו המקור?


כמדומה לי שכן כתוב בזוה"ק

יישר כח, אך ידעתי גם ידעתי הפלגתה בזוה"ק וסיפור מציאתה כמובא שם בח"א קכז: והלאה, אך שם לא מבואר זה בבירור, אשמח למציאת מקור מספק.

הוד_והדר
הודעות: 2557
הצטרף: ד' יוני 30, 2010 2:53 am

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי הוד_והדר » ב' מרץ 04, 2019 4:57 pm

תורה מפוארת כתב:
ישראליק כתב:
תורה מפוארת כתב:כאמרם ז״ל שמערת המכפלה הייתה מוכנת לקבורת האבות הקדושים מששת ימי בראשית?
ידוע למישהו המקור?


כמדומה לי שכן כתוב בזוה"ק

יישר כח, אך ידעתי גם ידעתי הפלגתה בזוה"ק וסיפור מציאתה כמובא שם בח"א קכז: והלאה, אך שם לא מבואר זה בבירור, אשמח למציאת מקור מספק.


הנה ילקוט ראובני הנזכר לעיל אות כג
מערת המכפלה אשר בחברון שם קבורת האבות וידוע כי הוא מעבור לג"ע התחתון כי עובר לסוחר גי' אור"ח לג"ן כי לסח"ר חסר וי"ו כתיב ובגימ' חצ"ר כי המערה חצר לגן כאשר יתבאר, וכן כל הנפטרים בה והנקברים בה זוכים לעלות נפשיהם ביתד תקוע לעבור לג"ע התחתון בלי עיכוב, ולא מי שימחה בידם ללכת לג"ע בלי מעצור ומלת תקוע ג"כ נרמז בתוכו באמרו ויעקב תקע אהלו בהר ולבן תקע את אהלו בהר הגלעד, וכן ותקע כף ירך יעקב פי' תקע ר"ל כיון לתקוע אהל אשתו את לרבות את עצמו בהר ר"ל במערת המכפלה שהם שני הרים זו ע"ג זו ב' מערות בהר התחתון וב' מערות בהר העליון ומלת תקע גי' עב"ר לסח"ר וכו', מערת המכפלה היא דרך לג"ע וכיון שם שהתפלל בכוונת לבו שזכה לתקוע אהלו בהר במערת המכפלה הוא ואשתו שכן נזכר מששת ימי בראשית, ולבן תקע את אחיו בהר הגלעד ר"ל שכיון כח במכשפיו להעתיק את אהל יעקב שלא יזכה למערת המכפלה אלא להזיק אותו ולתקוע את אחיו שהם אדום וישמעאל שהם יזכו לעבור דרך המערה לג"ע שהם נאחזים באברהם ויצחק כנודע, ואם ח"ו לא היה יעקב נקבר שם לא היה שום אחד מישראל עובר דרך שם כ"א אומות העולם ח"ו היו עוברים דרך שם ע"י אחיזת אדום וישמעאל, וזהו ארז"ל ולבן ביקש לעקור את הכל שנא' ארמי אובד אבי, וכן סמא"ל עם יעקב ותקע כף ירך יעקב, דע שכוונתו היתה לעשות ליעקב בעל מום כדי שלא יקבר במערת המכפלה עם נשיו כ"א עשו ונשיו יקברו שם ח"ו לא עלתה בידו, שמיד רפא אותו האל יתברך במאמרו ויבא יעקב שלם שלם בגופו, והאל יתברך היפך מחשבות סמא"ל ותקע את יעקב שמה כדי לעבור זרעו דרך שם, כמו כן צפ"ת גי' תק"ע לומר לך כל הדר בארץ ישראל וצפ"ת יש לו יתרון על כל שאר ערי ישראל וכו', ומיד שמת נפשו פורחת למערת המכפלה לעבור דרך לג"ע התחתון ומשם לג"ע העליון:
<טוב הארץ>:

תורה מפוארת
הודעות: 632
הצטרף: ד' פברואר 20, 2019 12:29 pm

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי תורה מפוארת » ב' מרץ 04, 2019 5:26 pm

אמרו (ר"ה יז.) מעביר ראשון ראשון פעמים שלש עם גבר, ואיך אדם הראשון על מצוה ראשונה נענש הוא וכל הדורות. ויש כמה תשובות בדבר, [b]והרמ"ע זלה"ה תירץ () דמדקדק עם חסידיו כחוט השערה (יבמות קכא:), ולכך נענש על מצוה ראשונה אדם הראשון. [/b]
היכן זה?

תורה מפוארת
הודעות: 632
הצטרף: ד' פברואר 20, 2019 12:29 pm

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי תורה מפוארת » ב' מרץ 04, 2019 5:33 pm

אמרו (ר"ה יז.) מעביר ראשון ראשון פעמים שלש עם גבר, ואיך אדם הראשון על מצוה ראשונה נענש הוא וכל הדורות. ויש כמה תשובות בדבר, [b]והרמ"ע זלה"ה תירץ () דמדקדק עם חסידיו כחוט השערה (יבמות קכא:), ולכך נענש על מצוה ראשונה אדם הראשון. [/b]
היכן זה?
כן אשמח לדעת מה פשר זה? אפשר לומר על פי הידוע דחוקים הם דברים בלי טעם, ומשפטים הם דברים שיש להם טעם. והנה ברמב״ם נתן טעם על כל המצות כמבואר בספריו ובפרט בספרו מורה הנבוכים, והטור בסי׳ קפ״א (???) תמה עליו דלא דרשינן טעמא דקרא ועיין שם מה שכתבו ליישב.

הבטחתי
הודעות: 1060
הצטרף: ג' אוקטובר 16, 2012 2:04 pm

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי הבטחתי » ב' מרץ 04, 2019 6:47 pm

תורה מפוארת כתב: אפשר לומר על פי הידוע דחוקים הם דברים בלי טעם, ומשפטים הם דברים שיש להם טעם. והנה ברמב״ם נתן טעם על כל המצות כמבואר בספריו ובפרט בספרו מורה הנבוכים, והטור בסי׳ קפ״א (???) תמה עליו דלא דרשינן טעמא דקרא ועיין שם מה שכתבו ליישב.


הדברים מבוארים בדברי הטור ביו"ד סימן קפ"א. לא הבנתי מה פשר סימני השאלה.

משה דוויק

גיל מרדכי בפטירתו

הודעהעל ידי משה דוויק » ג' מרץ 05, 2019 12:08 am

בן כמה היה מרדכי היהודי בפטירתו?

שייף נפיק
הודעות: 2762
הצטרף: ה' יוני 22, 2017 10:11 am

Re: גיל מרדכי בפטירתו

הודעהעל ידי שייף נפיק » ג' מרץ 05, 2019 12:16 am

סדר הדורות ג' אלפים תד
20190305_001524-1.jpg
20190305_001524-1.jpg (386.65 KiB) נצפה 11800 פעמים

משה דוויק

Re: גיל מרדכי בפטירתו

הודעהעל ידי משה דוויק » ג' מרץ 05, 2019 12:17 am

יש"כ.

שייף נפיק
הודעות: 2762
הצטרף: ה' יוני 22, 2017 10:11 am

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי שייף נפיק » ג' מרץ 05, 2019 10:05 am

קדמון שאומר 'יגעת ומצאת תאמין' שקאי המציאה על מה שלמדו המלאך כל התורה ושכח ועכשיו מצאה?


חזור אל “מנא הני מילי?”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 91 אורחים